javamos dood


S

Schaive78

Guest
In mijn in opstartfase (9e dag) heb ik javamos gedaan uit mijn grotere bak waar ook co2 in zit. Nu wordt deze alg bruin en lijkt wel dood te zijn.

Hoe zou dit kunnen.
ik voeg plantenvoeding toe en elke dag 1 ml carbo.
De bak is een superfish panorama 60.

Sommige andere planten verslijmen ook. Zoals de helferi en de montecarlo( sommigen). Ook had ik een mos soort gekregen van john(jessicapilon). Die wordt er ook nog niet mooier op. Die zit op de foto achter de javamos.

Heeft iemand een idee.

mos.jpg
 
Ik denk omdat er nauwelijks goede stoffen in je bak zitten welke het mos nodig heeft, welke pas aan het einde van je opstart gevormd zijn.
 
En ik denk dat je een CO2 tekort heb, en daar bedoel ik niet mee, een tekort aan Carbo.

Denk aan de driehoek: licht - CO2 - plantenvoeding
 
En ik denk dat je een CO2 tekort heb, en daar bedoel ik niet mee, een tekort aan Carbo.

Denk aan de driehoek: licht - CO2 - plantenvoeding

ja maar hier komt geen co2 in. en mos moet toch ook zonder co2 kunnen.
 
Ik heb het vanaf de opstart in al mn nano s gedaan zonder co2 of voeding en dat deed het altijd gelijk goed. Mos is niet veeleisend en heeft amper wat nodig.
Dat wat de TS van mij heft is dacht ik Levermos en dat deed het hier dus prima met slechts een led van 3.5 W en geen enkele toevoeging.
 
Schaive,
Je hebt mij ook foto s gestuurd dat er vrij veel schimmel in je bak zat. Zijn deze niet bedolven onder deze schimmel en daardoor dood gegaan?
 
Ja dat zou kunnen, die schimmels zijn er inmiddels zo goed als weer uit
 
Ja dat zag ik en je had daar best veel last van herinner ik mij dus wellicht zijn ze doodgegaan omdat er een lag schimmel op heeft gezeten. Schimmel zie je veel vaker bij de opstart maar jij had er vrij veel last van namelijk.
 
wat is verstandig. eruit halen en nieuwe mos op doen.
 
Als ik de foto zo bekijk denk ik niet dat dit nog weer gaat groeien. Zou er nieuw mos in doen.
 
Ja maar er dan wel opletten dat de schimmel niet weer het mos gaat bedekken voor het geval dat nog aanwezig is.
 

Terug
Bovenaan