Ingedraaide filter gezocht


Qtoranda

Member
Lid geworden
5 maart 2024
Berichten
15
Leeftijd
39
Locatie
Purmerend
Ik heb een 240 liter aquarium met volle plantenbezettting en met daarin 3 grote oranda’s/leeuwenkoppen zwemmen. Ik heb een externe filter met veel capaciteit, een bodemfilter en een ziss filter met k1 medium. Maar toch is het op het moment zo erg dat ik 2 keer per dag 80% een waterwissel moet doen en ik steeds weer een meting heb van 0,4 nitriet. Ik ben dus daarom nu op zoek naar een (gezonde) al ingedraaide filterspons uit iemands aquarium (die minstens 2 maanden draait) die ik mag overkopen. Natuurlijk kom ik de spons dan zelf ophalen, want dit moet dan zsm in mijn aquarium overgezet worden. Zo krijg ik misschien weer een beetje grip op de nitrietpiek. Wie oh wie heeft er een filterspons in zijn aquarium die ik mag komen ophalen/overkopen? Over de prijs worden we het er vast eens.
 
Waar woon je? Genoeg materiaal in het bioloog zitten.
Aquarium is wel 6 weken geleden opnieuw opgestart maar bioloog is constant aangebleven en voorzien van water uit ander aquarium.
 
Hier ook, ik knijp wel wat filtermateriaal uit voor je in een emmer. Dan kun je het zo over gieten.
Ik heb 2 ingedraaide aquaria van 350 liter met gezonde vissen.
 
Hoe lang draait je bak eigenlijk al? Is dit een nieuw probleem of heb je niet ingedraaid?
 
Ik kom zelf uit Purmerend, ik zou er echt een vergoeding voor willen geven. Whao! Wat ontzettend aardig iedereen!
 
Code:
Waar woon je? Genoeg materiaal in het bioloog zitten.
Aquarium is wel 6 weken geleden opnieuw opgestart maar bioloog is constant aangebleven en voorzien van water uit ander aquarium.
Ik kom uit Purmerend
 
Ik kom zelf uit Purmerend, ik zou er echt een vergoeding voor willen geven. Whao! Wat ontzettend aardig iedereen!
Ik ben morgen van af ongeveer 13 uur thuis. Zullen we dan ff contact hebben via t forum voor het adres?
 
Het is al gevraagd hierboven, maar: hoe lang het aquarium draait. Waar meet je mee?
 
Zover ik heb begrepen heeft de TS al een spons kunnen ophalen maar als ik me vergis dan graag een correctie.
 
Ik word wel benieuwd of het goed oplost,op deze wijze.
Het zou toch prachtig zijn als we met wat doorgewinterde sponsen alles aan de gang kunnen helpen.
 
Ik denk niet dat 1 spons gelijk nitriet op 0 zet. Maar t zal zeker de piek afvlakken en de overige filter materialen van bacteriën voorzien om sneller ook te kunnen denitrificeren
 
Goed dan doet het in ieder geval zeker wat je voorsteldt voor een deel al goed voor je biologies deel vj bak en vissen.
 

Terug
Bovenaan