Japonica garnaal kweken

  • Onderwerp starter FreekKreeft
  • Startdatum

F

FreekKreeft

Guest
Hallo , ik ben bezig met een kweeksetje opstellen voor Japonica larven aangezien een garnaal in mijn aquarium zwanger is . (Ik gebruik deze video voor instructies: https://www.google.nl/url?sa=t&sour...EQwqsBCCwwAQ&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov) dus een bakje met 24 uur licht en luchtsteentje . nu had ik een aantal vragen:

ik heb de zwangere garnaal ongeveer een week geleden voor het eerst opgemerkt en vandaag de dag ziet het er al aardig groot uit de collectie eitjes dus (foto). ik vroeg mij af of ik nu al haar moet opvangen in een koffiemok (ofzo) of nog wachten? ik weet namelijk niet hoelang ze in een ruimte zonder pomp waterstroom en verwarming etc. kan verblijven .

maar nog belangrijker als ik nu begin met zoutwater bakje met licht erboven is dat genoeg tijd om in te laten draaien en algen te laten groeien voor voedsel.

ik neem aan dat je aquarium water moet gebruiken en dat zouter maken. de man in de video geeft namelijk niet echt duidelijk aan hoe hij het zoutwater opstart . hij vermeld wel dat hij geen cytoplankton gebruikt zoals andere mensen doen .

als de larven uitkomen kun je ze rechtstreeks het zoute water in gooien?

kan ik mijn spaarlamp gebruiken voor verlichting?

Bekijk bijlage 250072
 

Terug
Bovenaan