In Vuurgarnalen bak. Crystal red kweken


F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik ben al even bezig met het houden/kweken van Vuurgarnalen. In het begin ging het helemaal niet goed en had af en toe een dode ( jaar geleden) nu heb ik het dat meer onder de knie en heb tog geregeld wat nakomelingen. De bak wordt nu ook al mooie gevuld met Vuurgarnalen. Nu vroeg ik me af of het een mogelijkheid is daar ook crystal reds in te gaan kweken. Aangezien die 2 soorten niet kruisen en elkaar zijdelings laten liggen. Ik zou dan de C klasse verplaatsen naar het grote gezelschaps aquarium en de klasse A laten zitten in de garnalen aquarium om zo de klasse hoog en verfijnd te houden.

Vinden jullie dit een goed idee of zal het niet lukken met de vuurgarnaaltjes erbij? Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Waterwaardes en dergelijk probeer ik morgen te plaatsen. Zodra ik thuis ben. Een neutrale ph. GH en kh is normaal wat aan de hogere kant naar de 10 op.
 
Ze kruisen inderdaad niet maar de Vuurtjes kweken veel sneller en je loopt het risico dat de cr s worden ondergesneeuwd.
 
Ik heb zelf een vuurgarnalen bak die al een jaar draait, sinds 3 maanden zitten er ook Crystal Reds bij.
Ik heb er 15 in gedaan en heb 2 weken geleden de 1e nakomelingen gespot.
Nummer 2 is nu in blijde verwachting.

Tot nu toe gaat het prima naast elkaar in een 35 liter bak.
 
Hmm lastig zijn 2 tegenovergesteld reacties. Miss eens een groepje bestellen en kijken wat het geeft?
 
Hoeveel liter is de bak en hoeveel vuurgarnalen heb je dan?
Ze kunnen wel samen maar ideaal is het niet want de kans is idd groot wat John aangeeft dat na verloop van tijd de vuurgarnalen gewoon voor teveel concurrentie zorgen waardoor de crs stoppen met kweken oid en langzaam aan verdwijnen.
 
@Seabait mijn bak heeft 35 liter. En aantal vuurgarnaaltjes is moeilijk te bepalen. Zijn er een stuk of 50 denk ik
 
Het is en blijft riskant om ze samen te houden maar het kan wel zolang je maar goed het aantal in de gaten houdt.
 
Jammer, en al de vuurgarnaaltjes uithalen is ook niet egt een optie. Dus idd miss Gwn proberen met een groepje cr en kijken hoe jet verloopt zou wel leuk zijn de 2 soorten te combineren.
 

Terug
Bovenaan