Inrichting Rio 240


C

CharliesAngel

Guest
Hoi!


Aangezien ik toch al een tijdje graag kwiekwie vissen wil moest de tijd komen dat ik een groot aquarium kocht.. Ik heb laatst een nieuwe 60 cm van geschaft deze gaat super goed maar is helaas te klein voor de kwiekwies ofja dat vind ik persoonlijk.

Nou weet ik dat deze vissen graag wroeten dus en komt er dus een filterzand bodem in. Maar welke zou ik hier voor aanschaffen? Geen idee welke grote ik moet nemen omdat ik wel vaker hoor dat zoiets dicht slibt met een te kleine korrel?

Ik wil graag een mooie kleur licht, ik heb begrepen dat de standaard verlichting erg fel en onnatuurlijk is wil ik graag 2 nieuwe lampen erbij hebben. Ik zou het mooi vinden als de lampen zogen dat mijn water niet gelig gaat lijken, dus iets witter maar toch natuurlijk. Ik ben ook opzoek naar lampen die een heel hoog licht vermogen hebben en dus met licht behoeftige planten geen problemen hebben.

Ik heb een budget maar niet zo'n hele lage want ik weet dat lampen duur zijn dus ik hoor graag alle opties!

Verder hoor ik altijd graag nieuwe ideetjes!
Ben verder ook nog opzoek naar een heel groot stuk spider/mopani wood of keinhout! :D

Thanks alvast!!
 
Ik heb zelf filterzand met een korrelgrootte van 0,40 - 0,80mm. Dit is prima en slipt bij mij niet dicht. Waar ik het heb gekocht: Wildkamp

De High-Lite TL buizen van Juwel hebben mooi wit/het licht. Op Marktplaats wordt geregeld hout aangeboden, ook is het wel verkrijgbaar bij een aquariumzaak.
 

Terug
Bovenaan