Japonica garnalen opgegeten?


Koen07

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2022
Berichten
168
Leeftijd
16
Ik wil japonica garnalen gaan aanschaffen maar ik vraag me af of die niet worden opgegeten door honinggoeramis?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik wil japonica garnalen gaan aanschaffen maar ik vraag me af of die niet worden opgegeten door honinggoeramis?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit kan waarschijnlijk prima. Jonge japonica's uit de winkel zijn vaak al groter dan / evengroot als een volwassen vuurgarnaal. Die kunnen ze niet meer opeten. Heb zelf zowel vuurgarnalen als japonica's gecombioneerd met de grotere broer van de honinggoeramie(colisa lalia) en dat ging ook prima
 
Ben er ook niet zo bang voor hoor en kweken doen ze niet.
 
Ben er ook niet zo bang voor hoor en kweken doen ze niet.
Jep, daarom ga ik denk ik ook voor japonicas omdat ze het beste zijn in algeneten heb ik gelezen en kweken niet
 
Ben er ook niet zo bang voor hoor en kweken doen ze niet.
hiermee zet je de topicstarter op het verkeerde been, kweken doen ze wel degelijk in zoet, alleen de larfjes overleven niet in zoet, significant verschil waarmee een hoop mensen verkeerde aannames hebben
 
hiermee zet je de topicstarter op het verkeerde been, kweken doen ze wel degelijk in zoet, alleen de larfjes overleven niet in zoet, significant verschil waarmee een hoop mensen verkeerde aannames hebben
Ja ok maar ik bedoelde dus meer dat er geen kleintjes komen die kunnen worden opgegeten;). Deze leven maar erg kort in zoet na de geboorte dus je hoeft niet bang te zijn dat je door de bewoners geen jongen overhoudt.
 
is geen probleem ik heb de japonicas ook samen met honing gouramies en geen enkel probleem
 
Ja ok maar ik bedoelde dus meer dat er geen kleintjes komen die kunnen worden opgegeten;). Deze leven maar erg kort in zoet na de geboorte dus je hoeft niet bang te zijn dat je door de bewoners geen jongen overhoudt.
Ja snap ik maar zoals je in het andere topic kan lezen ging men ervanuit dat ze niet kweken op zoet en dus zeer verbaasd was datie een japonica met eitjes had
 
Ja snap ik maar zoals je in het andere topic kan lezen ging men ervanuit dat ze niet kweken op zoet en dus zeer verbaasd was datie een japonica met eitjes had
Ja dat klopt en dat kan men denken maar goed aan de andere kant heeft men dan ook niet ingelezen over de garnaal want dit staat overal beschreven. Maar goed dat doet niet iedereen inderdaad.
 
Mijn japonica is wel opgegeten
 
opgegeten, of heb je een velletje gevonden omdat ze af en toe vervellen?
 

Terug
Bovenaan