Inrichting 200x60x60 bak (tips)


E

Earthshaker

Guest
Ik ben bezig met de inrichting van mijn nieuwe bak. Ik zou graag jullie mening willen horen en eventuele suggesties voor verbetering.

Ik wil een beetje een Amazone idee, maar niet natuurgetrouw. Een beetje van alles.
Planten ga ik me later op richten, die komen uit mijn huidige bak.

De paddestoel komt er niet in ;)

001.1.jpg
002.1.jpg
003.1.jpg
004.1.jpg
 
Misschien even wat meer info.
 
Mooie bak een Akva zo te zien?
Wat wil je erin gaan houden?
 
Met een bodem erin kom je al een heel eind :D

Ik zou even kijken of je wellicht wat mooie grote en kleinere rolkeien/maaskeien kwijt kan.
vind de stapel rechts (wat voor steen is dat?) niet zo op zijn plaats.
 
Ik sluit aan bij RichD, de kleur van de steen is niet mooi.
Ik zou er meer zoeken qua kleur van uw achterwand.
 
Mooie bak een Akva zo te zien?
Wat wil je erin gaan houden?

Het is inderdaad een Akvastabil. Goed gezien. :)
Het wordt gewoon een van alles en nog wat bak. Dit is wat ik nu heb. Ik heb even geen betere foto.

DSC_0468.jpg
 
Wat is dat voor soort hout, rechts?

Het is me verkocht als Azalea, het zijn twee stukken. Ik zag ze en ik was meteen verkocht.


Met een bodem erin kom je al een heel eind :D

Ik zou even kijken of je wellicht wat mooie grote en kleinere rolkeien/maaskeien kwijt kan.
vind de stapel rechts (wat voor steen is dat?) niet zo op zijn plaats.

Ik had al een beetje hetzelfde idee, maar ik kan maar geen stenen vinden die op de achterwand lijken. Ik zou ook niet weten wat voor stenen het zijn. Ik ga eens kijken naar maaskeien.
Bedankt.


Ik sluit aan bij RichD, de kleur van de steen is niet mooi.
Ik zou er meer zoeken qua kleur van uw achterwand.

Als je een tip hebt voor welke soort steen het is, dan hoor ik het graag.
 
Meer stenen en niet zo'n onnatuurlijke stapel.
 
Ik ontdek net Grauwacke breukstenen. Die lijken er wel wat op, misschien iets bonter gekleurd. Op het forum hier zijn verschillende meningen over wel of niet gebruiken in het aquarium. Zou het aan te bevelen zijn?
 
Ik ontdek net Grauwacke breukstenen. Die lijken er wel wat op, misschien iets bonter gekleurd. Op het forum hier zijn verschillende meningen over wel of niet gebruiken in het aquarium. Zou het aan te bevelen zijn?
ja is prima. Als je wat kleinere stukjes eromheen legt krijg je Een mooi natuurlijk effect.
 
ja is prima. Als je wat kleinere stukjes eromheen legt krijg je Een mooi natuurlijk effect.

Ik ga volgende week even kijken bij een natuursteen handel. Dan neem ik een stuk van de achterwand mee om te vergelijken.
Bedankt tot zo ver. Zodra ik een nieuwe indeling heb, post ik nieuwe foto's.
 
Erg gave stukken hout! Zou ik ook gelijk verliefd op worden (just did :D ) Stenen zou ik even testen met azijn op kalk, dat is namelijk niet bij elke vis aan te raden. Qua stenen zou ik juist voor wat meer afgeronde stenen gaan, kun je een mooi contrast mee maken. Beetje zoals deze bekende youtuber heeft in één van zijn grotere bakken
 
Ik heb ondertussen stenen gevonden die meer bij de achterwand aansluiten. Even een grove indeling gemaakt.
Ik heb ook nog veel meer kleinere stenen die ik straks nog op de bodem ga plaatsen.

Is het wat?

DSC_0493.jpg
DSC_0494.jpg
 
Ik vind het wel, loopt alleen wel beetje raar ten einde lijkt links
 
Wat stenen stapelen is echt wel moeilijker dan het lijkt hoor succes het gaat vast prachtig worden.
 
Wat een prachtige stukken hout, complimenten!
 
Ik vind het wel, loopt alleen wel beetje raar ten einde lijkt links

Als de bodem er in zit, dan laat ik dat de bodem in gaan. Links komen ook nog wat takken, zie een van de eerste foto's.


Ziet er al netjes uit!

Dank je!


Dan blijft nog de vraag of het Helder water, ligt gebruind water of donker bruin water word ;)

Ik denk doorzichtig water. :D


Wat stenen stapelen is echt wel moeilijker dan het lijkt hoor succes het gaat vast prachtig worden.

Ik ben altijd bang dat het er onnatuurlijk uit gaat zien. Bedankt.


