jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Dank heren
Gisteren de 250 ververst water in de tuin laten lopen.
Weer gevuld mooi voor het eten klaar.
Tijdens eten groot alarm water peil zakt in de 250 zoeken naar water in de kast op de vloer bij pompen leverde niks op gelukkig.
Wat bleek de kraan naar het riool sloot niet goed af rommel tussen kogel en huis paar keer open en dicht probleem weer opgelost.
Toch wel stressen hoor zon grapje was blij dat ie vanmorgen nog vol stond.
 
Dat was vast flinke paniek Jaap maar gelukkig was het "vals"alarm en heb je het binnen droog kunnen houden.
 
Je algeneter ploegt door de bak omdatie geen eigen plekje heeft, dit is vrij simpel op te lossen door er een leghol voor zijn formaat in te doen, dan ploegtie niet meer door d ebak.
op www.legholen.com kun je ze bestellen, staat ook een rekentool om te kijken welk formaat je nodig hebt.
 
Dat was vast flinke paniek Jaap maar gelukkig was het "vals"alarm en heb je het binnen droog kunnen houden.
Gelukkig wel John vooral omdat ik het filter ook net schoongemaakt had sloeg de schrik wel even toe
depositphotos_136082226-stockillustratie-afvegen-zweet-emoticon.jpg
:D:D

Antje heb wel enige schuil plaatsen voor de heren/dames in de rotspartij gemaakt best mogelijk dat dit onvoldoende of te open is
Probleem is dat ik de aangeboden leg holen nou niet echt mooi vind :sorry:
Loop al een tijd te broeden :! om deze zelf maar te maken nu de tijd nog:D:D
 
Ik zag in een plecogroep dat iemand boomtakken gedroogd had en die uitgeboord na 8 maanden drogen en als leghol gebruikte
 
Zo vandaag eindelijk weer tijd en puf om de bak een te doen kwam de laast tijd niet verder als water verversen
Maar nu 3 van deze jongens vol er uit gehaald
SAM_1442.JPG
was nodig ook zag door de planten bijna geen vis meer:D
zie hier het resultaat van de snoei beurt
SAM_1437.JPG
SAM_1441.JPG
SAM_1440.JPG
SAM_1439.JPG


SAM_1438.JPG
helaas wel wat algen in de bak maar dat lossen we wel weer op
 
Mooi om te zien dat het goed gaat.
 
Omdat ik onmogelijk weg kon naar de beroemde beurs :'(heb ik me zelf als troost het vis bestand van de 250 maar uitgebreid

2x
SAM_1457.JPG
5/4 x
SAM_1445.JPG
zouden er 5 moeten zijn maar ben bang dat 1 een vreemde is
SAM_1448.JPG
en 5 van deze
SAM_1446.JPG

en twee indische modderkruiper
Schermafdruk op 2018-11-26 16-21-59.png
meesters in verstoppen/niet zichtbaar zijn:br:als het licht aan is
 
Leuk Jaap, meer leven in de bak.
 
En of Ton is me daar een beweging in de bak oude bewoners zijn erg benieuwd naar deze indringers :D
 
Ziet er goed uit! Hier de modderkruiper ook wel in het zicht als het licht aan is, moet even wennen denk ik. Die vreemde lijkt me een roodoogzalm?!
Mag ik vragen waarom je niet voor 1 soort bent gegaan? Ipv de roodkoppen en kegelvlekken?
 
