Is dit een man of vrouw


I

Iznogud

Guest
Weet iemand van jullie of dit een mannetje of een vrouwtje is?

779092C0-DC78-40B1-B624-01FFF1AE845B.jpeg
52EC5F6F-9D8E-423C-806B-EC77FDE964A8.jpeg
 
Is dit een apistogramma agassizii 'fire red' (of hoe ze het ook noemen)? Kan me vergissen, maar ik vermoed dat het een jong mannetje is die zich nog niet goed laat zien door de aanwezigheid van een dominantere man. Of hij is gewoon nog jong. De vrouwen zijn vaak goed te herkennen aan de zwarte streep boven en onder de ogen. Die zie ik niet zo bij die van jouw.
 
ik vermoed ook een man aan de vorm van de vinnen, kleur op rug en bij de staartvin.
Hij ziet er niet heel fit uit, bij het stel in mijn aquarium is een duidelijk verschil zichtbaar:
fire red.JPG
 
Ziet er uit als een heel hongerig visje. Hoe vaak voer je ze, en wat krijgen ze zoal? De altispinosa op de achtergrond ziet er trouwens ook niet happy uit..

Edit: ik zie in je introductie topic dat je een bak hebt van 1.30, maar als je bak er nog steeds zo bij staat als op die foto’s, dan adviseer ik je dringend om meer schuilplaatsen te creëren. Een 1.30 bak is eigenlijk al net genoeg om maanvissen te huisvesten, daar heb jij nog 2 soorten cichliden bij gezet. Dat is wachten op problemen als er niet voldoende schuilgelegenheid is. Misschien eet dat agassizi mannetje wel niet omdat hij wordt opgejaagd door de andere cichliden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm...ik liet de foto zien in de winkel en de verkoper gaf aan dat dit een vrouwtje was. Ik heb er een mannetje bij gehaald. Jullie geven dus aan de ik teveel vis heb? Ik heb wel verschillende verstop plekken inmiddels. aanzienlijk meer plant en drie buisjes / stenen, waar ze in kunnen. Wat raden jullie aan? Voor de altispinosa een nieuw huis zoeken? Ik bedoel andere bak?

IMG_8649.jpg
 
Hmm...ik liet de foto zien in de winkel en de verkoper gaf aan dat dit een vrouwtje was. Ik heb er een mannetje bij gehaald. Jullie geven dus aan de ik teveel vis heb? Ik heb wel verschillende verstop plekken inmiddels. aanzienlijk meer plant en drie buisjes / stenen, waar ze in kunnen. Wat raden jullie aan? Voor de altispinosa een nieuw huis zoeken? Ik bedoel andere bak?

Bekijk bijlage 243034
Als ik het goed begrijp zegt de verkoper dat het een vrouw is en je hebt er nog een man bij gehaald of heb je de vis op de foto reour gedaan? Als je de vis hebt gehouden en een man erbij gedaan heb je straks feest in je bak je hebt dan 3 mannen. Als je 1 dominante man hebt hebben de andere geen leven.
Ik denk dat de vis op de foto een magere man is. De rug vin loopt in verre punt uit. Dit zie je bij mannen en bij vrouwen is dit afgerond. De vrouwtjes zijn wat compacter en hebben meestal een soort zwarte band over het lichaam.
Bij kweekvormen kan dit heel lastig zijn.
 

Terug
Bovenaan