Wat een prachtige stukken hout, complimenten!

Bedankt. Toen ik ze zag wist ik meteen dat die in mijn bak zouden komen.
 
Heel tof inderdaad. Stoere uitstraling en heel mooi hout. Zou het helemaal voor me zien met ietwat gebruind water, bladeren op de grond enz maar dat is persoonlijk
 
Ondertussen ben ik al weer wat verder. Ik heb de bodembedekking toegevoegd en de stenen wat beter neer gelegd. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik links nog meer takken doe, zo ongeveer als op de foto's, of dat ik nog wat meer stenen haal en die links her en der op de bodem verspreid. Al neig ik naar meer stenen.

Alle commentaar en dergelijke is zeer welkom.

DSC_0495.jpg
DSC_0498.jpg
DSC_0499.jpg
DSC_0497.jpg
 
Veel mooiere stenen, passen beter.
 
Heel erg gaaf. Genoeg hout zo. Denk aan stromingsproblemen en zwemruimte.
 
Zou denk ik enkel een paar verdwaalde stenen plaatsen. Geeft rust aan de bak, meer dan het hout denk ik
 
Heel erg mooi hout zeg!

Ik vind de rechter kant echt waanzinnig mooi.
De linkerkant vind ik er niet bij passen eerlijk gezegd. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.

Als ik naar het hout kijk aan de rechterkant geeft me dat het idee dat de stroming van het water naar links gaat.
Alle energie gaat van links naar rechts als het ware, zo wordt je oog getrokken (pfff hoe leg ik dat uit :D)

Oke, anders gezegd. Rechts geeft een snel stromende rivier met prachtig woest hout.
Links geeft een stilstaand beekje weer met heel fijntjes hout.

Maar nogmaals, dat is mijn mening he ;)
 
Heel erg mooi hout zeg!

Ik vind de rechter kant echt waanzinnig mooi.
De linkerkant vind ik er niet bij passen eerlijk gezegd. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.

Als ik naar het hout kijk aan de rechterkant geeft me dat het idee dat de stroming van het water naar links gaat.
Alle energie gaat van links naar rechts als het ware, zo wordt je oog getrokken (pfff hoe leg ik dat uit :D)

Oke, anders gezegd. Rechts geeft een snel stromende rivier met prachtig woest hout.
Links geeft een stilstaand beekje weer met heel fijntjes hout.

Maar nogmaals, dat is mijn mening he ;)

Bedankt voor de mooie uitleg. De linkerkant gaat het inderdaad niet worden zo.


Veel mooiere stenen, passen beter.

Ja dat vond ik dus ook.


Heel erg gaaf. Genoeg hout zo. Denk aan stromingsproblemen en zwemruimte.

Die grote takken blijven het hout aan de linkerkant gaat weg.


Zou denk ik enkel een paar verdwaalde stenen plaatsen. Geeft rust aan de bak, meer dan het hout denk ik

Ik ga er nog wat meer stenen voor in de plaats doen.
 
Ondertussen nog wat meer stenen gehaald en geplaatst. Wordt het zo te druk aan de linkerkant?

Tips zijn weer welkom. ;)


DSC_0501.jpg
DSC_0502.jpg
DSC_0503.jpg
 
Ziet er goed uit!
 
Zou de stenen bult met wat planten bekleden en dan is het zeker heel gaaf!
 
Hoe gaat het met dit project? Wat heb je ervan geleerd?
 
Hoe gaat het met dit project? Wat heb je ervan geleerd?

De bak draait inmiddels, alleen door drukte op het werk met de kerstdagen heb ik hier nog geen update kunnen posten.
Op het moment ben ik wat aan het worstelen met beginnende draadalg, maar dat komt omdat de stroming naar mijn idee niet goed was. Die heb ik nu wat aangepast. Ik zal zo snel mogelijk een paar foto's maken.
 
Dit is hoe de bak er momenteel bij staat. Omdat werken met een bioloog voor mij een nieuwe ervaring is, moet ik nog wat dingen veranderen in het leidingwerk.
Ik heb er nog geen vissen in zitten, die durf ik nog niet zo goed over te plaatsen. Ik was gisteren het onderhoud aan de bak aan het doen en ik vind er een beetje een aparte geur uit komen, niet zoals bij mijn andere bak. Ik heb een paar keer getest met de teststrips van JBL en de waardes zijn allemaal goed. Misschien dat het door het hout komt. Er zat op het hout ook een bruin gekleurde aanslag, als je er een beetje overheen wrijft dan komt het zo los, maar misschien dat dat het is. Op de tweede foto zie je de aanslag wat beter. Misschien dat iemand weet wat het is en of het zo hoort?

DSC_0504.jpg
DSC_0505.jpg
 

Terug
Bovenaan