Is mijn betta ziek?


S

Sabien

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een betta, ik noem hem Frederick :cool:. Ik had deze uitgekozen vanwege zijn witte kleur met rode vlekken, ik vond hem zoooo mooi. Na dat hij even in mijn bak had gezeten bleek hij alleen maar mooier! Zijn staart heeft een blauwe kleur en ook sommige schubben zijn blauw. Erg mooi!

Alleen is er nu bij zijn lijfje een rood vlekje ontstaan. Het begon als een heel dun sliertje, maar werd later meer een klein vlekje, hij heeft zo'n zelfde sliert helemaal aan het einde van zijn lijfje.

Hij gedraagt zich niet anders dan dat ik gewend ben van hem. Hij zwemt de hele bak door en is erg nieuwsgierig wanneer ik in de buurt ben. Dan zwemt die zoals gewoonlijk voor het glas heen er weer. Ook zie ik geen beschadigingen op zijn schubben en dergelijke.

Zelf dacht ik dat dit gewoon adertjes zijn, die beter te zien zijn omdat het een witte vis is. Alleen heb ik nog weinig ervaring met vissenziektes, dus wilde het voor de zekerheid even laten checken door de echte kenners.
Ik hoop dat ik gelijk heb en dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. :) :smitten:

( Het gaat om het vlekje dat onder zijn rugvin zit aan zijn rechterkant. Bij het einde van zijn lijfje zie je een beetje dat rode sliertje, maar het is wat onduidelijk te zien. )

IMG_20170130_124112.jpg


IMG_20170130_124043.jpg


IMG_20170130_124018.jpg
 
zolang hij goed actief is kan het geen kwaad ik zie hier betta's totaal verkleuren van wit naar rood of blauw en weer terug net toverballen dus in mijn ogen kan het geen kwaad
wel kun je het goed in de gaten houden en vertrouw je het niet of veranderd het plaats een nieuwe foto

edit PS een mooi kereltje hoor
 
Gelukkig maar! ik hou hem in de gaten.

Ik vind hem zelf ook erg mooi ! Hij doet het ook goed in mijn bak, voor zo ver ik er verstand van heb. Was heel bang dat er iets fout zou gaan en dat ik hem kwijt zou raken :( maar dat is gelukkig niet gebeurd :) ;)
 

Terug
Bovenaan