Is dit genoeg voor een dwergcorydora?


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ik heb plannen om mijn 240 liter aquarium op te delen in 3 bakken. Per bak zou het dan 80 liter worden aangedreven door een sponsfilter. Nu is de oppervlak 40x40 en hoogte 50 cm. Is dit genoeg voor een groepje van 10 corydora pygmeus? Haborus? Ze zitten nu samen in het aquarium maar wil ze apart houden vanwege een beetje hobby kweek. Een uitzwembak heb ik ook.
 
Onderkomen bak
 
Heb je de corydorasjes al in bezit? dan weet je dat het ware zwemmers zijn, vooral de pygmaeus, dus die doe je geen plezier in zulke kweekbakjes te stoppen, beter kun je een legbordstelling kopen bij de gamma, de planken daarvan vervangen voor betonplexplanken en dan per plank een bak van 80 cm, doe je ze veel meer plezier mee
 
Tja, Cory's hebben meer aan vloeroppervlak dan aan hoogte.
40x40 lijkt me enkel goed om de kleintjes in op te kweken, maar minder goed voor de oudere visjes.
Maar ook dan is die hoogte van 50cm eerder een nadeel dan een voordeel.
 
overigens kweken wij ook beide soortjes en halen nooit de eitjes weg en de ouders laten de eitjes en jonkies gewoon met rust, dus een aparte opkweekbak voor jonkies is onnodig
 
Tja, Cory's hebben meer aan vloeroppervlak dan aan hoogte.
40x40 lijkt me enkel goed om de kleintjes in op te kweken, maar minder goed voor de oudere visjes.
Maar ook dan is die hoogte van 50cm eerder een nadeel dan een voordeel.
Waar basseer je dat op? al is de opkweekbak 1 meter hoog maakt dat nog niks uit, die cowboyverhalen op internet dat jonkies dat niet zouden redden is allemaal onzin
 
Waar basseer je dat op? al is de opkweekbak 1 meter hoog maakt dat nog niks uit, die cowboyverhalen op internet dat jonkies dat niet zouden redden is allemaal onzin
Ik zie dat Cory's gewoon over de bodem blijven zwemmen, en al de bak 50cm diep is, dan levert dat geen voordeel op.
Dat jonkies het niet redden heb ik nergens geschreven. Ik zie ook mijn jonkies nooit naar de oppervlakte gaan.

Als je in een bak van 50cm diep met je handen moet, dan zit je er tot aan je oksels in.

Ik zeg nergens dat het slecht is, ik zeg gewoon dat het niet nodig is.
 
Ik zie dat Cory's gewoon over de bodem blijven zwemmen, en al de bak 50cm diep is, dan levert dat geen voordeel op.
Dat jonkies het niet redden heb ik nergens geschreven. Ik zie ook mijn jonkies nooit naar de oppervlakte gaan.

Als je in een bak van 50cm diep met je handen moet, dan zit je er tot aan je oksels in.

Ik zeg nergens dat het slecht is, ik zeg gewoon dat het niet nodig is.
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuus
 
Heb je de corydorasjes al in bezit? dan weet je dat het ware zwemmers zijn, vooral de pygmaeus, dus die doe je geen plezier in zulke kweekbakjes te stoppen, beter kun je een legbordstelling kopen bij de gamma, de planken daarvan vervangen voor betonplexplanken en dan per plank een bak van 80 cm, doe je ze veel meer plezier mee
Ik heb ze al in bezit, maar veel zwemmen doen ze bij mij niet, vandaar dat ik dat dacht. Stelling is wel mijn wens maar voorlopig voor de toekomst. Nu helaas nog niet mogelijk. En de bak in 2en splitsen? Oppervlakte 60x40?
 
Ik heb ze al in bezit, maar veel zwemmen doen ze bij mij niet, vandaar dat ik dat dacht. Stelling is wel mijn wens maar voorlopig voor de toekomst. Nu helaas nog niet mogelijk. En de bak in 2en splitsen? Oppervlakte 60x40?
Ja in 2en splitsen zou wel kunnen, maar zoals ik al zei: d eeitjes kun je gewoon bij de ouders laten zitten die doen daar niks mee dus uitzwemmers heb je bij deze soort niet nodig
 
Ja in 2en splitsen zou wel kunnen, maar zoals ik al zei: d eeitjes kun je gewoon bij de ouders laten zitten die doen daar niks mee dus uitzwemmers heb je bij deze soort niet nodig
Ok top. In de uitzwembak van 150 cm zitten nu mijn 18 barbus schuberti en 12 cory panda. Die gaan van de zomer naar buiten en dan dacht ik dat het wel aardig is om tijdelijk als uitzwembak te gebruiken. Enkel voor die paar maanden maar als het niet nodig is is het perfect zo
 

Terug
Bovenaan