Inrichting bakje voor cpo kreeftjes en Rasbora Galaxy

  • Onderwerp starter Aquariumpje87
  • Startdatum

A

Aquariumpje87

Guest
Hulp gezocht,

Ik heb een bakje van 40 Liter aangeschaft en wil hier graag cpo kreeftjes en evt wat Rasbora Galaxy visjes in gaan houden.

Nu wil ik natuurlijk wel wat planten in mijn aquarium zoals een Anubias soort op kienhout en mossoorten.

Maar welke plantenvoeding kan ik hiervoor gebruiken...ik heb namelijk gehoord dat kreeftjes slecht tegen plantenvoeding kunnen???

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt.
 
Waar je op moet letten bij plantenvoeding is dat e rgeen koper (cu) in zit, dat is dodelijk voor kreeftachtigen en garnalen, easycarbo gaat het overigens ook vaak fout mee.
 
Bij een cpo zou ik in zo n bakje geen vissen plaatsen want veel cpo s willen nog al eens graag vinnen gaan happen. Ik heb dat ook zelf meegemaakt en zal ze dus niet in een klein bakje icm visjes houden. Het hangt af van het karakter maar ze doen het vaker.
Zelf zou ik geen plantenvoeding gebruiken bij de kreeftjes. Wel heeft dacht ik HS speciale plantenvoeding voor garnalen.
 
Oké misschien dan toch kiezen voor garnalen ipv kreeftjes.
 
Je zal dan weinig garnalen over houden want je visjes zullen de babygarnaaltjes eten en omdat garnalen max 2 jaar oud worden heb je in een mum van tijd nog enkel visjes in je bak.
 
Met voldoende schuilplekken zal een groot deel het denk ik wel overleven want er zijn zat leden die beiden houden. Maar goed je moet de inrichting erop aanpassen en het beste een makkelijk kwekende garnaal nemen.
 
in een 40cm bakje zou ik sws geen visjes nemen :)

houd t lekker bij garnaaltjes, met een beetje geluk heb je binnen een paar maanden een hele bak vol zitten en dat is erg leuk om te zien.
 
In een 40cm zijn wel meer leden die wat visjes houden. Biljoenblik heeft ze in een nano en ik heb zelf in een 25 liter bakje de H. Formosa. Kleine Rasboras kunnen soms nog wel maar ideaal is misschien een ander verhaal en het hangt ook van de inhoud af van het bakje.
 

Terug
Bovenaan