Ziet er goed uit! Hier de modderkruiper ook wel in het zicht als het licht aan is, moet even wennen denk ik. Die vreemde lijkt me een roodoogzalm?!
Mag ik vragen waarom je niet voor 1 soort bent gegaan? Ipv de roodkoppen en kegelvlekken?
Wat de vreemde betreft daar kon je wel een gelijk in hebben Hmm verkoper eens er op aanspreken
Wat de keuze betreft van roodkoppen en kegelvlekken bak is ruim bemeten en had al een paar kegelvlekken zitten
En Moeders van de de roodneus zo mooi en tja die kan ik niets weigeren natuurlijk:engel::D:D
John en Antje Dat vonden wij nu ook of het allemaal bij elkaar past is een tweede :juggle::D
Tot nu toe genieten we er enorm van :thumbs::D
 
En weer een uitbreiding 4 x de Corydoras schwartzi
SAM_1462.JPG
had er meer gewild maar helaas
foto is wat donker zo gauw ze in de bak tot rust zijn gekomen volgt een betere
Teven bij lid TonHageraats wat drijvers gehaald de Limnobium laevigatum
SAM_1465.JPG
SAM_1464.JPG
nu maar hopen dat deze wel gaan de Pistia Stratiotesn was geen succes door de condens in de kap
was het weer
 
Laatst bewerkt:
Succes met de nieuwe aanwinsten Jaap, ik mis wel een totaaltje van de bak ;)
 
Dat is al heel mooi gegroeid Jaap :thumbs:
 
Zoooo wat een bak zeg, heel erg mooi zoals hij nu is.
 
Dag Jaap, mooie grote bak! Ook inrichting is best mooi, alleen de scholenvisjes zouden best wel met wat meer te gelijk in je bak mogen zwemmen, zeker de panga's zullen zich dan veel meer laten zien, ook al zijn dit geen uitgesproken scholenvissen..
Wat mij een beetje bezighoudt is het volgende:
Waarom heb je de spraybar(s) van de filteruitstroom van achter naar voren gemonteerd? Heeft m.i. een hoop nadelen:
1) Je vissen die gaan graag "in de stroming staan" dus je ziet dan de voor- of achterkant, en niet hun veel mooiere zijkant...
2) De spraybars zijn erg zichtbare techniek in je verder mooi afgewerkte inrichting.
3) stroming van links naar rechts OF vice versa, met afzuiging links en rechts. levert ook met onderhoud voordeel op, het vuil "rolt" als vanzelf richting de afzuiging richting filters.

Voor de rest, mooi geheel!!
 
Het staat er mooi vol bij, volgens mij heeft je "herstart" wel geholpen om iets te bereiken wat eerst niet lukte :petjeaf:
 
Ton groeit lekker door blijf snoeien :Dmaar das een teken dat ik op de goede weg ben :thumbs::D
Het staat er mooi vol bij, volgens mij heeft je "herstart" wel geholpen om iets te bereiken wat eerst niet lukte :petjeaf:
Klopt Steven heb zelf het idee dat er bij de eerste keer inrichten nog te veel verkeerde stoffen aanwezig waren die de boel heeft tegen gewerkt nu gaat het lekker
Hier en daar nog wel wat dingetjes maar dat houd de hobby leuk

BigSmoke
De rede dat de spraybars achter zitten is dat ik op deze manier de uitstroom tegen de voor kant laat gaan en deze dan mooi naar de achteren terug stroomt naar de afzuiging
de filters zijn te zwak om het van af de zijkant te doenen tevens werken ze dan elkaar tegen had ik het idee.
Wat je aangeeft van de vissen dat is me nooit opgevallen scharrelen lekker door de bak heen
wat de schooltjes betreft heb er meerdere scholen in zitten moet niet te druk worden onderling (had het zelf ook liever bij 1 of 2 grotere scholen gehouden maar ben niet alleen hier moeders moet ook genieten van de bak
je moet het zien als een levend schilderij voor haar aangezien ze door haar handicap (is rolstoel gebonden)komt dus niet veel meer uit huis dus haar plezier staat voor nu op nummer 1 voor mij :thumbs::D:D
 
