InsectTarrium gekregen


S

SandraB

Guest
1E246747-D87E-45DD-932E-39BAFBD80C1F.jpeg
ik heb onlangs een insectTarrium gekregen. Nu ben ik een leek in deze materie. Mijn droom is ooit een Paludarium te maken dus ik vind dit best interessant.

Nu heb ik het ingericht en hij staat al een paar weken. Plantje doet het leuk, de verlichting is mooi met nachtverlichting. Ik heb er een hygrometer in geplaatst en rv is 80-90%. Temperatuur is 20-22 gr.

5EEA479B-AE14-4948-87D5-DD885549301C.jpeg
41E69A60-A531-4F94-B915-44EC502180F5.jpeg


Kan hier een diertje in en zo ja wat zou geschikt zijn.
 
  • It can house mantids, stick insects, beetles, spiders and many other small invertebrates and even aquatic species
  • Perfect container to watch insects or small animal for a while before releasing them again into the wild
 
Insecten kunnen erin, maar geen reptielen of amfibieën. Miljoenpoten zijn leuk en eten groenten, de meeste andere insecten zullen echter andere insecten eten.
 
Ik had gelezen op de doos wat de fabrikant zegt wat erin kan. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat een slimme zet is .
Ik ben dus een absolute leek en wil niet een diertje zomaar aanschaffen. Ook weet ik nog niks over eventuele verzorging.
Dus welk diertje past hierin, houdt van een Temp van 20-22 gr en een rv van 80-90%?
Voeren met levend voer zie ik niet tegen op.
Ben gewoon benieuwd wat zou passen en wat leuk is voor een beginner.
 
Miljoenpoten, bidsprinkhanen, kakkerlakken, etc. De luchtvochtigheid is wel iets te hoog, kun je niet wat minder sproeien, en het terrarium een tijdje open laten? Als je luchtvochtigheid wat lager is zou je er ook een vogelspin of wandelende tak in kunnen doen.
 
Leuk geheel maar niet iets waar ik persoonlijk fan van ben. Hier verstoppen de insecten zich meestal en die dat niet doen mogen in de stofzuiger verder wonen:Dk:sorry:
 
Een vogelspin is een absolute no go .
Ik zou eens kunnen kijken of de rv naar beneden kan. Zal het deksel er eens een tijdje af doen. Wat is een goede rv?
 
Ik had gelezen op de doos wat de fabrikant zegt wat erin kan. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat een slimme zet is .
Ik ben dus een absolute leek en wil niet een diertje zomaar aanschaffen. Ook weet ik nog niks over eventuele verzorging.
Dus welk diertje past hierin, houdt van een Temp van 20-22 gr en een rv van 80-90%?
Voeren met levend voer zie ik niet tegen op.
Ben gewoon benieuwd wat zou passen en wat leuk is voor een beginner.

Kijk dit vind ik nou een top opmerking :thumbs:

Op de verpakking van 20liter aquariums staan ook goudvissen en maanvissen. Niet dat ze daarin horen :juggle:
 
Dubia's zijn leuk. erg rustgevend en mooi en ook makkelijk. Je geeft ze gwn 1x per week een stukje tomaat, ei of komkommer of fruit
 
Dubia's zijn leuk. erg rustgevend en mooi en ook makkelijk. Je geeft ze gwn 1x per week een stukje tomaat, ei of komkommer of fruit
Ei zou ik niet doen, dat gaat snel stinken. Het beste is een stukje aardappel of peen, want die schimmelen niet snel, en gaan ook niet stinken.
Maar dubia's zijn inderdaad een leuke keuze, alleen weet ik niet of ze de planten heel laten, aangezien ze groenten eten...
 
Ei zou ik niet doen, dat gaat snel stinken. Het beste is een stukje aardappel of peen, want die schimmelen niet snel, en gaan ook niet stinken.
Maar dubia's zijn inderdaad een leuke keuze, alleen weet ik niet of ze de planten heel laten, aangezien ze groenten eten...
ik heb daar nog nooit last van gehad. Alles is op binnen een uur. De bromelia laten ze hier met rust. Alleen als je dubia's wilt nemen is een groter stuk hout misschien wel een goed idee
 
Zo’n miljoenpoot, zijn die een beetje makkelijk in de verzorging?
En een bidsprinkhaan lijkt me ook interessant.
 
