is dit wat?


Als je niet meer aan een toestel wil uitgeven dan zal het wel een goed toestel zijn (dat is zijn plaats op de markt). De Coolpix toestelletjes staan hoog aangeschreven, Maar je moet er ook geen wonderen van verwachten vermoed ik.
20 megapixel is zwaar over de top (dat is goed voor foto's op posterformaat), met 8 of 10 megapixels kom je voor normaal ruim toe voor een normaal formaat foto's. En Alleen optische zoem moet je aanschouwen, digitale zoem is waardeloos (de kwaliteit van de foto gaat er sterk op achteruit (daarom natuurlijk de 20mp)).
Voor vakantiefoto's zal toestel ruim voldoen, maar wil je er echt top macro's (van je aquarium) mee maken dan ga je niet toekomen vrees ik. Deze dingen hebben (naar het schijnt) wel een aanvaardbare filmkwaliteit. Als tweede toestelletje zou ik hem nog wil willen hebben, handig om mee te nemen :).
 
@Ineke; bedankt! ik zal eens kijken.

@babysnake; ok�, dus het klinkt heel wat maar met minder is het ook goed.

bedankt voor de reacties!
 
kopen via MP vind ik wat link (vooral als het om dit soort dingen gaat).

een van de goedkopere spiegelreflex camera's waar ik zeer goede reviews van lees is de NIKON D3100. dit is volgens nikon zelf en gebruikers een makkelijke, lichte en niet al te grote camera waar je toch erg veel mee kan.

of de Canon EOS 1100D en dan met een standaard 18-55mm IS II lens of een 18-55mm DC III lens. maar in de lenzen heb ik mij nog niet echt verdiept.

elektronica kopen via MP vind ik dus tricky maar is het redelijke ''veilig'' om via MP een lens te kopen? als je hem bij de verkoper thuis eerst mag testen, kan er bij thuiskomst of naar een poosje dan toch nog een erg groot probleem tevoorschijn komen?
 

Terug
Bovenaan