Laatst bewerkt:
Je filters zullen het heus wel bijhouden, het totale debiet verandert namelijk niet! Omdat de spraybars allemaal aan 1 kant zitten werkt het ook niet tegen elkaar. Als je bang bent voor te weinig stroming kun je overwegen om een stromingspompje erbij te zetten met een lilypijp uitstroom.
Er zijn scholenvissen die zich heel rustig bij elkaar blijven bevinden, kegelvlekjes, diverse soorten tetra's , diverse soorten Nanostomus. Er zijn er echt heel veel!
Net als echte drukte makkers, barbelen, en de onovertroffen schitterende mooie maar echte ADHD soort Hasemania Nana, ofwel koperzalm. Deze laatste is in de LFS een onaanzienlijk visje maar met een stuks of 30 in ee nruime bak...WAUW man, wat prachtig, ze blinken als op hoogglans gepoetst rood koper en ze pronken dat het een lieve lust is. Heb erg goede herinneringen aan deze soort!!
 
Vandaag even naar heems in Heemstede geweest co2 voorraad aangevuld was met de laaste fles bezig en je zal het net zien tijdens de kerstdagen zonder zitten dat gaat niet gebeuren
Mijn licht op gestoken bij Rob over Daytime verlichting ben een stuk wijzer geworden en wat een mooi spul.
Uitgerekend dat het totale verbruik op zon 150-160 watt komt voor de 250 op volle sterkte en zo te zien is dat niet nodig.
Dat scheelt nog al ten opzichte van wat er nu boven staat te branden 410 watt.
Over niet te lange tijd maar eens tot aanschaf overgaan denk ik zo gezien de idiote plannen van de den haag schurken :sorry::Dk:Dk
 
Dat is nogal wat zeg 410W per uur. Dat is zeg maar 4 KW per dag oftwel ........:stars::stars:
 
Dat is nogal wat zeg 410W per uur. Dat is zeg maar 4 KW per dag oftwel ........:stars::stars:
Tja John is dat of vissen in het donker gaan we niet doen dus :Dk
de overstap naar led heeft nog een oorzaak buiten de ping ping de planten doen het prima in de hoogte maar onder en lage beplanting heeft het moeilijk met de tl verlichting door de hoogte van de bak
en dat is jammer
daarnaast kom ik net wat stroom te kort het zelf opwek gedeelte (zonnepanelen) en geen mogelijkheid om nog panelen bij te plaatsen helaas
 
Zo er was er 1 aan een schoonmaakbeurt toe
SAM_1473.JPG
SAM_1472.JPG
:oops::Dk
Stroming nu weer als van ouds morgen nog de wekelijkse water verversing en dan laat de kerst maar komen :Dk
 
Zo er was er 1 aan een schoonmaakbeurt toe Bekijk bijlage 264698 Bekijk bijlage 264699 :oops::Dk
Stroming nu weer als van ouds morgen nog de wekelijkse water verversing en dan laat de kerst maar komen :Dk
Bekend gezicht, bijna dan. Zo vuil heb ik alleen dat kleine voorfilter van de JBL gezien.
Zal stukken schelen wat betreft de stroming!
 
Bekend gezicht, bijna dan. Zo vuil heb ik alleen dat kleine voorfilter van de JBL gezien.
Zal stukken schelen wat betreft de stroming!
Zeker zie nu de plantjes weer heen en weer wuiven
Moet nog even de juiste tijds spanne vinden van filter schoonmaak dit was eigenlijk te laat :stars::stom::Dk
 
Zo vandaag de co2 fles vervangen was leeg
Gelukkig op voorraad thuis dus af en op wel even wat aangepast co2 loopt nu over 2 spraybars
SAM_1475.JPG

Net me nieuwe skimmer binnen gekregen na mijn blunder
Helaas het nieuwe voer Repashy soilent green nog niet loopt een dag vertraging op wel apart trouwens beide gister besteld wegens drukte volgens post,nl je zou zeggen dat ze nu wel eens klaar waren met kerst toch:juggle::S:Dk
Hopen op morgen en dat de dames/heren het ook wat vinden en hopen dat het wat minder vervuiling geeft in de filters als de tabletten we wachten af
 

Terug
Bovenaan