IS toch gewoon een nanobakje? :-(


Guppeman

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2018
Berichten
1,580
Leeftijd
59
default_ongemakkelijk20.jpg

Die zal het naar zijn zin hebben...
 
Hij is wel goed gecamoufleerd tegen die natuurlijke bodem 🤨😔

Ik kijk ook wel eens op reddit, zie ik ook tal van kermisattracties voorbij komen, en vaak durven ze dan nog erbij te zetten 'What do you think of my scape' 😅
 
Op zich kan je hier wel heel mooie dingen mee doen, maar een goudvis is er daar natuurlijk niet een van. :(
 
Tja wat vindt ik ervan? Nou ik vindt het prut en helemaal niks zo n model en ook ongeschikt voor vissen. Dat ding zou hier snel van de rand afliggen denk ik:DD
 
Dit soort dingen zijn vooral een gimmick. Even aandacht genereren.
Zo'n winkel of (dat ik dit woord moet gebruiken...) 'influencer' zou daar eigenlijk direct kritiek op moeten krijgen. Maar ja, we leven in een vreemde kapitalistische wereld 😅
 
Malawiecichliden kunnen in een bak van 1meter al gehouden worde, echter de goudvis wordt zelf wel 40cm.
Dat vind ik triest voor zij die een rustig goudvisje al jaren lang in een kommetje dachten hebben te kunnen laten leven. Of het nou ouderwetse gekleurde steentjes of roodoranje dat maakt een karperachtiche echt niets uit hoor!
Malawie daarintegen zitten soms in de verkoop al ruimer gehouden vgl een ploegje sauloisie in een meterbakkie,als soms aangeraden wordt hier, dat vind ik raar.
 
Edwin, wat hier op het forum aangeraden / aanbevolen wordt is niet altijd de mening van de meerderheid op dit forum, maar waarschijnlijk meer een persoonlijke ervaring.
Niet alles wat hier geschreven is en wordt gedeeld is de waarheid.
Zie het maar meer in de zin van persoonlijke ervaringen.
 
Niet alles wat hier geschreven is en wordt gedeeld is de waarheid.
Sterker: er wordt hier ontzettend veel gemeld dat als waarheid verkondigd wordt maar feitelijk voor de zoveelste keer vermeld wordt omdat het de algemeen heersende mening van het forum is.

Maar het is in mijn ogen meer dan eens discutabel te noemen.
De ergste vind ik nog wel dat een LFS een op geld beluste nitwit is .
Terwijl de drie zaken waar ik wel eens kom juist heel integer zijn.

Nuanceer zo'n bewering dan op zijn minst door het woordje "veel" toe te voegen of door te zeggen dat jij dat vindt.

En zo stoor ik me aan wel meer "waarheden" hier.
Maar ik ga er niet (meer) tegenin omdat je dan een bak ellende over je heen krijgt.
(wellicht met deze opmerking al)
En dan denk ik: ach, wat zal ik de moeite doen?
Don Quichotte-strijd...

Meningen worden hier veelvuldig verward met feiten.
 
Voordeel van een forum als deze is dat als men iets post wat niet juist is dat er wel een correctie op wordt geplaatst. Veel posten zullen vaak een persoonlijk mening of ervaring zijn maar dat is begrijpelijk. Het is net als op google de kunst om goede info eruit te filteren .
Niemand heeft alle wijsheid in pacht en alle bakken zijn weer anders .
 
Sterker: er wordt hier ontzettend veel gemeld dat als waarheid verkondigd wordt maar feitelijk voor de zoveelste keer vermeld wordt omdat het de algemeen heersende mening van het forum is.

Maar het is in mijn ogen meer dan eens discutabel te noemen.
De ergste vind ik nog wel dat een LFS een op geld beluste nitwit is .
Terwijl de drie zaken waar ik wel eens kom juist heel integer zijn.

Nuanceer zo'n bewering dan op zijn minst door het woordje "veel" toe te voegen of door te zeggen dat jij dat vindt.

