Inle meer samenstelling


K

kwisniks

Guest
Hallo allemaal!

Een aantal van jullie zullen wel bekend zijn met Inlé meer, een speciaal meer dat liefst 9 endemische vissoorten herbergt. Geschikt dus wat mij betreft voor een interessante aquarium samenstelling.

Daarom dan ook mijn vraag: welke vissoorten zou je in zo'n aquarium bij elkaar kunnen plaatsen? Ik kwam namelijk niet verder dan de volgende 2:
- Sawbwa resplendens
- Danio erythromicron

Helaas is mijn kennis over geschikte soorten beperkt tot deze visjes. Is er iemand bekend met een geschikte samenstelling (en misschien is boven staande wel ongeschikt) en zou hierin kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
 
Dankjewel voor de linkjes, die komen zeker van pas! Van de 2 volgende soorten weet ik dat ze in ieder geval voorkomen in het meer:
Inlecypris auropurpurea
Yunnanilus brevis

Verder ben ik niet bekend met voorkomende vissoorten, ik weet alleen dat er dus 9 endemische vissoorten rondzwemmen. Misschien iemand anders op dit forum die er meer kent?
 
Endemic: Celestichthys erythromicron; Channa harcourtbutleri; Cyprinus intha; Gymnostomus horai; Inlecypris auropurpureus; Mastacembelus caudiocellatus; Mastacembelus oatesii; Microrasbora rubescens; Neolissochilus nigrovittatus; Petruichthys brevis; Physoschistura shanensis; Poropuntius schanicus; Sawbwa resplendens


Native (but not endemic): Anabas testudineus; Channa striata; Chaudhuria caudata; Clarias cf. batrachus; Devario kakhienensis; Garra gravelyi; Glyptothorax granosus; Glyptothorax rugimentum; Lepidocephalichthys berdmorei; Monopterus cuchia; Monopterus javanensis; Notopterus notopterus; Pethia stoliczkana; Physoschistura rivulicola; Systomus cf. rubripinnis

http://bdj.pensoft.net/articles.php?id=10539&instance_id=3405227
 

Terug
Bovenaan