is iemand ervaringsdeskundige met Microphis Deocata


Vonk..

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2017
Berichten
64
Leeftijd
43
Locatie
Erichem
Goedendag in dit onderwerp ben ik een leek ik heb wel al flink gegoogeld naar dit soort zoetwaternaald maar veel side`s spreken elkaar tegen. Ik weet wel dat de gekweekte dieren meestal diepvriesvoer eten en dat je ze ook jonge guppy`s kan geven. Mijn voornaamste vragen over dit prachtexemplaar zijn:

1 Hoe groot moet het aquarium zijn en het aantal liters?

2 Hoe vaak per dag moeten ze eten krijgen?

3 Is er redelijk makkelijk mee te kweken?

4 De beste temperatuur en waterwaardes?

Ik hoop dat iemand op dit forum ze heeft ik wil er het liefst alles over weten.

Groeten Kasper.
 
Weet niet of je het nog interessant vindt, maar je zou voor de grap eens instagram moeten downloaden en "aquamike" een persoonlijk bericht moeten sturen of zijn onderschrift lezen. Hij heeft deze mooie vissen en heeft er volgensmij ook al jongen van gehad. Ze schijnen vrij moeilijk te zijn, zowel in houden als het kweken. Ze moeten iniedergeval een speciaalaquarium hebben, met andere vissen erbij zullen ze al snel ondervoed raken.
 
Ik heb de Microphis brachyurus, niet dezelfde maar ik denk wel vergelijkbaar.
Mijne zijn ongeveer 20cm en de jouwe ongeveer 15 als ik het goed heb..
Ik heb Ze in een 120cm bak (200 liter netto) en groter zou ik niet aanraden, omdat ze flink moeten eten en als de bak te groot is dan kunnen ze het voedsel lastiger vinden..
Voor jouw dieren is een meter bak of ook 120cm denk ik ideaal.
Zoetwaternaalden moeten wel 3 (of meer) keer per dag eten hebben, omdat ze geen maag hebben en absoluut niet langer dan 1 dag zonder eten kunnen...
Diepvriesvoer moeten ze even aan wennen, ze eten graag witte muggenlarven, mysis, artemia, daphnia, soms krill oid, bij mij eten ze eigenlijk alleen 'wit' diepvriesvoer, dus geen rode muggenlarven ed...
Ik geloof dat de soort die jij hebt wel kan kweken in aquaria, makkelijker dan de soort die ik heb.
Ben wel erg benieuwd naar foto's?
 

Terug
Bovenaan