Innovative Marine Nuvo Aquarium Nano 24 Black


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Ik ben verliefd!! Op marktplaats kwam ik een bak tegen die ik nog niet eerder gezien had, namelijk de Nuvo Aquarium Nano 24 van Innovative Marine. Dit is een bak van 90 liter (91,44 x 31 x 33 cm) en heeft een ingebouwde sump. Deze staat wat mij betreft met stip op nummer 1 om als vervanger te dienen voor mijn 54L bak die ik nu heb. En hij past wat mij betreft voortreffelijk bij mijn twee nano-cubes. Hoe ik mijn Co2 in zou moeten bouwen en hem garnalenproof moet krijgen weet ik nog even niet maar ik heb de bak ook niet een weet ook niet op welke termijn hij er gaat komen.

Nu weet ik dat Innovative Marine deze bak eerder op de markt heeft gebracht met dunner glas. Deze waren behoorlijk kwetsbaar. Inmiddels hebben ze de glasdikte aangepast naar 6 mm.

9z7aEsLQA8lu9gK-cXHmFWj-VYCH2pDB.jpeg



9z7aEsLQA8lu9gK-cXHmFWj-VYCH2pDB.jpeg


9z7aEsLQA8lu9gK-cXHmFWj-VYCH2pDB.jpeg


9z7aEsLQA8lu9gK-cXHmFWj-VYCH2pDB.jpeg


Iemand hier bekend met deze bakken van dit merk ? Alle info is welkom, tips, do's en dont's
 
Leuke bak Alwin maar die zal je zeker garnalenproof nog moeten maken. Ik ken hem dus ook niet.
 
mooi bakje maar of dat zo 123 in nl verkrijgbaar is :S

groet
jaap
 
das nog een beste prijs zeg voor zon bakje
daarnaast komt er nog het 1 en ander bij zo en zo 5,43 euro om te betalen met paypal
en dan nog hoe komt het aan 6 mm glas is wel teer over zon grote afstand

groet

jaap
 
Mooie bak maar ontworpen om als zeeaquarium (Marine (!)) te dienen. Omdat om te bouwen naar een garnalen aquarium zal niet gemakkelijk zijn?
 
Ja daar zit alles bij zoals een afschuimer en een sump en opvoerpomp.

Dit staat ook in de laatste zin van de advertentie Ben:

Het is nog nooit zo goedkoop geweest om een zeeaquarium te beginnen
 
Ja daar zit alles bij zoals een afschuimer en een sump en opvoerpomp.

Dit staat ook in de laatste zin van de advertentie Ben:

Het is nog nooit zo goedkoop geweest om een zeeaquarium te beginnen

"Kun je ook eens kijken naar deze van 120 euro. Dat is die wij dus hebben gekocht;

https://www.oceanartstore.nl/occasions/

Ze zijn nagelnieuw maar staan in de verkeerde categorie geplaatst."


Ah, dan begreep ik je verkeerd. Je had het over een verkeerde categorie plaatsing. Vandaar mijn vraag.
 
Ehm we praten volgens mij weer lekker langs elkaar heen, volgens mij wil @Niwla deze namelijk niet als zeeaquarium inzetten? Dan is die in de link van @jessicapilon niet direct een alternatief, want die is vele malen kleiner. En @benvo , John bedoelt dat het geen occasion is, maar een nieuwe. Het is weldegelijk een zeemodel ;) Je had het al gezien :thumbs:

Verder vind ik het een mooi aquarium om te zien! Ik ken dit aquarium niet, maar het design is mooi strak! Denk dat die best wel veilig voor garnalen te maken is door een spons direct achter de waterinlaten van de sump te doen of daar een fijnmazig roostertje achter te plaatsen.


@flipper34 , valt wel mee toch hoe duur dit is? Voor een Juwel van 80cm betaal je ook zoiets als je de shipping even niet meerekent. Die heeft wel iets andere maten en netto iets meer inhoud, maar dan vind ik persoonlijk deze wel mooier om te zien. Verder denk ik dat het versturen wel goed moet komen, de maker moet ze tenslotte ook versturen naar de winkel en dat gaat ook goed. Verder is het de verantwoordelijkheid van de winkel om het pakket goed te verzenden. Kan natuurlijk geen kwaad even zwart op wit de voorwaarden van de levering en garantie te hebben voor je een bestelling plaatst bij zo'n webshop, zodat er later geen gedoe over aansprakelijkheid is als er toch iets niet blijkt te kloppen.
 
Wel qua breedte maar qua inhoudt maak het niet zoveel dacht ik. 90 liter zegt Niwla en die van ons ik 85 liter;). Maar het is inderdaad een erg leuk model moet ik zeggen.

Dat had ik inderdaad even over het hoofd gezien. Dan is het maar net wat je voorkeur heeft qua afmetingen inderdaad!
 
Je ziet inderdaad dat deze bak vaak als zoutwaterbak gebruikt wordt, maar dat is inderdaad niet mijn bedoeling. Het garnalen-proof maken van de bak moet volgens mij wel te doen zijn door inderdaad een slede achter de sleuven te maken waar ik sponsen in kwijt kan. Ik zag vandaag eigenlijk pas dat de prijs waarvoor hij in de link staat een behoorlijke aanbieding is. Ik heb ook contact gehad met de eigenaar van de bak die nu op marktplaats staat en hij schrok ook best van die prijs. Hij heeft bij die site een pomp besteld en zou mij op de hoogte houden of en wanneer hij deze binnen zou krijgen
 
Dat denk ik ja. Hij is 90cm lang en 90 liter, dus eigenlijk 3 nano cubes van 30 liter aan elkaar. Ik verwacht dat de inhoud incl. sump is.
 
heb de bak nog eens bekeken
wat me opvalt is dat de waterinlaat alleen vanaf boven af geschied zie daar twee bezwaren tegen
1 de vuil opbouw op de bodem zal behoorlijk zijn
2 voeren wordt ook een sport op zich immers het voer wordt direct weer afgezogen door de water inlaat dus vlokvoer of ieder ander voer wat drijft is en probleem lijkt me

de vergelijking die met een bak van juwel gemaakt wordt gaat niet op lijk me
de juwel bakken worden compleet met filter en verwarming en verlichting geleverd
terwijl dit alleen een kale bak is zover ik het begrijp verlichting en verwarming moet separaat aangeschaft worden

het systeem van opbouw is wel erg mooi en zou met wat aanpassingen ook zelf toegepast kunnen worden

groet
jaap
 
Bij mij ligt er ook geen vuil op de bodem en heb een overloop..

