Is dit een ziekte


P

Panter1989

Guest
Beste allen,

Na een aantal lange ziekte dagen achter me en mijn bak te hebben gehad. Heb ik besloten om toch weer nieuwe vissen te kopen.

Bij de 3e dag viel mij het volgende op.

728482_0_82_img_1905.jpg


981929_0_82_img_1906.jpg


is dit gewoon een beetje vocht achter het oog of iets anders ?
en is die bult is zijn nek normaal ?
 
Hij eet trouwens ook niet.
 
Ok� bedankt voor de link daar heb ik inderdaad wel iets aan.
Alleen het is misschien niet goed te zien maar hij heeft ook een flinke bult achterop z,n kop. IS dit normaal bij deze vissen ?
 
Nee, dat is niet normaal, ik denk dat hij wel een infectie heeft.
 
Dus apart zetten met baktupur direct ? of met zout werken of bijv esha 2000 ?
Welk medicijn lijkt jullie het beste ?

mvg
 
Na een aantal lange ziekte dagen achter me en mijn bak te hebben gehad.

Hoe vertaal ik dit?
Ziekte in de bak?
Had je hem al goed ontsmet dan?
 
Sorry waarschijnlijk typte ik te snel.

Ik bedoelde dat ik voorheen veel gedoe had met mijn maanvissen die van alles hadden. Maar dit is overigens opgelost.

Deze vis heb ik net 2 dagen geleden in de winkel gehaald en na 1,5 dag zag ik deze symptomen.
Alleen welke medicatie kan ik het beste toevoegen voor deze vis ? baktupur direct ?
 
Baktopur direct kun je idd proberen.
 
Ok� bedankt voor het advies weer.

Overigens dat kleine bultje op z,n kop komt dat ook door de bacteri�n ?
 
Tja, hoe komt zoiets, de zaak nu is dat de vis er vanaf komt ;)
De link die ik gestuurd heb is het proberen waard, bactipur of bactifec bevat antibiotica, zoutbadje kan nooit kwaad, en esha 2000 is een breedbandmiddel, helpt niet altijd. Succes!
 
Lastige van popeye is inderdaad dat het eerder een symptoom is dan een ziekte zelf. Daarmee is erg moeilijk te diagnosticeren wat het probleem precies is en wordt behandelen net zo moeilijk. Popeye kan ook een eerste indicatie van buikwaterzucht zijn en dan is er helemaal weinig kans.

Als je het diertje pas twee dagen hebt zou ik zeggen breng nog eens een bezoekje aan de winkel en leg het probleem voor. Grote kans dat ze je een zieke vis hebben verkocht. Daarnaast kan het zelfs zo zijn dat ze straks zelf een probleem in de bak hebben, afhankelijk van of het besmettelijk was.

~ Ivo
 
Vandaag had ik de vissen getrakteerd op levend voer. Alleen zelfs daar reageerde de vis niet op.
Hij heeft overigens vanaf dag 1 niks gegeten heb van alles geprobeerd.
hij heeft een baktopur kuur van 3 dagen gehad nu. + ik werk nu met voogle. Denken jullie dat ie nog wel gaat eten ?
 
Nee, nou ik denk dat je een heel ziek visje gekocht hebt, en nu kan je hem zeker niet meer terug brengen.?
Vissen die ziek zijn eten ook slecht tot niet.
Nu vertel je pas dat je al 3 dagen bactopur gebruikt hebt? Op de hele bak?
Wanner ben je gestopt dan ?
 
nee ik had de vis apart gezet in een 16 liter bakje en hem al 2 dagen baktupur direct gegeven. Maar de symptomen gingen nog niet weg vandaar dat ik gisteren even een post had gemaakt. Nu zit zijn kuur van 3 dagen erop dus heb ik hem weer terug gedaan in de grote bak.
Hij zwemt nog wel vrolijk enz alleen hij eet niks. Dus ik hoop dat ie nu zal aansterken
 
en de winkelier zij ja is waarschijnlijk een beetje vocht achter het oog gewoon laten zitten en kijken.
Ga nu ook kijken voor een betere winkel.
 
als hij nog steeds niks eet, zwemt hij vast ook niet 'vrolijk' rond en gaat dit natuurlijk niet lang redden.
Wat zijn de waterwaardes van de bak? Nitriet?

En hoe vaak en hoe ververs je het water? Wat doe je met het filter? Popeye kan ook komen door slechte waterkwaliteit.
 
Ik denk dat hij dit van de winkel heeft gehad. Maar zo ver ik weer zijn mijn waardes goed.

Ph 6.9
Kh 5
No2 0
n03 10
Nh3/Nh4 0

Verder ververs ik zeker 30% per week.
 
Ja en met vrolijk bedoel ik dan hij zwemt nog door de bak en jaagt nog steeds andere vissen weg als ze dichtbij komen.
 
Wat Goldie zegt, lastig dat je 2 topics geopend heb, je beide vissen zitten in de zelfde bak neem ik aan.
Waterwissel van 50% om te beginnen.Deze aandoeningen komen door slechte waterkwaliteit.
Kijken hoe het gat, regelmatig verversen, en indien nodig behandelen met bactipor of bactifec.
Zie je andere topic!
 

Terug
Bovenaan