Indeling (kweek)stelling


Ik heb een idee John .
Zondag ga ik je eens voorstellen aan een paar mensen die hierin ervaring hebben .
 
Voor vandaag wel hoor,was ik al een tijdje.
Morgen weer een dag John... ;)

Ben benieuwd Stefan!
 
Negeren bovenstaande handel .

Neen John ik ken 2 mensen met een stelling dus eens navragen hoe zij het doen en misschien bevalt een systeem van hen jou wel .
Daarnaast ken ik er nog iemand met 34 bakjes verschillende garnalen , dus kun je misschien daar ook nog iets scoren .
We zien dus wel ...
 
Ja is altijd interessant om te horen hoe anderen het hebben idd Stefan.
 
Negeren bovenstaande handel .

Neen John ik ken 2 mensen met een stelling dus eens navragen hoe zij het doen en misschien bevalt een systeem van hen jou wel .
Daarnaast ken ik er nog iemand met 34 bakjes verschillende garnalen , dus kun je misschien daar ook nog iets scoren .
We zien dus wel ...


Jullie kunnen er dan beter een week voor gaan uittrekken denk ik:D:D;)
 
Kan je geen flexibels of persluchtslangen plaatsen i.p.v. pvc leidingen.
Het gaat toch om kleine volumes en zal minder gedoe geven dan met materiaal rondsleuren.

upload_2018-3-16_11-30-9.png
 
Er zijn tal van manieren om het te fabrieken maar van de pvc leiding gaan er ook flexibele luchtslangen naar de bakken zelf hoor Josi.

Vandaag een flinke vordering gemaakt,meeste kalk is weg en heb ook bijna alle achterwanden uit de bakken.
Morgen nog wat verder slopen en schoonmaken,ff de boel opmeten en glas bestellen.
 
Ik heb hier voor mijn stelling verschillende luchtpompen, ik zie het zo als je 1 pomp hebt voor alles en er is iets mee zit je gelijk met een serieus probleem, nu heb ik nog reserve pompjes dus als er met 1 pomp iets is kan ik gelijk switchen, kom anders nog eens langs John kun je misschien idee opdoen.
 
garnaal12.jpg


Hopelijk past deze nieuwe soort in jou kweekstelling .
Schijnt dat je ze per 10 moet houden !!!
 
Net weer aan het schoonmaken geweest,kalk was lekker kruimelig geworden door de azijn en ging er zo af ook het meeste kit van de achterwanden is weg maar mijn glas mes is bot dus moet het morgen ff afmaken met een nieuwe.
Morgen glas bestellen dus schiet best wel op zo.
Ik maak wel foto's als de boel goed schoon is want ziet er nu echt niet uit! ;)
 
Moet je niet doorvertellen Stefan! ;)

Vandaag glas besteld en was eigenlijk de bedoeling om de stelling zelf al op z'n plek te zetten maar kwam wat tussen.
Glas is schoon genoeg dus heb mijn best wel weer gedaan al zeg ik het zelf.
Ik ga toch met bodemfilters werken ipv sponsfilters dus daar moet ik nog ff achteraan,luchtpomp en leidingwerk fabrieken en achterkanten zwart maken is het volgende.
 
Dat is nog een hele klus John. Ben je niet bang dat de bodemfilter dicht gaat slaan met ph verlagen de bodems?
 
Ja dat kan ook John want de ph verlagende bodem wordt na enige tijd vaak kruimelig en zelfs stoffig en dat zou denk ik anders de gaatjes kunnen doen verstoppen. Ik zie hier ook dat de onderlaag niet meer uit korrels bestaat.
 

Terug
Bovenaan