Ineens kleine zwarte visjes ??


dlvanarum

New member
Lid geworden
16 juni 2023
Berichten
1
Leeftijd
21
hoi allemaal!
ik heb sinds een paar maanden een sub tropisch aquarium en natuurlijk allemaal visjes gekocht maarrrr nu heb ik ineens een stuk of 10 kleine zwarte (ik denk baby) visjes erin! kan iemand mij helpen met wat voor visjes dit zijn? ik heb maar 1 zwarte vis dus ik begrijp het niet helemaal haha. ik heb foto’s bijgevoegd van dr andere vissen , wij hebben ook nog meervalletjes maar die kreeg ik niet op foto. op de derde foto kan je 1 van die kleine visjes zien
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Deze visjes kunnen sperma opslaan en nog vele malen jongen krijgen zonder dat er een man aan te pas komt.
 
Je nachtmerrie wordt waar, straks 100'en oogjes welke je aan staren :br:
En er vanaf komen is meestal lastig, het zijn net muizen

Supermooie vissen maar v.w.b kweken zijn ze niet te stoppen
 
Kleine vraag, eten de ouders hun eigen jongen/eitjes niet op? Dus in theorie zou men gewoon een beetje decoratie kunnen verwijderen zodat de ouders de eitjes makkelijker vinden en opeten. Er zullen er natuurlijk altijd een aantal overleven natuurlijk maar dan heb je toch al 80% van de jongen weg.

mvg
Ferre
 
Kleine vraag, eten de ouders hun eigen jongen/eitjes niet op? Dus in theorie zou men gewoon een beetje decoratie kunnen verwijderen zodat de ouders de eitjes makkelijker vinden en opeten. Er zullen er natuurlijk altijd een aantal overleven natuurlijk maar dan heb je toch al 80% van de jongen weg.

mvg
Ferre
Ze leggen geen eieren, het zijn levendbarenden.
 
Het is voor de hand liggend om te zeggen dat het van de mollie is. Ik zie de foto van de kleine niet heel goed, maar het lijkt alsof hij het luipaard motiefje van de guppen in z’n staart heeft en sowieso een ronde staart. Zijn ze wel echt helemaal zwart? Of grijzig? Je zult even moeten wachten. Ik had ook witte baby’s en na 2 weken groeiden die heel anders op dan de baby guppen en bleken ze van de gold mollies te zijn. Als dit mollies zijn kun je over een week of 2 wel het verschil zien met guppen. Grotere ogen. Dikker lijfje dan guppen.
 
Daarom is het ook goed om je over elke soort die je hebt eerst in te lezen Ferre want zo leer je de vis en zijn behoeften een beetje kennen;)
 
hoi allemaal!
ik heb sinds een paar maanden een sub tropisch aquarium en natuurlijk allemaal visjes gekocht maarrrr nu heb ik ineens een stuk of 10 kleine zwarte (ik denk baby) visjes erin! kan iemand mij helpen met wat voor visjes dit zijn? ik heb maar 1 zwarte vis dus ik begrijp het niet helemaal haha. ik heb foto’s bijgevoegd van dr andere vissen , wij hebben ook nog meervalletjes maar die kreeg ik niet op foto. op de derde foto kan je 1 van die kleine visjes zienBekijk bijlage 361532Bekijk bijlage 361534Bekijk bijlage 361535Bekijk bijlage 361533
Tja, dat black molly vrouwtje heeft gewoon gejongd. En idd, bij de eierlevendbarende tandkarpers, kunnen het merendeel aan vrouwen zaad van een enkele danwel meerdere paringen opslaan. Dus een keertje gepaard, behoeft zo'n vrouwtje lange tijd niet in het bijzijn van een mannetje te verkeren om weer zwanger te geraken.
haa oeps ja dat verklaart veel, ik wist niet dat ze geen eitjes legden
Dat geldt voor voor alle levendbarende (ovovivipaar en vivipaar) tandkarpers.
 
Hahaha ik wist het hoor. Dolfijnen bijvoorbeeld zijn ook levenbarenden! Maar die gaan we wel net iets minder tegenkomen in onze aquariums....
Oh, maar er zijn nog meer soorten die we domweg vanwege het formaat al niet in een aquarium kunnen gaan houden tenzij je over een behoorlijke ruimte beschikt.
 
Dolfijnen zijn dan weer geen vissen....
Onderstaande lees ik op internet maar ja bij een Gup groeien de kleintjes ook in de buik net als bij de walvis en dat is een zoogdier. Ik snap er allemaal niks meer van:DD

Wat is een dolfijn geen vis?





Een dolfijn is geen vis, maar een zoogdier. Dolfijnen groeien in de buik van hun moeder, net als bij mensen. Vissen leggen eieren en een dolfijn doet dat dus niet. Daarom is een dolfijn geen vis.
 
Volgens mij zit het verschil hier in : vissen hebben kieuwen en zoogdieren hebben longen en daarom is de walvis een zoogdier want die heeft longen.
Eigenlijk dus een vis met longen:DD
 
Het kenmerk van zoogdieren is dat de jongen melk drinken bij hun moeder (of zoals bij mensen, bij moederkoeien!)
Moeder Molies en Guppen zogen hun jongen niet. Dolfijnen en walvissen wel.
 
Volgens mij zit het verschil hier in : vissen hebben kieuwen en zoogdieren hebben longen en daarom is de walvis een zoogdier want die heeft longen.
Eigenlijk dus een vis met longen:DD
Een zoogdier zuigt melk bij de ouders na de geboorte en een levendbarende doet dat niet. Dan heb je nog levendbarende die voor de jongen zorgen, en levendbarende die hun eigen jongen eten als ze pech hebben 😜 en er is ook nog een verschil tussen vissen die een nest maken en geen nest maken, en of de ouders samen zorgen of zoals bij de ancistrus alleen het mannetje.
 
Volgens mij zit het verschil hier in : vissen hebben kieuwen en zoogdieren hebben longen en daarom is de walvis een zoogdier want die heeft longen.
Eigenlijk dus een vis met longen:DD
Een bepaalde oeroude philosoof zou met een Longvis in zijn klauwen naar binnen stormen en roepen: "AANSCHOUW. EEN ZOOGDIER." ;)

Zoogdieren, zoals de naam beaamt, geven hun jong melk. Dat is de grondslag.
Dit omdat er zoogdieren zijn die eieren leggen, en vissen die levende jongen baren.
Het tweede grote verschil is dat bij aquatische zoogdieren de ruggegraat verticaal beweegt bij de zwemslag (op en neer), en de staartvin dus horizontaal op het lijf staat. Bij vissen beweegt de ruggengraat lateraal (links-rechts) en staat de staartvin verticaal. Hierbij zijn naar mijn weten geen uitzonderingen. (Wel zijn er vissen die op hun zij zwemmen waardoor het lijkt alsof ze verticaal met de ruggengraat bewegen. Denk aan de schol.)
 
Nee maar echt, dat is bv wanneer het over zoogdieren in dit geval gaat , zo duidelijk en simpel dat ik het alle forumlezers zou willen aanbevelen behalve die al goed bij de tijd zijn.
 
Nee maar echt, dat is bv wanneer het over zoogdieren in dit geval gaat , zo duidelijk en simpel dat ik het alle forumlezers zou willen aanbevelen behalve die al goed bij de tijd zijn.
Ik ken het van de kids en vaak is het inderdaad leerzaam.
 

Terug
Bovenaan