Ja weer een topic van mij over de bettas


Lientjepientje

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
Ik heb echt gisyer een topic geopend over waarom onze vrouw strepen had. Er zijn net eitjes gelegd en er word nog volop gepaard. De vrouw helpt de eitjes in het nest te blazen en ze zijn lief voor elkaar. Maar na hoelang kan ik de vrouw eruit halen? Het is een simpele kweekbak met verwarming laagje water en stukje piepschuim. Maar de bodem is ook nu best vies door het voer. Hoe kan ik dit schoon maken zonder het best kapot te maken? Of is het niet nodig? Ook zie ik zoveel verschillende soorten liquid fry dat ik niet weet welke ik moet hebben.artemenia ofzo? Of een ander soort?
En kan ik zien of de eitjes bevrucht zijn of kan ik ervan uitgaan dat ze dat gewoon zijn?
(De vrouw heeft nu na de palingen nog steeds de verticale strepen en het mannetje vouwt nog om haar heen maar zie niet echt eitjes vallen wat net wel het geval was hij jaagt haar ook niet weg maar lijkt haar juist dichtbij te houden.)



Ook heb ik nog een andere betya vrouw waar we het eerst mee probeerden maar ze is beschadigd niet heel erg. Maar wat hapjes uit ze staart en onder vin.maar met deze vrouw lukte het dus niet. De strepen zijn ook iet zichtbaar maar ik denk dat dat door haar kleur komt ze is heel diep blauw. Maar is dit dan gewoon geen match?
Dit mannetje en vrouwtje hebben 5 mij aan elkaar gewend en begonnen toen gelijk met showen en hij nodigde haar uit. Nu 12 uur later zijn er eitjes. En het andere vrouwtje zat er 24 uur bij en gebeurde niks alleen achterna gezeten
 
Er komen nu weer vollop eitjes uit dit is al zeker 15x gebeurd nu.😅😅🙈 ik had nooit gedacht dat er zoveel waren. Hoelang kan dit door gaan? En wanneer moet ik haar weg halen ik wil niet dat ze straks dood gaat omdat het teveel is.
 

Bijlagen

  • 20220329_132531.mp4
    38 MB
Zover ik weet doet de man het verzorgen van het nest en de eitjes en kan je als de eitjes zijn "gelegd" de vrouw verwijderen.
Misschien kun je hier enige nuttige info vinden ook:

 
Zover ik weet doet de man het verzorgen van het nest en de eitjes en kan je als de eitjes zijn "gelegd" de vrouw verwijderen.
Misschien kun je hier enige nuttige info vinden ook:

Ze is er nu uit het mannetje had haar weg gejaagd
 
Dan kun je s'nachts een lampje laten branden zodat het mannetje het nest kan blijven verzorgen.
Die man is wel heel mooi zeg!
 
Dan kun je s'nachts een lampje laten branden zodat het mannetje het nest kan blijven verzorgen.
Die man is wel heel mooi zeg!
Bedankt! Ik zal de kap erop doen vanaf nu.
 
Met de kap erop is eigenlijk ook beter omdat de kleintjes niet goed koude lucht kunnen inademen.
In een paar dagen hangen er ienimini larfjes onder het schuimnest.
Er is voedsel voor in de winkel, en soms kunnen ze uit een rommelige bodem ook nog wel eens wat opscharrelen.
 
Dan kun je s'nachts een lampje laten branden zodat het mannetje het nest kan blijven verzorgen.
Die man is wel heel mooi zeg!
Bedankt! Ik zal snachts een lampje aan doen idd
 
Met de kap erop is eigenlijk ook beter omdat de kleintjes niet goed koude lucht kunnen inademen.
In een paar dagen hangen er ienimini larfjes onder het schuimnest.
Er is voedsel voor in de winkel, en soms kunnen ze uit een rommelige bodem ook nog wel eens wat opscharrelen.
Oo dat is fijn om te weten! Ik heb net wat besteld liquid fry artemisia ofzo iets haha
 
Als je ze nou te goed gaat verzorgen, dan kun je net zo goed nog een paar aquaria meebestellen😁
 
Als je ze nou te goed gaat verzorgen, dan kun je net zo goed nog een paar aquaria meebestellen😁
We hebben al gereageerd op een kweek opstelling haha
 
Tja nu dacht heel even dat ik helderziener was geworden, maar toch niet hoor, want ik zie geen beelden voor me.
Maaar toch vermoed ik dat de wand waar de stelling komt, wel de mooiste muur van jullie woning gaat zijn.
Is het dan ook heel voor de handliggend om er een thais behangetje bij te nemen en iets van bamboedecoratie. Ja dat zie ik wel zo voor me🤔,heb nog nooit zelf een stelling gehad, superveel succes ermee gewenst
 
Nou je maakt er wel werk van maar wat als je straks 35 mannetjes hebt?
Er gaan er sws ook weg. Ik probeer genoeg ruimte te vinden voordat ze weggaan. Dus hoop dat t goed gaar. Ik kan ze natuurlijk onmogelijk allemaal houden.
 
