is 'industrieel' voer een must?


Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Berichten
3,231
Leeftijd
51
Locatie
Roermond
Ik verwen/geef mijn vissen graag diepvriesbeestjes (artemia, bloedworm), vliegenmaden en kort-gekookte groentes. Nu vraag ik me weleens af of het voor hun gezondheid noodzakelijk is om dan ook nog kant en klaar voer, zoals algenetertabletten, korreltjes voor tropische vissen en dat soort prefab "industrieel"voer uit potjes.
Komen ze iets tekort met vers voer?
 
Tja in de natuur krijgen ze ook geen kant en klare vlokken of granulaat maar ik geef de Manen toch wel om de dag wat vlokken omdat ik ook niet weet of er in diepvries en levendvoer genoeg zit.
 
Ze vinden het vaak heerlijk, dus waarom niet?
Bovendien zitten alle voedingsstoffen erin, wat met eenzijdig diepvriesvoer nog wel eens minder is.
(Cyclops watervlooien, bijvoorbeeld, schijnen qua voedingswaarde niet veel meer dan een snack te zijn)
Maar als je zo gevarieerd diepvriesvoer geeft denk ik dat ze alle benodigde voedingsstoffen wel krijgen.
 
er zijn vissen die eten niks anders dan klein levend voer, ook die redden het prima zonder fabrieksspul.
er zijn mensen die overwegend diepvries voeren omdat dit een betere ontlasting geeft en dus minder troep in de bak.

Zeker als je behalve diepvries ook groente geeft zie ik er geen probleem in.
 
Dank jullie wel, dan hoef ik me in ieder geval niet bezorgd te voelen dat ze iets te kort komen als ik ze eens een paar dagen geen fabrieksvoer geef!
 
Dank jullie wel, dan hoef ik me in ieder geval niet bezorgd te voelen dat ze iets te kort komen als ik ze eens een paar dagen geen fabrieksvoer geef!

Bij gezonde vissen hoef je je al geen zorgen te maken als je ze überhaupt 2 weken lang niet voert, laat staan als je een paar dag het fabrieksspul laat staan :))
 
er zijn vissen die eten niks anders dan klein levend voer, ook die redden het prima zonder fabrieksspul.
er zijn mensen die overwegend diepvries voeren omdat dit een betere ontlasting geeft en dus minder troep in de bak.

Zeker als je behalve diepvries ook groente geeft zie ik er geen probleem in.
Klopt en het is denk ik maar net wat je voert en met variatie zit je denk ik wel goed. Zelf geef ik 3 soorten diepvries en bij het opstaan levende artemia en af en toe wat vlokken.
 
en af en toe wat vlokken.

Puur, melk of vlokfeest?

kdr_vlokfeest_300g_fop.jpeg
 
Hangt dit gebeuren ook niet samen met je vissen bestand.
ik zelf geef 2 keer diepvries 1 x vlokken en andere gebeuren voor de bodem bewoners os algen eters en corrys
 
Gewoon geven waar je op het moment zin in hebt. Afwisseling is leuker voor de visjes dan elke dag perfect voer.
 

Terug
Bovenaan