Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


m.i. Is mijns inziens. Dus volgens haar.
 
M.i. betekend mijns inziens.
 
Bedankt Jessica.
 
Hahaha...Nekko krijgt een lesje afkortingen ;)
 
dus het is niet aangeraden.
Ps Sry john
 
peterdenhaag53 zei:
Hahaha...Nekko krijgt een lesje afkortingen ;)

En een lesje namen onthouden :D ;).

Geeft niks Nekko, ik vergeet ook weleens een naam hoor :).
 
Oke jammer
 
Nieman kan je vertellen of het zeker goed of zeker fout gaat. Je hebt een mini channa, max 10-11cm en die zijn wel een heel stuk makkelijker dan de medium en helemaal dan de grote. Je hebt ook 1 van de zeldzame channa's waarbij je het verschil m/v kan zien, maar dat kun je toch ook zelf googlen..?

Volgens seriously fish is later soortgenoten bijzetten nog steeds geen goed idee ook niet bij deze soort:
http://www.seriouslyfish.com/species/channa-andrao/




m.i. = mijns inziens, IMO / IMHO dus.
 
Ik neem aan dat mijn channa een man is sinds hij niet rood is maar voornamelijk blauw.
Ik las dat een blehri en een Andrao ook een koppel konden vormen. Is er kans dat die minder aggresief tegen elkaar zijn?
 
Ik zat eraan te denken om binnenkort een vrouwtjes channa te halen En dan te kijken of het goed gaat. Als het fout gaat mag ik haar terug brengen van de winkel. Wat vinden jullie van dit idee?
 
Heb je een andere bak staan? Van 80cm is wel minimaal) of groter? Ik zou ze namelijk samen tegelijk in een nieuwe bak doen, en dan goed in de gaten houden. Gaat het fout, direct de jouwe weer terug in de oude bak.

En denk er dus om dat de nieuwe channa echt dezelfde maat moet hebben als de oude.

Je kunt ook de jouwe naar de winkel brengen misschien, en er 2 weer meenenem die al wel aan elkaar gewend zijn en even groot zijn..?
 
Ik heb hier nog een bak staan van 1m maar moet ik ze dan samen stoppen in mijn grote bak of in deze bak van 1m?

Ik wacht eerst nog totdat de vissen zijn opgehaald. Heeft iemand hierbij interesse in 2 Severum heros?
 
De barbecue??? :D :sorry:
 
Iemand van marktplaats komt ze binnenkort ophalen.

Dus Sry het wordt geen barbecue :sorry:
 
Kan iemand mij vertellen wat voor channa ik heb. Ik heb en gekocht onder de naam blehri. Daarna is mij verteld Andrao. Maae vandaag in de winkel zei een verkoper orientali en een man die stond mee te luisteren zei dat h�t een gaucha was. Dus ik ben nu heel verward over wat voor channa het is.
 
Met zo'n vraag is een foto natuurlijk wel handig.
En aangezien jij graag iets wilt weten kun je daarvoor best wat moeite doen.
Dus of foto uploaden, of even aangeven waar een foto staat ;)
 
VpiWyiISX0kSOP6XwJOkGfPGr8Y3HJQ8.jpeg
 
C. andrao is one of several Channa species to lack pelvic fins, and this character distinguishes it from all other members of the genus except C. asiatica, C. bleheri, C. burmanica, C. hoaluensis, C. ninhbinhensis, and C. orientalis.

Among these it is most-often confused with C. bleheri but can easily be told apart by absence (vs. presence in C. bleheri) of orange spots and blotches in the caudal-fin in life, possession of only two (vs. five) dark concentric bands in the pectoral fin, a longer dorsal-fin base (64.6�68.8 vs. 59.7�63.7 % SL), and a reproductive strategy based around mouthbrooding (vs. guarding of floating eggs).

C. andrao is distinguished from C. asiatica, C. hoaluensis, C. ninhbinhensis and C. burmanica by possessing fewer vertebrae (41�43 vs. 45�57), and further from C. asiatica, C. hoaluensis and C. ninhbinhensis by fewer dorsal- (35�36 vs. 46�49) and anal-fin rays (23�26 vs. 28�32), and fewer scales in the lateral line (42�43 vs. 55�64).