Herkenbaar. Maar ik ga er iets anders mee om. Zoals ik het bekijk is het forum juist van en door iedereen, dat is de kracht van een forum. Daarmee wil ik zeggen dat er ook een bepaalde 'gezamenlijke verantwoordelijkheid' berust bij alle leden om ervoor te waken dat uitspraken die als waarheid worden verkondigd ook bevraagd worden of getoetst kunnen worden. Daar ligt het onderscheid tussen een forum met betrouwbare informatie, of een forum waar de hardste schreeuwers de scepter zwaaien.

Ik probeer daarom zelf zo vaak mogelijk bronnen te gebruiken om gegeven uitspraken te onderbouwen, en bevraag ook regelmatig uitspraken waarvan ik de betrouwbaarheid in twijfel trek of ik het de moeite waard vind om er een kanttekning bij te plaatsen.

Waarheden, hier maar evengoed in de wetenschap, worden constant uitgedaagd en bevraagd. En dat is maar goed ook, want alleen zo kom je tot nieuwe waarheden en kan iets groeien/verbeteren. Niemand kan daarom beweren de waarheid in pacht te hebben, zelfs uitspraken onderbouwd met bronnen mogen uitgedaagd worden.

Kortom, het forum heeft mensen als jou hard nodig, maar dan moet je wel bereid zijn om een tegengeluid te laten horen.
 
Voordeel van een forum als deze is dat als men iets post wat niet juist is dat er wel een correctie op wordt geplaatst. Veel posten zullen vaak een persoonlijk mening of ervaring zijn maar dat is begrijpelijk. Het is net als op google de kunst om goede info eruit te filteren .
Niemand heeft alle wijsheid in pacht en alle bakken zijn weer anders .

Je was me net voor, maar in principe dit 😁👍
 
Ik herken de mening van Jessicapiilon en Eco Creations.

Echter, hoeveel verdraag je?
Als je tegengeluid laat horen en dan krijg je vervolgens 10 posts waarin je, in soms niet mis te verstane bewoordingen, verzocht wordt om die mening, eh laten we zeggen, bij te stellen dan denk ik op een gegeven moment: laat ook maar.
Ik heb belangrijkere verantwoordelijkheden in dit leven.

Zwak?
Slap?
Geen ruggengraat?
Jep.
Maar niet in mijn echte leven, lees: mijn gezin en familie.
 
Ik herken de mening van Jessicapiilon en Eco Creations.

Echter, hoeveel verdraag je?
Als je tegengeluid laat horen en dan krijg je vervolgens 10 posts waarin je, in soms niet mis te verstane bewoordingen, verzocht wordt om die mening, eh laten we zeggen, bij te stellen dan denk ik op een gegeven moment: laat ook maar.
Ik heb belangrijkere verantwoordelijkheden in dit leven.

Zwak?
Slap?
Geen ruggengraat?
Jep.
Maar niet in mijn echte leven, lees: mijn gezin en familie.

Ik denk dat je je eigen vraag beantwoord hebt 😄

Echter, hoeveel verdraag je?
Zoveel als je vrije tijd en geduld op dat moment toe laten.

Ik heb in het weekend veel meer tijd om te reageren dan doordeweeks. En soms zijn er weekenden waarin ik meer tijd steek in andere verantwoordelijkheden of hobby's, dan reageer ik later of laat dat aan een ander gedreven lid op dit forum over (daar zijn er ook een hoop van hoor 😉).
 
Ik herken de mening van Jessicapiilon en Eco Creations.

Echter, hoeveel verdraag je?
Als je tegengeluid laat horen en dan krijg je vervolgens 10 posts waarin je, in soms niet mis te verstane bewoordingen, verzocht wordt om die mening, eh laten we zeggen, bij te stellen dan denk ik op een gegeven moment: laat ook maar.
Ik heb belangrijkere verantwoordelijkheden in dit leven.

Zwak?
Slap?
Geen ruggengraat?
Jep.
Maar niet in mijn echte leven, lees: mijn gezin en familie.
Tja ik zal nooit verwachten dat iemand zn mening bijstelt want iedereen mag zn eigen mening hebben en verwoorden. Neemt niet weg dat je daar over kan discussieren natuurlijk en je standpunt kan verduidelijken. Gelukkig leven we in een vrij land en mag je je mening hebben en verwoorden.
Respect is hierbij een groot goed.
 

Terug
Bovenaan