Zo’n miljoenpoot, zijn die een beetje makkelijk in de verzorging?
Ja, vrij makkelijk. Ze eten zachte groenten en plantenresten, temperatuur is nu prima, luchtvochtigheid mag wel omlaag naar ongeveer 70-75. Ze graven zich wel in, dus als je minder dan 5 cm substraat hebt zou ik het niet doen.
 
Moet ik even naar kijken. Maar dat kan aangepast worden. Wil op Vivarium kijken, dus ik heb nog tijd om te denken en in te lezen
 
Ik heb hem nu een paar dagen open gehad, maar de rv gaat niet echt onder de 80%. Nu zie ik ook wat schimmel? Op het hout.

3E401801-85CF-412D-A8C3-DC76B011E9A5.jpeg


Kan dit kwaad? Wat kan ik eraan doen? Lijkt me niet gezond voor een eventuele bewoner. Zijn springstaartjes een oplossing of kan ik beter het bakje leegmaken en opnieuw inrichten. Misschien dat dan ook de rv naar beneden gaat,
 
Maar kunnen die deze schimmel aan?
 
Waar kan ik aan springstaartjes komen?
Zit toch nog te denken bakje overhoop te gooien. Wil die rv naar beneden
 
Waar kan ik aan springstaartjes komen?
Zit toch nog te denken bakje overhoop te gooien. Wil die rv naar beneden
ik zou dan zeker eerst ff kijken wat je er in wilt stoppen want dan kan je de bak daarop inrichten
 
Ben vandaag maar eens bezig geweest met googelen. Is zo’n weekje vakantie toch nog handig.
Ik had al een lichte voorkeur voor een bidsprinkhaan, maar weet nu zeker dat ik zo’n beestje graag in mijn bakje wil. Erg interessante beestjes. En om eerlijk te zijn ben ik helemaal verliefd op de orchidee bidsprinkhaan.
Heeft er iemand ideeen over de inrichting? Veel takjes las ik, maar wat voor bodembedekking?
Ga morgen weer verder met research, maar hoop hier ook wat kennis vandaan te halen.
 
Die site ken ik.
Ben vooral benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Zijn er hier mensen met bidsprinkhaan? Misschien een foto van hun onderkomen?
 
Ik heb ze zelf gehad. Alleen altijd de franse variant. en ik heb geleerd dat hoe je je bak ook inricht.. groot, veel takken, veel planten. Ze negeren het compleet en gaan altijd op de deksel zitten.

Zijn redelijk makkelijk te houden alleen ze eten veel dus veel vliegen kopen.
 
Ik heb hem nu een paar dagen open gehad, maar de rv gaat niet echt onder de 80%. Nu zie ik ook wat schimmel? Op het hout.

Bekijk bijlage 127763

Kan dit kwaad? Wat kan ik eraan doen? Lijkt me niet gezond voor een eventuele bewoner. Zijn springstaartjes een oplossing of kan ik beter het bakje leegmaken en opnieuw inrichten. Misschien dat dan ook de rv naar beneden gaat,

In de gewone aquaria zie je ook vaak schimmel op hout wat net is ingebracht en daar kan het geen kwaad voor de bewoners verder.
 
Heb je al een idee?

wat trouwens mss ook wel leuk is zijn waterschorpioenen, moet wel in water natuurlijk
 
Het idee is een bidsprinkhaan. En dan liefst een Hymenopus coronatus. Ben nu aan het verzinnen wat ik moet veranderen. Heb van de week springstaartjes toegevoegd en de schimmel is al zo goed als weg. Nu kijken hoe ik Temp omhoog krijg.
 
Het idee is een bidsprinkhaan. En dan liefst een Hymenopus coronatus. Ben nu aan het verzinnen wat ik moet veranderen. Heb van de week springstaartjes toegevoegd en de schimmel is al zo goed als weg. Nu kijken hoe ik Temp omhoog krijg.
lamp?
 
Nog nooit gezien maar hier kun je wat ervaring op doen voor een terrarium later te gaan houden.

Het mooie aan een terrarium vind ik dat je kan genieten van zowel het land gedeelte als het water gedeelte.:smitten:
 
Dat is ook de reden waarom dat een lang gekoesterde wens is.
Ik ben al veel aan het lezen over paludaria. Ik wil iets met een waterval, een echt watergedeelte ben ik nog niet over uit. Ik ven een echte planten gek. Hoop volgende week lekker inspiratie op te doen
 
Pintrest is een bron van inspiratie, van flessentuintjes tot halve dierentuinen. Ik kan er uren in verdwalen.
 

Terug
Bovenaan