Indraaien


R

RickLovesGoldies

Guest
Hallo,
Ik weet niet of dit de goede plek is sorry.
Bij een nieuw aquarium moet je hem 2 tot 3 weken laten indraaien (meningen verschillen over de tijd)
Maar moet je hem ook laten indraaien voordat je de planten erin doet?
Zoals 1 week leeg, dan 2 weken met planten?
Of de hele 3 weken met planten?
Groeten Rick
 
Me. Gewoon meteen met planten. Dan kunnen die goed nestelen en de overhand krijgen.
 
De planten kunnen er inderdaag gelijk in en daarna is het vaak raadzaam om de bak 4 weken te laten indraaien. Snelgroeiers zijn bij de opstart ook aan te bevelen.
 
inderdaad gewoon meteen erin zetten, misschien niet meteen de moeilijkste planten (als je dat al van plan was) maar zoals John al zegt een paar snelgroeiers (waterpest, cabomba, sterrenkruid)
 
Vaak zie ik juist (Youtube) dat de planten er al ingezet worden voordat er überhaupt water in de bak zit. Ik weet niet of dit puur voor aqua scaping is of dat dit sowieso the way to go is?
 
Vaak zie ik juist (Youtube) dat de planten er al ingezet worden voordat er überhaupt water in de bak zit. Ik weet niet of dit puur voor aqua scaping is of dat dit sowieso the way to go is?
Dit is meer omdat de meeste planten de neiging hebben te gaan drijven en dit op deze manier voorkomen wordt. Dus ja, eigenlijk meer voor een goede aquascape. Het kan ook met water, alleen dit is voor sommige planten handiger. Je moet er dan wel voor zorgen dat de planten goed nat blijven!
 
Dit is meer omdat de meeste planten de neiging hebben te gaan drijven en dit op deze manier voorkomen wordt. Dus ja, eigenlijk meer voor een goede aquascape. Het kan ook met water, alleen dit is voor sommige planten handiger. Je moet er dan wel voor zorgen dat de planten goed nat blijven!
Is het niet ook omdat anders een eventuele voedingsbodem helemaal opwaait als je naderhand er nog in gaat lopen rommelen?
 
Is het niet ook omdat anders een eventuele voedingsbodem helemaal opwaait als je naderhand er nog in gaat lopen rommelen?
Durf ik niet te zeggen, heb ik hier nooit gebruikt. Als ik al voeding gebruik, is het met voedingscapsules
 
Vaak zie ik juist (Youtube) dat de planten er al ingezet worden voordat er überhaupt water in de bak zit. Ik weet niet of dit puur voor aqua scaping is of dat dit sowieso the way to go is?


Het hangt er een beetje vanaf met wat voor planten je werkt.

Het is soms net wat makkelijker als je kleine vvorgrondstekjes wil planten, om dan enkel een klein beetje water erin te doen dat het grind, zand of de soil onder water staat.
Doe je dat niet, dus gebruik je helemaal geen water, dan blijven de plantjes niet goed zitten


Een voedingsbodem gebruik ik nooit.
 

Terug
Bovenaan