is dit stip?


J

Jellegs

Guest
Het is maar 1 stipje op de linkervin van de telescoop oog maar ik wilde het voor de zekerheid toch even vragen!

thumbnail_20180504_184540.jpg
 
Witte stipjes op kieuwdeksel en borstvinnen zijn paaipukkels. Hij ziet er wel wat gehavend uit of zie ik dit verkeerd. wondje bij staartaanzet. Als je de foto zie lijkt het of hij wazige witte vlekken op zijn hele huid heeft?

Kun je foto maken van de staart? Zie ik daar ook witte stippen? Schuurt hij ook? Over de bodem of stenen duiken soort van op zijn zijkant glijden.

Foto kop oranje vis?
 
Het maken van een echt goede foto is best lastig.. dit was de beste.. ik ga vanavond nog een keer proberen. De vlekken die je ziet op de oranje vis op de achtergrond en eigenlijk over de heel de zwarte vis zijn algpuntjes op het glas. Het ¨wondje¨ bij zijn staart is geen wondje maar daar mist die een schub en dat reflecteerd net weer iets anders. Op zijn borstvinnen, kieuwdeksels en iets richting zijn kop heeft die inderdaad die witte stippen. Verder helemaal niks.
 
Altijd een beetje moeilijk op foto te zien. Zijn dan gewoon paaipukkels. Krijgen alle mannetjes. Als het goed is moet hij nu ook achter de dames aan jagen en op ze in beuken. Wie weet heb je eerdaags eitjes. :D

Boven op koppen wil je ook wel eens wat wits zien dat is wen groei.

Stip ontstaat meestal op de vinnen en staarten. Ziet er wel zoiets uit. Net kleine zoutkorreltjes. Op je zwarte vis zie je als eerste als er wat loos is. Dan word dat zwarte dof achtig. witte waas om hem heen. Altijd handig een zwarte erbij.
 
Een duidelijk geval van paai uitslag inderdaad.
 

Terug
Bovenaan