Japonica bij vuurtjes


N

Neonlover

Guest
Hey,

Heb sinds kort 10 vuurtjes in een bakje met wat rasboras die erop termijn uitgaan. De vuurtjes blijven dan ongestoord achter en dit zal bijgevolg normaal gezien voor kweek zorgen. Nu heb ik gezien dat er toch wat algenvorming op voornamelijk het mos en de planten op het hout is. Kan ik hiervoor wat japonicas aanschaffen en zullen deze voor problemen zorgen met 1) de visjes nog voor even 2) de vuurtjes en hun kweek 3) de hoeveelheid want zou er dan max 3-4 halen. Alvast bedankt :)
 
Japonica's kunnen prima hoor. Heb ze zelf ook gehad bij mijn vuurtjes. Zou er wel minimaal 8 halen als dat kan.
 
Bak is 35 liter en zitten 10 vuurtjes en 11 groene neonraboras in die op termijn verhuizen. Is 8 niet wat veel dan als de vuurtjes ook nog gaan kweken?
 
Bak is 35 liter en zitten 10 vuurtjes en 11 groene neonraboras in die op termijn verhuizen. Is 8 niet wat veel dan als de vuurtjes ook nog gaan kweken?

Voor jou bak lijkt het misschien wel wat veel inderdaad, maar het zijn groepsdieren, 3 of 4 is niet echt een groep.
 
Mja als de rasboras weggaan valt het mee toch? Wat dacht je van 5-6?
 
Mja als de rasboras weggaan valt het mee toch? Wat dacht je van 5-6?

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en hebt mijn "goedkeuring" niet nodig. Ik zou er zelf minimaal 8 maar het liefst 10 of meer in doen. Maar ik zou dat ook niet zo snel doen in een bakje van jouw inhoud. Dan kan je misschien beter de japonica's helemaal vergeten en wat easy-carbo/plantenvoeding gebruiken of experimenteren met je licht om de oorzaak van het ontstaan van de algen aan te pakken.
 
Geef wel voeding dus dat zit wel goed ga er gewoon enkele halen en ziet wat het geeft.
.
 
Japonica,s eten geen alg.. ja, draadalg. mar niet van de ruiten.
 
Je zou van garnalen minimaal 10 moeten houden omdat het groepsdieren zijn zoals al werd gezegd hier.
 
Heb ook draadalg als probleem :p maar heb besloten het niet te doen, ga de vuurtjes hun gang laten gaan en af en toe manueel wat draadalg verwijderen, het is nu ook weer niet zoveel. Vandemorgen ook 1 vuurtje dood gevonden, heb nu wel weet waterwissel gedaan en zie regelmatig vervellingen liggen. Ze doen het dus redelijk goed alhoewel ik er meestal maar een stuk of 6 zie.
 
Ik geef 8uur licht en 1x in de week MORE plantenvoeding. In m'n andere bak hetzelfde en daar heb ik dit niet. Ik geef niets van CO2 maar dat heb ik nog nooit gedaan in 7 jaar :p
 

Terug
Bovenaan