Tja nu dacht heel even dat ik helderziener was geworden, maar toch niet hoor, want ik zie geen beelden voor me.
Maaar toch vermoed ik dat de wand waar de stelling komt, wel de mooiste muur van jullie woning gaat zijn.
Is het dan ook heel voor de handliggend om er een thais behangetje bij te nemen en iets van bamboedecoratie. Ja dat zie ik wel zo voor me🤔,heb nog nooit zelf een stelling gehad, superveel succes ermee gewenst
Hahaha ja. We gaan hem wel in een aparte kamer zetten. Maar best een leuk idee haha. Wij hebben er ook nooit 1 gehad maar er zitten t bakken bij en nog een paar grote potten dus hoop dat ik dan tijdelijk genoeg ruimte voor de kleintjes heb en dat ik de mannetjes zoveel mogelijk kan scheiden straks
 
Dat is ook zo en het opgroeien is leuk om te zien. Lang geleden heb ik 1x een nestje gehad namelijk met gelukkig niet al teveel mannen.
 
Dat is ook zo en het opgroeien is leuk om te zien. Lang geleden heb ik 1x een nestje gehad namelijk met gelukkig niet al teveel mannen.
Ja het is hier ook voor de hobby ik had niet verwacht dat het in 1x zou lukken en dan ook nog zoveel eitjes. Ik hoop dat ik xe genoeg ruimte kan geven om op te groeien en dat ik snel een goed huis voor ze vind. Zouden dieren winkels ze van me overnemen? Ik weet niet helemaal hoe dat zit. We willen namelijk wel een paar zelf houden maar wel de gene die wij mooi vinden. Ben erg benieuwd wat er uit deze combi komt. Hij is constant met de eitjes bezig erg leuk om te zien. Hoop aan de ene kant dat ze allemaal overleven enzo maar ik weet ook dat dat niet realistisch is en dan zou in zeker 70 visjes hebben straks😳 ik ben wel een beetje overwelmd erdoor haha
 
Is het normaal dat de eitjes verplaatst worden? Ze hebben al op 3 verschillende plekken gezeten in het bubbel nest. Waarom doet hij dit? En ik merk dat het best vermoeiend voor de man is (hij gaat tussen door vaak even liggen en schiet dan weer omhoog naar zn eitjes en dan weer even liggen) en hij eet niet al sinds eergisteren eigenlijk niet.is dit erg?
 
Zo zijn vaders, hi maar de interesse in ze jongbroed raakt ie snel kwijt hoor, nl zo dat die larfjes de hele bak gaan door schieten en dan is zo n vader eigenlijk alweer klaar voor de volgende affaire.
 
Zo zijn vaders, hi maar de interesse in ze jongbroed raakt ie snel kwijt hoor, nl zo dat die larfjes de hele bak gaan door schieten en dan is zo n vader eigenlijk alweer klaar voor de volgende affaire.
Ja ze zijn nog niet uitgekomen (natuurlijk) ik hoop dit wel ergens te kunnen spotten morgen ergens. Dan wacht ik tot ze beetje kunnen zwemmen en haal ik paps eruit. Tot nu toe doet hij het erg goed vind ik hij zorgt er echt voor de blaast steeds nieuwe bubbels bij enzo. Heel leuk om hem zo is te zien inplaats van alleen maar achter de vrouwen aan🤣 en ik zoek ook al naar mensen die evt een betta zouden willen hebben of iets. Maarmag dat hier ook op het forum? Wellicht dat hier tussen alle vissen loef hebbers er een paar zitten die er een paar willen overnemen ofzo. Maar weet niet of dat gezegd opgevraagd mag worden hier?
 
Tegen die tijd kun je ze bij aangeboden aanbieden
 
Je kan ook alvast informeren bij je lfs of die wat zou willen overnemen.
 
Je kan ook alvast informeren bij je lfs of die wat zou willen overnemen.
Oja niet aan gedacht ik ga zo even een paar mailtjes rond sturen dan bedankt!


En mag ij vragen of er bij jou ook witjes op de grond lagen? En komen die uit of ik kan op internet niet alles vinden wat ik wil weten heel vervelend
 

Terug
Bovenaan