[Info nodig] Aquarium met valse wand !!!


T

Thomas Cauwel

Guest
Hey ben nieuw op dit forum en zal me dus voorstellen in dit topic :).
Ik ben Thomas 22 Jaar en woon in Belgie. Aquaria zit in mijn familie dus ben er zeker mee bezig. Plaats was altijd een probleem.
Gefascineerd door Cichliden maar nu stuit ik onlangs op een klein probleempje.

Heb me onlangs via een familielid een aquarium ontvangen met een 'valse wand''.
Ik heb voordien enkel met een losse filter gewerkt en kan me dus niet voorstellen hoe dit in zijn werk gaat en wat ik allemaal nodig heb om deze optimaal te gebruiken.
Met andere woorden tast ik dus in het donker.
Ik hoop via dit actieve forum wat meer uitleg te krijgen.
Heb al zitten googelen maar raak er niet echt wijs uit.
Alvast bedankt.
 
Welkom Thomas.
Wat bedoel je precies met een valse wand? een achterkant of een tussenwand?
 
Aan de zijkant (binnenin) het aquarium.
Een interne bioloog als ik niet mis ben ??
 
Foto's?
 
Zoals Albert al zegt, een foto zou meer duidelijkheid verschaffen.
 
342428_0_82_img_20160116_141653.jpg


125454_0_82_img_20160116_141615.jpg


Had nog een paar foto's in een mapje staan, zoals je kan zien zijn dit nog foto's toen we de aquarium gaan ophalen waren.
 
De wand staat dus een stukje voor de achterruit met als doel daarachter apparatuur te kunnen verwerken?
 
Ja dat denk ik wel dus mijn vraag is wat ik nodig heb om deze wand optimaal te gebruiken ? Filter ? Luchtpomp ? Watten ? En is dit een interne bioloog of niet ? :) Sorry voor de vele vragen...
 
Welkom m,Thomas.
Zo, dat is een linke bak geweest, met 3 losse lampen erin.
Heeft zeker nooit van condens gehoord?

Wat links zit ,was dat ?


Zou die lampen eruit halen, zoal.
 
Haha weet niet wat de bak allemaal heeft meegamaakt maar wil er wel het optimale uithalen en hoop hier wat info op te halen.
 
Zou die lampen eruit halen, zoal.
En voor wat beters kijken.
Zal in de wattage ook schelen, met Tl. lamp.
 
Jaa heb al een kap besteld voor op de bak te zetten en ga inderdaad de lampen eruit halen hoor :)
 
Hoi Thomas en welkom op het forum,

Die "valse wand" is meer dan waarschijnlijk een binnenfilter, voor sponzen , cirax en wattenstaafje
dan langs 1 kant de verwarmingsstaaf, aan de andere kant een pomp, zit er een rond gat in die wand? waarschijnlijk om de slang van de pomp door te steken.
Maak misschien een beetje meer foto van die wand (filterbak) vanuit alle hoeken, dan kunnen we beter helpen?
.

En zoals Bertus al zei, die lampen eriut en werken met TL of LED licht!

Met vriendelijk groeten,
 
Oooh oke dus langs de kant waar het ''gat'' zit plaats ik de filter en aan de andere kant de watten ? Waar kan ik men verwarmingselement dan plaatsen ? Had al een klein vermoeden dat het zoiets zou zijn maar wou zeker zijn voor ik foute installaties zou uitvoeren.
Inderdaad zoals eerder vernoemd heb ik al een kap besteld voor het aquarium en moet nog eens kijken voor mijn lampen.
Ben er nog niet zeker of ik er plantjes in ga zetten want ik zou graag Cichliden houden en die kunnen nogal eens ruw zijn voor hun omgeving. Dankje
 
Niet alle cichliden. Er zijn er die prima in een plantenbak kunnen.
 
Hallo Thomas,
voor je inrichting van de filter, kijk eens op de site van JUWEL, die hebben ook binnenfilters, daar kan je van afkijken
 
ik heb al wat info gevonden door verder te zoeken, zal zeker de site eens bekijken. Dankje
 
en as ge'tnie kaint venne, loit na iet weete hein kamerood, ben uek van ninof haha
 
Whaha wa toeval :) Ben al ewa meer te wete gekome dus peis dat wel za lukke ask nog e vroag em loatek wel iet wete ;) Zal in ieder geval wel nog Foto's poste van de instalatie

Groetjes
 
Amai zunne,is hier het Nederlandstalig forum hoor! ;)
 
Haha liet me even van de baan slepen, alvast bedankt voor de nuttige info. Ben al een hele stap verder. Zal nu nog even kijken voor de inrichting van men Apisto bakje.
 

Terug
Bovenaan