Info over killivissen


K

kardinaaltetrax

Guest
Beste leden,

Ik wil mijn 60x30x30 aquarium weer gaan opstarten en ik ben eigenlijk gewoon een beetje aan het rondkijken wat ik nou leuk vind in m'n bak. Toen kwam ik ook killivissen tegen. Ik wil graag een kleinere soort corydoras (pygmaeus,habrosus) gaan houden en ik vroeg mij dus af of daar killivisjes daarbij pasten. Ik las dat zij op een temp. Van ongv 22 graden tevreden zijn. Echter is het mij nog niet helemaal duidelijk welke er eventueel in mijn bak zouden passen en of het sowieso wel kan.. En zo niet heeft iemand een suggestie voor een koppel/harem visje of een andere aparte vis?
 
Hoi Kardinaaltetrax,

Op het moment heb ik zelf..een koppeltje Killies in een 60 cm bakje zitten...met hun 14 jongen!
Momenteel heb ik mijn 80 cm bak onderhanden genomen...
De mist is aan het optrekken..nog wat grind halen vrijdag..want ik had niet genoeg meegenomen :(
In laten draaien..en dan kan de gehele familie er zo in..
Verder heb ik een noodbak ingericht..maar mijn Corydora's panda in zit (voor jou denk ik ook wel een aanrader...want dat zijn echt de aller leukste Cory's die er zijn...althans..dat vind ik :) ) Heb ook nog Japonica garnalen...stuk of 8...die laten ze gewoon met rust..
Killies zijn in principe geen moeilijke vissen...mijn soort niet in ieder geval.
Ik zal even een foto maken van die "Big happy family"

Voedertijd!

974643_0_82_dsc03785.jpg


455323_0_82_dsc03791.jpg


Zelf vind ik dit soort erg makkelijk te houden..zijn niet veel eisend..eten vlokkenvoer en diepvries of levend voer..ook gaan ze wel eens op een tablet voor de Cory's af.
Temperatuur van het water...24 graden is voldoende..
Verder...inrichting..veel planten waar ze lekker in kunnen schuilen...hout..stenen...zoiets.


Veel plezier met het uitvinden wat je nou wil...ik heb je in ieder geval een klein voorzetje gegeven :)
 
Bedankt hier heb ik wat aan! Ook leuk dat het gelukt is om er zoveel groot te krijgen! Waar heb jij ze gekocht?
 
kardinaaltetrax zei:
Toen kwam ik ook killivissen tegen. Ik wil graag een kleinere soort corydoras (pygmaeus,habrosus) gaan houden en ik vroeg mij dus af of daar killivisjes daarbij pasten.
Ja, dat kan, geen enkel probleem.

kardinaaltetrax zei:
Ik las dat zij op een temp. Van ongv 22 graden tevreden zijn.
Voor veel van de killies die in de handel zijn is dat een mooie temperatuur, warmer is vaak nergens voor nodig.

Waar je wel op moet letten is dat een 60x30x30 bak geen enorme inhoud heeft, dus qua aantallen visjes ben je beperkt.
Epiplatys annulatus is normaal gesproken goed verkrijgbaar, leuk voor bij het oppervlak. Aphyosemion australe 'gold' is ook redelijk verkrijgbaar. Via killifishnederland kun je aan meer bijzondere soorten komen.

~ Ivo
 
Denk dat iedere winkel wel Killies heeft.. Bij Dessens in Vlaardingen heb ik dinsdag ook hele bijzondere gezien..
Die van mij komen bij Verduijn uit Rotterdam Oud Verlaat vandaan..

Suc6!
 
Mascha&Ivo zei:
Epiplatys annulatus is normaal gesproken goed verkrijgbaar, leuk voor bij het oppervlak.

~ Ivo

Idd en erg leuk oppervlakte visje. Ik heb ze ook in mijn 60 cm bakje zitten. Mooi van kleur, leuk om te zien.
 
Er valt vrij veel te huoden qua killi's in 60x30x30. Het hangt geheel af van de overige bewoners. Wil je meer weten raad ik aan het boek killi-vissen van R. Wildekamp te kopen (2e hands) en het ebook van T. Genade (engelstalig en vrj te downen op zijn site). LId van de KFN is altijd een aanrader!
 

Terug
Bovenaan