Inrichting eerste aquarium


B

bagoe

Guest

Beste,

binnen een viertal weken komt onze eerste aquarium. 150*50*60
Voor de inrichting heb ik al twee stukken hout gekocht. Zie foto. Verder ben ik een totale nitwit wat betreft inrichten. Hebben jullie nog tips hoe verder te gaan met hardscape en planten en welke soort planten? moet niet biotoop correct zijn. Heb de beschikking over een CO2 installatie.
Er komt een groepje corydora in , een groepje paracheirodon simulans. Verder zat ik te denken aan twee koppel dwergcichliden.
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • CA01A1D6-9880-4C9A-B67D-04C9D868C9D7.jpeg
    CA01A1D6-9880-4C9A-B67D-04C9D868C9D7.jpeg
    227.8 KB · Weergaven: 137
Je moet zelf even kijken wat je mooi vindt. Als je een beetje richting Zuid-Amerika wilt zijn Echinodorus soorten altijd wel een goeie, zijn ook niet heel moeilijk te houden. Denk bijvoorbeeld aan enkele E. bleheri's, deze worden lekker groot en vol. Wil je ook roodtinten kun je bijvoorbeeld aan Althernanthera soorten denken gezien je ook Co2 gaat toepassen. Wat lager blijvende planten zijn o.a. Lilaeopsis, Staurogyne en bepaalde Cryptocorynes, deze laatste komen wel uit Azie. Maar er is nog veeeel meer dus eigenlijk moet je gewoon zelf even kijken. Of bij andere bakken op dit forum en of een online aquariumplantenverkoper.

Verder alvast handig je hout te verzuipen, wil soms wel even duren voordat ze verzadigd zijn en niet meer drijven.

Gr
Stefan
 
Hierbij een foto van hoe de inrichting tot nu toe is geworden.
Nog tips voor verbetering??
Ben zelf eigenlijk al best tevreden!!
 

Bijlagen

  • 2934F6EF-8A80-44BC-9CDD-B497D4F5BCCE.jpeg
    2934F6EF-8A80-44BC-9CDD-B497D4F5BCCE.jpeg
    226.9 KB · Weergaven: 139
Dat ziet er al mooi uit. Ik zou even wachten totdat het wat verder gegroeid is en dan kijken of je nog wat toe wil voegen. Wat lager blijvende planten aan de zijkanten zijn misschien mooi om nog toe te voegen.
 
Mooi hout! Je bent lekker op weg. Volg :)
 
Thx!!
ben ook wel tevreden over mijn eerste inrichting
 

Terug
Bovenaan