jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


vandaag 10-09-2016 helaas geen goede berichten vanmorgen grote vriend lag roerloos in de bak :'(
grote vriend 5.jpg
grote vriend 4.jpg
grote vriend 2.jpg
grote vriend 1.jpg
grote vriend3.jpg

zie eigenlijk geen rare dingen aan grote vriend
ook water waarden zijn normaal
is wat maak je een groter huis voor hem en geeft ie de pijp aan maarten :'(:S

groet

jaap
 
Dat is niet leuk Jaap.
Ik hoop dat hij een mooie leeftijd heeft bereikt.
 
@ Marcel helaas niet zo oud geworden een jaar of twee
had er 6 maar al heel gauw een aantal dood bleven met zijn tweeën over en net zoals deze s´avonds leeft zij nog en s´morgens dood in de bak
en ook weer zonder vreemde dingen/waarden
is denk ik toch niet zon sterk soort geweest
ga als de bak echt lekker draait mee eens bij Jos te raden voor een aantal mooie vissen
nu even niet heb wat algen problemen en planten willen ook even niet zo lekker
@Cédric en HenderikaS ja het is jammer had hem graag er nog bij gehad maar wat doe je er aan niets maar dan ook niets

bedankt en groet

jaap
 
ga als de bak echt lekker draait mee eens bij Jos te raden voor een aantal mooie vissen

Een goede keuze, een aantal mensen op dit forum hebben ze daar vandaan en geen uitval gehad.
 
dacht ik ook Ton
jouw schooltje doe het ook prachtig en zo zijn er wel meer zie ik

groet

jaap
 
Het is een stukje rijden :) maar ik had het er graag voor over.
 
en ook weer zonder vreemde dingen/waarden
Hij/zij lijkt wel grote ogen te hebben ten opzichte van het lijf. Dat is doorgaans geen goed teken. Maar wellicht is het de foto die vertekent.
 
@Ton dat heb ik er graag voor over en och NL is nu ook niet zo groot qua afstanden toch:D alleen de andere weggebruikers rijden/staan regelmatig in de weg :oops:

@Mascha&Ivo zo kunnen dat de ogen afwijken ten opzichte van de rest had niet echt vergelijkings-materiaal meer
was al een paar dagen uit zijn gewone doen verschuilen en nauwelijks eten

groet en bedankt

jaap
 
Jammer van die vis Jaap, maar ja het hoort bij de hobby.
 
Hij/zij lijkt wel grote ogen te hebben ten opzichte van het lijf. Dat is doorgaans geen goed teken. Maar wellicht is het de foto die vertekent.

Mijn maanvis is recentelijk ook overleden. Deze had uitpuilende ogen. At ook niet meer. Zag mij ook niet meer.
Maar die was wel 11 jaar.
 
@John zo is het maar net

groet

jaap
 
zo tijd voor een update
helaas tegen wat problemen op gelopen vermoed zelf oa door de warmte
kaboma en waterpest zijn helaas geen verslijmen en deze heb ik moeten vervangen
andere planten hebben een rondje alg plaag achter de rug van bruinalg tot draadalg en daar na nog even een rondje blauwalg gelukkig in lichtmate
kortom was weer fijn :mad::'(
inmiddels enig planten er bijgezet en ook maar waterpest en eikenblad gezet
en enkele nieuwe bewoners mee genomen bij heems
plaatjes dan maar
Sam-0788.jpg
SAM-0789.jpg
SAM-0790.jpg
SAM-0791.jpg
SAM-0792.jpg
SAM-0793.jpg
SAM-0794.jpg
SAM-0796.jpg
SAM-0797.jpg
een nieuwe bewoner
SAM-0798.jpg
en nog en paar

groet

jaap
 
Mooie plaatjes Jaap en nu maar hopen dat je de algen de baas bent en blijft;). Was het zo warm in je bak dan want in mijn kleine bakjes was het rond de 26 graden en daar is de waterpest en het hoornblad wel goed gebleven gelukkig.
dat met die 2 kleuren in de bodem is ook erg leuk om te zien:thumbs:.
 
Hee John denk dat het plant probleem en de navolgde alg explosie meerdere oorzaken heeft gekend
de warmte en de daarop volgende maatregelen (licht spaarzaam aan of helemaal niet) ivb de warmte ontwikkeling van de t5 tl
daarbij een huis temp van zon 34 graden bak zon 29 a 30 en doe daar op verandering van plante voeding en snoeien en het gebeuren is compleet
daarnaast duurt het veel langer heb ik de indruk dat de boel qua bacterie huishouding in zon grote plas water echt stabiel is als in de kleinere bakken
dus dat zal ook wel een rol gespeeld hebben
daarnaast moet ik me echt gaan verdiepen in een betere verdeling van de co2.
krijg nu sterk de indruk dat dat ook niet lekker loopt
kortom nog voldoende verbeter punten

en de bodem puur toeval dacht dat ik alles donker grind had zat toch eer paar zakken licht tussen en geen zin maar om terug te gaan naar hornbach:D
vind het zelf ook geslaagd ander had het wel erg donker geworden

groet

jaap
 
Wel een leuke bak om te zien ;)
Jammer van de algen maar dat moet goed komen ;)
 
@tuinkabouter is nog behoorlijk in opbouw/groei moet nog het en en ander in/bij qua planten/hout
wil zeker nog een paar rode tijger-lotes zien te verkrijgen en zo staat er wel meer op het verlanglijstje
led verlichting voor een mooie zonsopgang/ondergang is bv ook zo iets is ook prettiger voor de vissen