Garnalen proof maken zou je misschien kunnen doen met (horre)gaas
 
Met horregaas wel op de gaatjes in het gaas letten want de kleintjes zijn heel erg klein natuurlijk maar ik denk dat Alwin daar goed van op de hoogte is;)
 
Ik zie veel overeenkomsten met de Sera nanocubes. Ik heb 2 130 liters en een 60 liter op m'n nachtkastje. Het all in one idee werkt fantastisch in deze bakken. Voor de garnalen hoef je niet bang te zijn, met en zonder horregaas, sponzen enzovoort komen ze overal in de filter voor en hebben het daar prima.
 
naar aanleiding van dit topic heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en er 1 besteld
dit ondanks mijn bedenkingen hoe het 1 en ander aan zou komen
het valt me absoluut niet tegen kan ik melden zowel de verzend verpakking als de bak zelf
paar foto´s ter verduidelijking

nano24 1.JPG

mooi verpakt doos in doos met ondersteuning van de doos waar de bak in zit

nano 24 2.JPG

ook voldoende bescherming in de doos van de bak zelf

nano 24 3.JPG

tada de bak met ronde hoeken en afdekplaat voor hoog springers :D

nano 24 4.JPG

compleet met filter sponzen :D
nano 24 5.JPG

filter en pomp huis
nano 24 6.JPG

en nog 1
SAM_0902.JPG

helaas heeft de pomp schade op gelopen tijdens de verzending was wel keurig apart verpakt
heb al een mail verstuurd hoe we dit gaan oplossen
groet
jaap

ps zit midden in een verbouwing dus even niet op de rommel letten :sorry::D
 
John alles op zijn tijd eerst maar de verbouwing af maken:engel:kan ie gelijk op zijn plaats blijven staan
en eerlijk gezegd ben ik er voor me zelf nog niet uit wat het gaat worden scape of garnalen of zout :S:engel::D

groet
jaap
 
WAAAAAAUUUUUWWWWW......Dat meen je niet! Ziet er geweldig uit! Heb je de bak uit mijn link besteld ? Wat was je totale (financieel) schade incl verzenden ? En de bak kwam incl. pomp zag ik ? Ik ben heel benieuwd naar wat je er in gaat houden op als de verbouwing er eenmaal op zit.

Hopelijk wordt je schade snel opgelost!
 
WAAAAAAUUUUUWWWWW......Dat meen je niet! Ziet er geweldig uit! Heb je de bak uit mijn link besteld ? Wat was je totale (financieel) schade incl verzenden ? En de bak kwam incl. pomp zag ik ? Ik ben heel benieuwd naar wat je er in gaat houden op als de verbouwing er eenmaal op zit.

Hopelijk wordt je schade snel opgelost!
bak € 116 euro
verzend kosten €47,26 EUR
en dat was het
en bak komt met pomp en filtersponzen
schade afhandeling wachten we even af maar komt wel goed
contact tot nu toe is prima verlopen

groet
jaap
 
Grappig,had na je eerdere reacties echt nooit verwacht dat je deze bak zou kopen! ;)
Wel heel mooi en ben benieuwd wat je er van gaat maken,eerst nog succes met de verbouwing!
 
Grappig,had na je eerdere reacties echt nooit verwacht dat je deze bak zou kopen! ;)
Wel heel mooi en ben benieuwd wat je er van gaat maken,eerst nog succes met de verbouwing!

Haha! Ik ook. Ik las alle berichtjes nog eens terug en die waren niet heel positief .

Ik moet me echt inhouden deze niet alvast te bestellen als toekomstige vervanging van mijn 54L bak.
 
Mooie bak hoor!!! Het systeem en ontwerp heeft wel iets weg van een aantal bakken van Fuval.

Ik mis alleen de verlichting? Of ik heb zelf iets gemist natuurlijk ;)
 
Mooie bak hoor!!! Het systeem en ontwerp heeft wel iets weg van een aantal bakken van Fuval.

Ik mis alleen de verlichting? Of ik heb zelf iets gemist natuurlijk ;)
De verlichting zit er inderdaad niet bij. Maar dit is makkelijk op te lossen. Veldhuis heeft kant-en-klare tl armaturen. En als je budget hoog is, 2 of 3 Kessils a80 (€130 per stuk en perfect voor zoutwater) zullen het ook goed doen.
 
@Seabait (John) en Niwia ik zelf in eerste instantie ook niet maar vond hem eigenlijk toch wel erg mooi mooi maatje en wat anders al de standaard baken
vandaar mijn besluit geholpen door een financiële bijdrage van de verjaardag :br:

@sanneke klopt zit geen verlichting bij en aangezien ik nog twijfel wat het wordt ook niet gelijk mee besteld kan altijd nog toch :D

@christian denk niet dat het tl wordt staat niet zo vind ik maar tijd zal het leren:D

groet en bedankt
jaap
 

Terug
Bovenaan