Is dit een goede kweekbak voor Crystal Red garnalen?


Zelf heb ik in geen enkele garnalenbak stroming of rimpeling aan het oppervlak. Voldoende planten kunnen ook prima voor zuurstof zorgen of zoals ik gebruik een oxidator.
 
Haha precies wat ik in mijn eerdere post al aangaf. Er zit zoveel verschil in wat iedereen doet en vind dat goed is.

Bij de ene YouTube video zie ik het water enorm kletteren met enorme lucht bubbels en bij de andere kweker zie ik gewoon een stroompje.
 
Ik heb toch maar voor de Aquael gekozen omdat ik van meerdere partijen heb gehoord dat de hoekfilter van Dennerle ook met het baby protect kapje niet 100% veilig is. Ik hoop hem zo spoedig mogelijk te ontvangen.

Maar nu vraag ik mij af, het lijkt me niet goed voor de bak als ik zomaar de oude pomp met bacterie eruit haal en de nieuwe nog niet ingedraaide pomp erin hang? Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik zat zelf te denken om de oude pomp (terwijl die uit staat) erin te laten hangen samen met de nieuwe die dan aan staat?
 
Beide filters moeten aan staan en na 4 weken kun je de oude uitzetten en er uit halen.
 
Balen :'(

Dan maar even een panty over het oude filter voor mijn zwangere dame. Moet ik nog ergens opletten bij een panty? Eerst afspoelen of een tijd in water laten liggen of zo?
 
Zorg dat het een kleurloze is, ik gooide ze nog even een dag in water voor die om het filter heen ging.
Dagelijks checken of die niet verstopt zit dan zit het verder wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Waarom een kleurlloze?

Ik heb gewoon zwarte panty's eromheen!
Uitspoelen als je ziet dat de uitstroom minder wordt.
Even gaatjes maken voor de zuignapjes en klaar is kees, of ehhh WPT :D
 
O oké.

Daar had ik nog nooit van gehoord, maar gebruik die zwarte al dik een jaar in twee garnalenbakjes.
Geen problemen mee gehad gelukkig dus.
 
ik had in mijn Aqua30 een hoekfilter zitten maar deze liep na een week vol.
ik heb vuurgarnalen en crystal reds in de aqua30.

ik heb de hoekfilter vervangen voor een externe filter de Eden 501.
betere doorstroming en minder schoonmaken. Ik merkte dat het hoekfilter net te kort kwam en de waterwaardes niet lekker waren.
Het aquarium is al zo klein een een intern filter neemt te veel ruimte in beslag vind ik.
 
NEEEEEEE :'(
Ik heb mijn hele leven al aquariums maar nog nooit eerder heb ik er zoveel moeite voor gedaan als nu, en ook nooit eerder gaat er zoveel fout.

Nu heb ik in ene witte wormpjes en een soort kleine witte stuiter beestjes in mijn bak. Moet ik mijn zorgen maken?

SyIw7IjZhI9tzYMEliWoCN9OdRJySeG_.jpeg

2m4q9vn.jpg
 
Na wat onderzoek op opstart wormpjes na de tip van @Samzee lijken het inderdaad opstart wormpjes te zijn. Die andere witte beestjes lijken Cyclops. Hopelijk kan een sterkere stroming straks van mijn nieuwe pomp daar korte metten mee maken???

Verder lijken de CR goed te draaien en zijn ze lekker bezig:

 
@WPT

Ik heb in m'n Superfish Wave 15 bakje vuurgarnalen, ook met een Dennerle nano hoekfilter + babyprotector. Als je alles gewoon goed bevestigt (het schuimmatje tegen het kunststof frame) en op de juiste plek vastklikt op de filter zelf dan hoef je je geen zorgen te maken in mijn ogen. Mij mij krioelt het van de mini garnalen. Bovendien zorgt voldoende beplanting, zoals jij ook hebt, ook voor bescherming. Even ter geruststelling.. :)
 

Terug
Bovenaan