@bderooij zeker een plas water duurde wel even voor dat ie vol was :regen::D

groet en bedankt

jaap
 
Leuk Jaap, hopelijk zijn de problemen nu onder controle en kan je verder "bouwen"
 
hallo Ton helaas is de zaak nog niet stabiel
ben nog steeds aan het prutsen met de co2 toevoer
en kwam er ook net achter dat de ph probe zijn beste tijd gehad heeft
ph 7 haalt ie nog wel met veel geduld maar ph 4 wijkt behoorlijk af tijdens het ijken :stom:
kortom werk in uitvoering :juggle::D

groet

jaap
 
Zo blijf je bezig in het begin, ik heb nu na ongeveer een half jaartje alles op orde :juggle:
 
Hee John denk dat het plant probleem en de navolgde alg explosie meerdere oorzaken heeft gekend
de warmte en de daarop volgende maatregelen (licht spaarzaam aan of helemaal niet) ivb de warmte ontwikkeling van de t5 tl
daarbij een huis temp van zon 34 graden bak zon 29 a 30 en doe daar op verandering van plante voeding en snoeien en het gebeuren is compleet
daarnaast duurt het veel langer heb ik de indruk dat de boel qua bacterie huishouding in zon grote plas water echt stabiel is als in de kleinere bakken
dus dat zal ook wel een rol gespeeld hebben
daarnaast moet ik me echt gaan verdiepen in een betere verdeling van de co2.
krijg nu sterk de indruk dat dat ook niet lekker loopt
kortom nog voldoende verbeter punten

en de bodem puur toeval dacht dat ik alles donker grind had zat toch eer paar zakken licht tussen en geen zin maar om terug te gaan naar hornbach:D
vind het zelf ook geslaagd ander had het wel erg donker geworden

groet

jaap

Ja dat zijn verschillende mogelijke oorzaken bij elkaar Jaap. In het begin is het vaak even puzzelen wat of hoe iets het beste werkt en dat gaat vast wel weer goedkomen:).
 
goed komt het daar maak ik me geen zorgen over (iets van de al zal de onderste steen enz :6 ):D

groet

jaap
 
Geduld is een schone zaak Jaap;). Maar dat is ook mijn sterke kant niet hoor:D:D.
 
Hoe staat het met je bak nu jaap?

flipper34
begint vooruitgang te boeken sommige planten herstellen zich andere zijn helaas ter ziele gegaan.
daar naast steekt de blauwalg nog steeds af en toe zijn kop op en nog steeds aan het prutsen met de co2
gebruik momenteel een Jbl Proflora Direct Inlinediffusor Co2 Reactor en deze geeft niet voldoende co2 af hoe ik hem ook afstel tevens lost hij een gedeelte niet goed op wat co2 belletjes in de bak geeft
moet daar dus iets anders voor verzinnen zo
kortom we zijn er nog niet


groet

jaap
 
Je kan proberen om je werkdruk op te schroeven naar 2, bij mij was dat de oplossing.
 
ziet er goed uit jaap en zeker ik raad de led verlichting met controller aan ook hier mee kan je algen tegen gaan.:!:!
 
Een update zou idd leuk zijn. Het is zo'n fijn grote bak. Die zie je niet veel.
 
tijd voor en update begint langzaam beter te worden na draad blauw en nog andere soorten alg die voorbij zijn gekomen
en nog nog even tussen door schimmel ronde helaas wel wat vissen gekost is jammer maar is niet anders
begint het nu toch langzaam op stoom te komen
nog wel steeds problemen met de planten groene planten gaan wel maar de rode soorten sterven binnen een paar weken af helaas
lotus hebben het ook niet overleeft ook bij sommige groene zijn er nog steeds problemen
ondanks voldoend voeding en regelmatig water verversen
nu de plaatjes dan maar
SAM_0888.JPG
SAM_0887.JPG
SAM_0886.JPG
SAM_0885.JPG
SAM_0884.JPG
SAM_0883.jpg


was het weer
groet jaap
 
zo vandaag de 1050 maar weer aangepakt
wekelijkse water verversing en hier en daar wat planten gesnoeid en een paar verhuist naar de rio 240
stonden wel erg in het zichtveld en tegen de voorkant op geplakt

SAM_0933.JPG

na de blauwalg draadalg en speelt er nu weer wat anders vermoed stahornalg

SAM_0932.JPG

SAM_0931.JPG
SAM_0930.JPG

Ceratopteris cornuta groeit als kool

SAM_0929.JPG


SAM_0928.JPG


SAM_0927.JPG


gaat dus de goed kant op merk wel dat ik wat anders moet verzinnen wat betreft toevoeging
planten voeding
door drukte ben ik te slordig met toevoegen
maar een kijken naar een paar doseer pompjes en regeling
en een grote wens het verversen maar eens automatiseren
kortom nog genoeg te hobbyen
nu ben je gauw gewend aan de hoogte van de bak tot je een paar planten verplaatst naar een ander bak dan weet je het weer
SAM_0926.JPG


oeps wel erg lang die planten :juggle:
was het weer

groet

jaap
 
Laatst bewerkt:
Mooie grote bak Jaap!
Wat zwemt er allemaal in?
 

Terug
Bovenaan