Island aquascape 110x75x75 (Aqua Tim)


ZIjn dat geen Crypto's Tim? Zo op het oog vind ik hem er prima bijstaan.
 
ZIjn dat geen Crypto's Tim? Zo op het oog vind ik hem er prima bijstaan.
Die je ziet op de foto zijn inderdaad crypto's. Die doen het fantastisch, net als de anubias. De echinodorussen doen het niet goed want ze zijn niet zichtbaar op de foto:p
 
1 van de 2 tl5 heeft het gisteren begeven en ze worden niet meer gemaakt en verkocht in deze maat.... Ik heb nu de led balk van de hvp goldline besteld ben erg benieuwd. Als die bevalt bestel ik er nog een.
 
Ik ben erg blij met mijn nieuwe led verlichting de zons opkomst functie is toch echt een mooi effect. De foto geeft het niet helemaal weer hoe het in het echt is maar komt toch wel in de buurt.
 

Bijlagen

  • IMG_20240218_110416~2.jpg
    IMG_20240218_110416~2.jpg
    513.8 KB · Weergaven: 27
Ik ben erg blij met mijn nieuwe led verlichting de zons opkomst functie is toch echt een mooi effect. De foto geeft het niet helemaal weer hoe het in het echt is maar komt toch wel in de buurt.
Ja mooi he, vind het vooral ook fijner voor de vissen, ze schrikken niet zo als eerder wanneer de lamp ineens vol aan gaat
 
Als goed is ga ik morgen een paar nieuwe plantjes binnen krijgen, kan ik weer lekker hobbyen.

2Hydrocleys nymphoides
3Vallisneria gigantea
7Vallisneria spiralis Red Tiger
3Hydrocotyle leucocephala
3Echinodorus paniculatus/bleheri
6Hygrophila angustifolia
2Anubias congensis
 
Zoo net alle plantjes er in gedaan en weer 25 klei sticks overal er tussen gepropt hopelijk gaan de echinodorussen het nu wel doen.

Net wat eten gegeven en het is nog ene beetje wazig en door het dag licht niet zo mooie foto's kunnen maken.

Van het weekend ga ik kijken of ik wat crypto's kan gaan snoeien en mischien weg doe, want het zijn er heel wat aan het worden. Of ik laat het lekker dicht groeien dat weet ik nog niet zeker.
 

Bijlagen

  • IMG_20240220_150201.jpg
    IMG_20240220_150201.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 45
  • aquaforum.jpg
    aquaforum.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 47
  • aquaforun.jpg
    aquaforun.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 45
Het enige wat je mist is mooi volgroeide achtergrondplanten. Dat heeft wat tijd nodig. Je kan Crypts altijd even terug snoeien of uitdunnen, maar misschien nog even wachten tot je een aantal weken verder bent voor het totaal plaatje 😉.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat je mist is mooi volgroeide achtergrondplanten. Dat heeft wat tijd nodig. Je kan Crypts altijd even terug snoeien of uitdunnen, maar misschien nog even wachten tot je een aantal weken verder vent voor het totaal plaatje 😉.
Ja daar heb je helemaal gelijk in, ik wacht geduldig af. Ik hoop dat achter het hout in het midden en boven de anubias nana de Anubias congensis mooi er achter te voorschijn gaat komen.

Links heb ik de Vallisneria gigantea die gaat dan mee met de uitstroom groeien wat de maanvissen erg op prijs gaan stellen. Met daar voor de Echinodorus paniculatus/bleheri en de Hygrophila angustifolia links langs de rand

Rechts achteraan heb ik de normale Vallisneria met daarvoor de Hydrocotyle leucocephala en de Hydrocleys nymphoides die mooie oppervlakte bladeren gaat krijgen
Mooie bak zo Tim.
Dankje John
 
Mooi bak hoor , zou die crypto's zeker (deels) behouden eventueel wat straker in vorm snoeien/plukken.
Dankjewel!

Avond voeder tijd de zon gaat al langzaam onder in het aquarium.
 

Bijlagen

  • IMG_20240220_212854.jpg
    IMG_20240220_212854.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 31
Slaapplekken visjes

20240301_222446(0).jpg
 
Mijn nieuwste aanwinsten
16x corydoras sterbai jong volwassen dieren tussen de 6/8cm. Ben er erg blij mee. Ze zijn erg actief en zijn de hele dag opzoek naar voedsel. Als het gaat schemeren worden ze echt lekker actief en gaan ze als groep de hele bak door
20240311_201947.jpg
 
ouhh zien er prachtig uit
 
Afgelopen tijd heb ik door de nieuwe led verlichting wat algen groei, draad alg en groen alg. Vooral op de anubias.

Heb wat drijvers toegevoegd verlichting staat al op 30%.

20240316_191657.jpg


Filter vandaag schoon gemaakt daardoor wat vuil op het wateroppervlak.
 
Duidt denk ik toch op een co2 tekort of slechte circulatie.
 
Duidt denk ik toch op een co2 tekort of slechte circulatie.
Klopt helemaal John, vandaar de drijfplantjes, en dat ik me filter schoon gemaakt heb, de doorstroming was een stuk minder geworden. Vind erg jammer met de tl5s jaren geen algen gehad nu met de nieuwe led verlichting beduidend minder licht maar toch sterker door de stralingshoek van de Leds.
 
Ik heb ook altijd zonder problemen de T5/T8 gehad maar ik denk dat het effectieve licht van de leds toch meer is dan van de oude buizen want die hadden een deel waar je niks aan had eigenlijk omdat het ook naar boven straalde.
Ik denk dat we met de leds tegenwoordig meer lumen in de bak krijgen dan voorheen met de T5/8.
 

Terug
Bovenaan