Inspiratie uitbreiding/verandering visbestand ZA 240l


C

citygirl

Guest
Hoi allemaal,

Graag zou ik van jullie expertise gebruik willen maken wat betreft mijn huidige visbestand. Ik mis wat kleur in mijn bak en twijfel of het nu allemaal wel zo goed bij elkaar past. Overigens geen problemen qua uitval en alles zwemt rustig rond. De bak draait nu zo'n 4 maanden.

Info over mijn aquarium:
- Ferplast dubai 120 (240 liter), 121x41x56cm
- Redelijk beplant (laatst nieuwe planten in gezet en alles moet nog groeien, maar onder andere Vallisneria Spiralis, Echinodorus bleheri, wat Cryptocoryne-soorten, een Anubias, mosballen en nog enkele andere soorten)
- Aantal stukken kienhout, halve kokosnoten en stenen
- Bodem van fijn afgerond zwart grind
- PH rond de 6,8, KH 3, GH 9

Huidig bestand:
- 10x Corydoras Panda
- 2x Ancistrus red (1m 1v)
- 2x Apistogramma Agassizii (1m 1v)
- 2x Laetacara curviceps (1m 1v)
- 15x Nematobrycon palmeri (5m 10v)
- 4x Anatome helenaslakken

Ik zat zelf te denken om de apistogramma uit te breiden naar een harem, dus er 1 vrouw bij te nemen. De keizertetra's wil ik erg graag houden evenals de ancistrus omdat ik beide enorm mooi vind. De onderlaag is dus vrij druk en de bovenlaag vrij leeg. Ik wil geen bijlzalmen omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb (sprongen vroeger bij mijn vader vaak uit de bak).

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden en wat voor ideeën jullie hebben.
 
voor hoger in de bbak kunnen de penseelvisjes (Nannostomus unifasciatus, eqeus) mogelijk een leuke optie zijn, erg kleurrijk zijn die echter niet.
wat vind je van Epiplatys dageti of Pseudepiplatys annulatus? beiden behoorlijk kleurrijke visjes voor in de bovenlaag.
 

Terug
Bovenaan