Indeling (kweek)stelling


Ja dat kan ook John want de ph verlagende bodem wordt na enige tijd vaak kruimelig en zelfs stoffig en dat zou denk ik anders de gaatjes kunnen doen verstoppen. Ik zie hier ook dat de onderlaag niet meer uit korrels bestaat.


Klopt en dat kan uiteindelijk voor problemen zorgen in combinatie met vuil ertussen dus vandaar het bodemfilter,is beter juist voor het bodemmateriaal.

Dit moet dan eerst over dat materiaal van je link John.

https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/onlineaquarium-spullen-filtermat-100-x-55-x-05-cm.html
 
Ja zover was ik al,graag nu een financiële donatie van je om het aan te schaffen! :D
Moet materiaal hebben voor 6 bakken van 40x40 en 4 keer voor 30x40.graag die uitstroombuizen inclusief luchtslang en bruisstenen!
 
Mocht je interesse hebben ik heb hier (onder Rotterdam) meerdere nieuwe verpakkingen liggen met bodemfilters, ooit aangeschaft maar nooit gebruikt.
 
Heb waarschijnlijk alles al compleet via een hobbygenoot uit de buurt maar iig bedankt voor de aanbieding!
 
Ja zover was ik al,graag nu een financiële donatie van je om het aan te schaffen! :D
Moet materiaal hebben voor 6 bakken van 40x40 en 4 keer voor 30x40.graag die uitstroombuizen inclusief luchtslang en bruisstenen!


Je kan ook gewoon binnenfilters gaan gebruiken dan heb je geen donatie nodig:p
 
John gaat denk ik met de pet rond in zn omgeving dus doe maar niet open als de bel gaat Giel:D:D
 
Nou Giel is de hoofdsponsor toevallig John! ;)
Vandaag het glas opgehaald dus kan gaan kitten een keer van de week.
 
Zou mooi zijn maar tot nu toe ging alles weer anders dan ik dacht dus ik maak maar geen planning meer en zie wel hoe het loopt.
Moet eerst ook nog de achterkanten zwart maken en heel het luchtgebeuren regelen.
 
Stefan is welkom hoor maar alleen om de bakken in de stelling te tillen want verder lukt het wel alleen! ;)
Vandaag de extra glasplaatjes in de bakken gekit en de achterkanten zwart gemaakt.
Bodemfiltermateriaal opgehaald bij Giel dus daar kan ik ook mee gaan puzzelen en als het goed is komt morgen een bestelling binnen met wat zaken dus hoef me van het weekend niet te vervelen.
 
Zo'n grote bestelling is het ook niet hoor! ;)
Paar zakken bodem,2 verwarmingselementen en paar pakken filtermat.
 
John eerst de bakken in de stelling plaatsen en daarna pas vullen en niet andersom zoals de vorige maal . :D
 
Werkt trouwens goed die ph min,prikt ook lekker in wondjes!

20180321_165641.jpg
20180321_170237.jpg
20180321_165342.jpg
20180321_165554.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal ik doen Thea.
Vandaag oa met de luchtleiding bezig geweest.

20180324_133408.jpg


25 mm pvc buis met in totaal 20 uitgangen zodat er voor elk bakje 2 luchtaansluitingen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja met lijmkit Stefan,zit met schroefdraad en dus lijm in de leiding vast.
 
Ja is ff aankijken hoe het gaat,heb er nu 1 mee van 1800 liter per uur en zou volgens mij voldoende moeten zijn maar mag anders de pomp omruilen voor een zwaardere als dat nodig is.

Moet gewoon een juiste balans hebben,voldoende lucht voor alle bakjes en de pomp moet geen weerstand hebben want dat is slecht voor de pomp.
Ben echt nieuwsgierig,hopelijk kan ik morgen zeggen hoe of wat.
 

Terug
Bovenaan