Inrichting design aquarium


C

C6DL

Guest
Hallo!

Na 5 jaar afwezig te zijn geweest, is het toch weer gaan kriebelen om te beginnen met een aquarium
Ik heb gekozen voor een design aquarium die redelijk slank is.(2e hands overgekocht)
De afmetingen zijn 90x17x65, wat neer komt op 99 liter.

In dit aquarium zit een aquaflow 50, volgens mij gaat het hier al mis, omdat deze tot 50 liter is.
Ik ga dus straks een aquaflow 100 kopen. (ik wil geen extern filter). Dit lijkt me een prima filter toch?
Qua verlichting zit er een speciale kleurenled strip in welk ik kan schakelen middels een RGB kastje.

Mijn doel qua vissen, zijn wat kleine visjes (neontetra's) en wat garnalen.
Het aquairum staat voor het raam. Dus vrij veel licht.


Wat eigenlijk mijn vragen zijn gezien het alweer 5 jaar geleden is.

1/ De vorige eigenaar had er geen planten in.
Eigenlijk wil ik er wel een paar planten in zetten,
om zo ook de CO2 huishouding wat meer in orde te krijgen.
Welke raad je aan, en hoeveel, omdat de ruimte beperkt is ?

2/ Wel of geen voedingsbodem in een 99 liter bak waar maar een enkel plantje in komt?


3/ Wat is de "grootste" vis die ik kwijt zou kunnen in deze bak ?


Hier wat fotos:

IMG-20180523-_WA0019.jpg


IMG-20180523-_WA0019.jpg


IMG-20180523-_WA0026.jpg


Dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo C6DL, welkom op AF!

Wat de filter betreft kan ik zeker een externe filter aanraden, deze is makkelijk te verschonen en je hoeft er niet voor in het water te zijn. Tevens verlies je ook geen watervolume. Waarom geen externe filter?
Je zegt dat het aquarium voor eht raam staat, maar eigenlij kis dit niet echt aan te raden, door zonlicht krijg je meestal overvloedige algen.

Wat de planten betreft kan je alle kanten op, de hoeveelheid en soort hangen af van wat jouw voorkeuren zijn.
Let wel dat je planten neemt met niet teveel eisen. Ik meen te verstaan dat je niet echt een CO2 installatie wilt, dus ietwat makkelijker planten moet zeker lukken.
Een voedingsbodem is niet aan te raden, en al zeker niet bij enkele planten.

Wat de grootste vis betreft hangt dit af van de hoeveelheid andere vissen, de inrichting en dergelijke. Ik raad je aan om enkele voorstellen te doen van combinaties die jij wel zou zien zitten, end an kunnen wij wel vertellen of die combo een goed idee is.

Groeten Apisto
 
Wat de grootste vis betreft hangt dit af van de hoeveelheid andere vissen, de inrichting en dergelijke.
En de breedte van het aquarium. Het arme beest moet zijn (of haar) kont wel kunnen keren.

De afmetingen van het filter is ook afhankelijk van het visbestand; met maar een paar visjes en veel planten kan een klein filter volstaan.
 
Das wel een heel smal bakje amai en ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken succes en welkom op Aquaforum.
 

Terug
Bovenaan