Is dit goede granulaat voor discussen?


C

Canon

Guest
Beste Forumleden,

Ik heb laatst bij mijn internetbestelling alvast granulaat besteld voor de toekomstige discussen.

Dit is Tropical discus gran D-50 plus.

Iemand enig idee of dit een goede granulaat is?
Ik las namelijk net dat er goede en slechte is.

Ik wil dit 1x per dag gaan voeren en daarnaast diepvries voer.
 
Geen idee van, valt niet mee om discus granulaat te laten eten. Ongeacht welk merk,de aanhouder wint. Bij voorkeur granulaat als eerste voer op de dag aanbieden. Ik heb JBL trouwens. Ik meng het ook door diepvriesvoer.
 
Oke bedankt.

Ik was het ook van plan om gewoon standaard 's morgens te geven. Ongeacht of ze het eten of niet. Zo niet eet mijn legen cory's het wel op.

JBL kwam naar voren als goede :) in waar ik het las.


Al lijkt het mij dat die ik heb, vast niet verkeerd is. Staat een oude man op de voorkant met de tekst: 'BY THE WORLD'S DISCUS EXPERT - JACK WATTLEY'.

Dan lijkt het mij sws geen verkeerd spul.

Maar anders koop ik ook nog andere granulaat. Het is in verhouding toch niet zo duur!
 
Hoi...

Zelf heb ik goede ervaringen met tetra en sera, die discus gran d50 heb ik ook, maar hier ben ik niet kapot van, dit voer blijft m.i. te lang drijven, waardoor het overal door de bak verspreid wordt, en tussen de drijfplanten in gaat zitten.

Gr Rob.
 
Mmm.. Oke. Ik gooi het soms een beetje erin.

Net als die alg tabletten, die gooi ik letterlijk naar beneden zodat hij naar de bodem gaat waar ik wil :). (uiteraard let ik er wel op dat er dan geen vis zwemt :) ).
 
Zelf heb ik goede ervaring met Dr Bassleer Biofish Food regular. Dit granulaat heb je in diverse maten, van s tot xxl en wordt hier gretig gegeten door alle vissen. Ook de discusvissen die ik had,aten het gelijk goed.
 

Terug
Bovenaan