Inkbird ITC-306A


Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Berichten
305
Voor mijn aquarium ben ik van de traditionele maar oerdegelijke Schego controller overgestapt op de Inkbird ITC-306A. Ik lees hier goede reviews over en wat me vooral aanspreekt is dat ik een pushbericht op mijn smartphone kan krijgen als er iets misgaat met de temperatuur. Dat is vooral fijn als ik niet thuis ben, de Schego heeft ook een alarm maar die hoor je natuurlijk alleen maar als je thuis bent.

Installeren ging prima. Maar ik heb een paar vragen over het gebruik waar andere gebruikers me misschien mee kunnen helpen.
- Er kunnen twee heaters op maar ik heb voldoende aan een van 600w. Maakt het wat uit in welke van de stopcontacten van de controller ik de heater doe?
- Wie gebruikt temp calibration en waarom en waarop heb je die dan staan?
- Wie gebruikt continuous heating time en waarom en waarop heb je die dan staan?
 
Voor mijn aquarium ben ik van de traditionele maar oerdegelijke Schego controller overgestapt op de Inkbird ITC-306A. Ik lees hier goede reviews over en wat me vooral aanspreekt is dat ik een pushbericht op mijn smartphone kan krijgen als er iets misgaat met de temperatuur. Dat is vooral fijn als ik niet thuis ben, de Schego heeft ook een alarm maar die hoor je natuurlijk alleen maar als je thuis bent.

Installeren ging prima. Maar ik heb een paar vragen over het gebruik waar andere gebruikers me misschien mee kunnen helpen.
- Er kunnen twee heaters op maar ik heb voldoende aan een van 600w. Maakt het wat uit in welke van de stopcontacten van de controller ik de heater doe?
- Wie gebruikt temp calibration en waarom en waarop heb je die dan staan?
- Wie gebruikt continuous heating time en waarom en waarop heb je die dan staan?
Het lijkt me inderdaad fijn wanneer je een bericht krijgt als er iets mis is met je water temperatuur. Vooral wanneer je niet thuis bent.... :mad::madd::br::DD:DD:DD:DD
 
Voor mijn aquarium ben ik van de traditionele maar oerdegelijke Schego controller overgestapt op de Inkbird ITC-306A. Ik lees hier goede reviews over en wat me vooral aanspreekt is dat ik een pushbericht op mijn smartphone kan krijgen als er iets misgaat met de temperatuur. Dat is vooral fijn als ik niet thuis ben, de Schego heeft ook een alarm maar die hoor je natuurlijk alleen maar als je thuis bent.

Installeren ging prima. Maar ik heb een paar vragen over het gebruik waar andere gebruikers me misschien mee kunnen helpen.
- Er kunnen twee heaters op maar ik heb voldoende aan een van 600w. Maakt het wat uit in welke van de stopcontacten van de controller ik de heater doe?
- Wie gebruikt temp calibration en waarom en waarop heb je die dan staan?
- Wie gebruikt continuous heating time en waarom en waarop heb je die dan staan?
Ik lees ff mee…. Wil m ook 😄👍
 
Ik lees ook even mee. De 306 is alleen voor warmte element toch als ik het goed lees. De 308 ook voor koeling. Die zou voor mij handiger zijn denk ik.
 
Sowieso zou ik hem bestellen via Amazon, ik had hem binnen een dag in huis en voor maar 45 euro ipv 65 euro via Bol.
 
Ik lees ook even mee. De 306 is alleen voor warmte element toch als ik het goed lees. De 308 ook voor koeling. Die zou voor mij handiger zijn denk ik.
Hoe heb je het koellen dan voor ogen? Door automatisch water verversen met koud water aangestuurd door deze controller?

Gr. Ed
 
Laten we voorop stellen dat jou genoemde inkbird vooral bedoeld is om een proces (bierbrouwen of iets met pillen) aan te sturen.
Dus daarom kun je temperaturen maar ook kooktijden instellen.

Voor een aquarium heb je alleen de thermostaat functie nodig. Dus verwarming aan tot gewenste temperatuur.
Timers heb je dus niet nodig.

Tot op heden is het voor mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat welke van de 2 stopcontacten doen.
Of ze tegelijk aan gaan. Of de 2e pas, als het eerste programma klaar is.

Niemand heeft mij dat tot op heden duidelijk kunnen maken.

Want ik wilde eigenlijk een bodemverwarmer en staaf verwarmer aansturen.
Waarbij de staaf alleen aan gaat als de bak echt afkoeld. En de bodem aan blijft tot max temp is bereikt.
Beetje zoals de Dennerle controller.

De calibratie kun je gebruiken als jij altijd met een bepaalde thermometer hebt gewerkt. En wilt dat ze allebij hetzelfde aangeven.
Beetje de vraag welke nu juist is….
 
Beide stopcontacten van de 306A doen hetzelfde. In principe moeten bodemverwarming en gewone verwarming er samen in kunnen. Je zou alleen evt wat onbalans kunnen krijgen. Je zou het vermogen van beide verwarmers op elkaar moeten afstemmen.
 
Mijn ervaring is nu dat er toch verschil lijkt te zitten tussen de stopcontacten. Ik had de Inkbird iets hoger gezet maar zag geen verandering van temperatuur na ruim een uur. Daarom de heater in het andere stopcontact gedaan en toen begon ie direct te verwarmen. Ook ben ik achter de functie continuous heating time aangezien dit alarm al een paar keer is afgegaan. Ik heb een behoorlijke bak dus al je die wat warmer wilt zetten is ie daar wel een aantal uren mee bezig. Als je deze functie op 2 uur hebt staan dan geeft ie dus een alarm en zet ie de heater uit. Het is blijkbaar een soort bescherming waarbij je kan instellen dat ie ingrijpt als de heater maar door blijft verwarmen na een X aantal uren.
 

Terug
Bovenaan