Is mijn maanvis ziek of zwanger ?


P

Panter1989

Guest
Beste leden,

Ik had een vraagje over mijn maanvis wat ik een beetje vreemd vind.
Dit weekend ben ik weggeweest en toen ik vandaag terug was had mijn maanvis een opvallende dikke buik.
In eerste instantie dacht ik dat ze zwanger was. Maar toen ik begon te lezen las ik ineens over buikwaterzucht. Dus nu ben ik erg gaan twijfelen.
Hopelijk kan een van jullie mij meer duidelijkheid geven.
Alvast bedankt
957277_0_82_img_1749.jpg
[/img]
421249_0_82_img_1747.jpg
[/img]
359516_0_82_img_1751.jpg
[/img]
681645_0_82_img_1754.jpg
[/img]



Details 240 jewel bak waterwaardes tot op heden alles goed.
ph 6,8
kh 4
ect

(Sinds kort heb ik er een co2 systeem inzitten die de ph stabiel houd in mijn geval (6,8)
 
Doodziek. Popeye,beacterieel.

Met waarden als etc kan niemand iets.Deze vis gaat het niet redden ben ik bang.
 
Oei dat is minder :(. Wat kan ik nu het beste doen ? Het is nu zondag en ik heb alleen nog sera omnipur liggen. Verder heb ik ook nog een kleine kweekbak liggen. Dus zal ik de maanvis apart zetten of alle vissen behandelen. ?
 
Vis apart met omnipur. Is het enige wat je nu kunt doen maar ik ben bang dat ie het niet gaat redden. Maar toch succes, is nooit leuk als een vis doodgaat :( Wel de rest in de gaten houden of die ook besmet zijn geraakt of dat het alleen bij deze vis eruit is gekomen.
 
maanvissen leggen ei'tjes, krijgen geen dikke buik. Zoals bovenstaande ook al poste ben je er waarschijnlijk te laat bij. Humaanste manier van ruimen is met kruidnagelolie, mensen die anders beweren mag je aan vragen of ze de zelfde manier op een mens zouden toepassen (door hakken, plat meppen, etc)
 
Bedankt voor jullie adviezen allemaal.
Hij zit nu in de kweekbak dus fingers crossed :S. Zelf heeft ie nog niet zo veel in de gaten denk ik (hoop ik) want hij zwemt nog vrolijk rond.
Verder had ik nog een vraagje als tip. Hoe zie ik het de volgende keer aankomen bij bijvoorbeeld mijn andere vissen en waar moet ik op gaan letten zodat ik wel op tijd kan zijn.
 
Iemand trouwens nog advies in een medicatie voor de vis? als omnipur niet werkt of is dat eigenlijk het enige wat zou kunnen werken ?.
De vis oogt namelijk nog zo fit en hij heeft al het ene meegemaakt en daar is ie ook uitgekomen dus vandaar dat ik het even vraag.
 
Sera bactopur direct. Evt met 2gr zout/liter.
 
Dirk Jan kun je mij misschien iets meer vertellen over kruidnagelolie? Hoe moet je dat toepassen. Ik had laatst een hele discussie met verschillende mensen hoe je op een visvriendelijke manier een beestje uit zijn lijden kon verlossen. Zelf dacht ik dat invriezen een diervriendelijke manier was maar ik kreeg hier veel commentaar op. Ze zeiden dat ik mijn vergroeide vis in een krant moest doen en er heel hard op moest slaan. Maar sorry dat gaat mij echt te ver.
 
Twinmootje zei:
Dirk Jan kun je mij misschien iets meer vertellen over kruidnagelolie? Hoe moet je dat toepassen. Ik had laatst een hele discussie met verschillende mensen hoe je op een visvriendelijke manier een beestje uit zijn lijden kon verlossen. Zelf dacht ik dat invriezen een diervriendelijke manier was maar ik kreeg hier veel commentaar op. Ze zeiden dat ik mijn vergroeide vis in een krant moest doen en er heel hard op moest slaan. Maar sorry dat gaat mij echt te ver.

Het gaat misschien wel te ver voor jou, maar is wel de snelste manier voor de vis.
 
Helemaal mee eens, de allersnelste manier, en dus de beste, hoe hard het ook klinkt
 
Het is gelukkig snel gegaan. Gister zwom die vrolijk rond en vanmorgen ging het mis en was het binnen 2 uur gedaan.
Wel jammer maar beter voor de vis.
 

Terug
Bovenaan