Japonica garnalen en citroen garnalen


H

hacatta

Guest
Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft een aquarium met een kreeft,100 tal citroen garnalen en sinds deze week 13 japonica garnalen in een 125 liter bak.
Nu is het zo dat op de 2de dag dat de japonica´s er in zitten ze er 1 een zwangere citroen garnaal ziet pakken die lang zwemde en die opat,ze merkt dat ze nu een paar dagen verder minder garnalen ziet en er ook een aantal tegen de achterwand zit.
Maar aan de andere kant lopen ze ook nog gewoon over de japonica garnalen heen en gaan niet aan de kant.

Wat is wijsheid,de japonica´s weer weg of niet.
Alvast bedankt!
 
Ik lees verschillende dingen, en er zijn berichten te vinden waar mensen inderdaad japonica's andere garnalen hebben zien aanvallen.

Maar blijkbaar is het veel belangrijker dat we eerst eens zeker zijn dat het over een Japonica gaat. Zou je een zo close-up mogelijke foto kunnen maken?

Er zijn wat verschillende garnalen die er een beetje uitzien als Japonica, en kennelijk worden die vaak door elkaar gehaald, en kennelijk zijn sommige nogal agressief.

Over het algemeen lees je trouwens dat het prima zou moeten gaan, echter zie je inderdaad af en toe berichten dat het fout gaat.
 
Ik hoop dat deze duidelijk genoeg is.
37145292_2086312018277954_8549345493195423744_o.jpg
 
Echt?!oei dan moeten we wat gaan regelen,ik heb een 40 liter leeg staan,ik heb een 27 liter die ik weg doen en kan daar bodem en filter inhoud van gebruiken voor de 40,zou dit te klein voor ze zijn?
 
Ik ben weleens uitgelachen hier toen ik aangaf dat de Japonica weleens dwerggarnalen grijpen! ;)
 
Mooi,dan ga ik aan de slag,gelukkig kan ik planten stelen van mijn andere aquariums,ze zullen dus niet een leeg aquarium krijgen,hoe lang denkt u dat hij nog moet indraaien met een gebruikte filter en bodem?
 
Ik ben weleens uitgelachen hier toen ik aangaf dat de Japonica weleens dwerggarnalen grijpen! ;)

Mijn moeder heeft zelf gezien hoe de garnaal zo gevangen werd en vervolgens opgepeuzeld dus zeker helaas waar,zo jammer dat er niet veel info over te vinden is,als je een beetje zoekt op google zegt het meeren deel dat ze absoluut bij elkaar kunnen.
Als meer mensen dit opmerken word je zeker niet uitgelachen.
 
Hier al een paar keer opgemerkt dat de japonica's ook erg azen op verzwakte dieren... ze plukken ze eigenlijk leeg terwijl ze nog leven.

Dus dat ze dwerggarnalen grijpen verbaast mij ook niks.
 
Mooi,dan ga ik aan de slag,gelukkig kan ik planten stelen van mijn andere aquariums,ze zullen dus niet een leeg aquarium krijgen,hoe lang denkt u dat hij nog moet indraaien met een gebruikte filter en bodem?
Qua indraaien zou ik minimaal een week wachten eer je de bewoners erin doet, kwestie van meten van je waterwaardes (niet met die teststrips want die zijn totaal niet nauwkeurig, maar met druppeltests)
 
Oke,dan wacht ik,dan kan ik in de tussentijd voer en wat mos regelen,druppel testen heb ik,die had ik gekocht om te kijken wanneer mijn aquariums waren ingedraaid,ik zelf heb 3 dennerle's met een betta man.
 
De garnalen zijn gister bij mij gekomen,ze waren gister ochtend begonnen aan een massa moord,mijn moeder is nu dik over de helft van haar citroen garnalen kwijt.
De garnalen doen het goed hier,maar ik vraag mij af wat ik hier nog kan bij doen,40 liter is natuurlijk niet de grootste aquarium,maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze een klein visje ook pakken.
Iemand ideeën?
 
Vissen in een 40-literbakje stoppen is net zoiets als je kind in de badkamer permanent laten wonen, het kind zal erg verdrietig zijn om het feit dat ze zo weinig bewegingsruimte heeft.
 
Ik gaf al aan dat ik weet dat het een kleine bak is en niet verwacht er veel in te kunnen doen maar ik had gehoopt er mischien 1 betta in te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sommige mensen vinden van wel, ikzelf zou het niet snel doen een vis heeft hoedanook zwemruimte nodig, moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nooit betta's heb gehouden.
 
1 Betta kan prima in dat bakje, even zorgen voor genoeg drijfplantjes en een afdekkap ( heb je mogelijk al) sommige Betta's blijven van garnalen af anderen niet, ligt aan het karakter van de vis, de een denkt, ze komen mijn eten toch wel brengen, de ander denk hè een lekker garnaaltje is ook niet verkeerd tussen door ;)
 
In de betta groep op fb waar ik zit word er vanaf 20 liter geadviseerd,maar aangezien er al garnalen inzitten was ik bang dat het misschien te veel was.
Afdekruit zit er op,is doorzichtig plastic,ik heb in een ander aquarium kikkerbeet en wacht tot die vermenigvuldig zijn,ik kan namelijk hier in de buurt er niet aan komen.
Deze garnalen zijn een stuk groter dan dwerggarnalen dus ik vermoed dat ze niet snel opgegeten worden,zowel dan gaat de betta terug.
Ik ga eerst nog wat invito plantjes bestellen en meer schuilplaatsen creëren,en een paar weken wachten aangezien het toch een nieuwe aquarium is dus wil het eerst even laten rusten.
 

Terug
Bovenaan