It also differs from C. asiatica by having fewer scales above (3.5 vs 5.5) and below (5.5 vs. 11) the lateral line, fewer preanal scales (21�22 vs. 39), fewer pectoral-fin rays (14�15 vs. 16), fewer principal caudal rays (12�13 vs. 16) and by its reproductive behaviour (mouthbrooder vs. floating-egg guarder).

It can be told apart from Channa orientalis by possessing a longer dorsal- (64.6�68.8 vs. 58.0�59.6 % SL), and anal-fin base (40.8�44.5 vs. 36.4�38.8 % SL), more lateral line scales (42�43 vs. 40�41), more vertebrae (41�43 vs. 38�40), more anal-fin rays (23�26 vs. 21�22) and only two to three (vs. five) dark, basal pectoral-fin bands.
Succes ermee. Staat als het goed is in wat je moet weten om je Channa te identificeren.

Alinea 1 gaat over de aan- of afwezigheid van buikvinnen. Dat is het startpunt in deze indentificatiesleutel. Daarna wordt onderscheid gemaakt tussen C. andrao en de andere Channa's zonder buikvinnen.
Alinea 2 gaat over verschillen met C. bleheri.
Alinea 3 gaat over verschillen met C. asiatica, C. hoaluensis, C. ninhbinhensis en C. burmanica.
Alinea 4 gaat over verschillen met C. asiatica.
Alinea 5 gaat over verschillen met C. orientalis

Gooi de tekst eventueel door Google Translate.
 
Ok� het is dus geen guacha blehri
Alina 5 begreep ik niet helemaal
 
Alinea 5:
lengte van de basis van de rugvin ten opzichte van Standard length van de vis
lengte van de basis van de aarsvin ten opzichte van Standard length van de vis
aantal schubben op de laterale lijn
aantal wervels
aantal vinstralen in de aarsvin
aantal donkere, aan de basis van de vin gelegen, zwarte banden (lijnen)
 
en verder dus eens even vinstralen in rugvin en aarsvin gaan tellen ;)
 
24 aarsvin en ong 38 op de aarsvin alleen is dat een bedje lastig tellen sinds er een hap uit is.
 
Volgens die website zou het een Andrao moeten zijn.
Ivo ik zag de gaucha er niet tussen staan.

Ps de man die de severums zou komen ophalen had een bak van 90cm dus dat gaat niet door. Als iemand bog interesse heeft stuur dan een pv.
 
Welke website?
Waar tussen?

Soms zijn je berichten best wel puzzelachtig ;)
 
De quote die je stuurde.

Ik heb geprobeerd het verschil tussen een man en een vrouwtjes channa Andrao te vinden maar zonder enig geluk. Weet iemand het verschil?
 
Nee want de gachua (zo schrijf je dat) heeft dus w�l buikvinnen. En dat komt 'ie in de rest van de identificatiesleutel niet meer voor.
 
Nekko zei:
Ik kon alleen dit vinden :

Females have more red pigments than
males.

Adult males possess slightly more extended dorsal and anal fins and more extensive iridescent blue colouration on the unpaired fins.

When viewed from above adult males tend to have a broader head shape than females.

Gezien dat mijn channa niks van rode pigmenten heeft denk ik dat het een mannetje is.
War denken jullie?
 
Mascha&Ivo zei:
Nee want de gachua (zo schrijf je dat) heeft dus w�l buikvinnen. En dat komt 'ie in de rest van de identificatiesleutel niet meer voor.
Aha dat verklaard het.
 
]
Nekko zei:
Ik kon alleen dit vinden :

Females have more red pigments than
males.

Adult males possess slightly more extended dorsal and anal fins and more extensive iridescent blue colouration on the unpaired fins.

When viewed from above adult males tend to have a broader head shape than females.

Gezien dat mijn channa niks van rode pigmenten heeft denk ik dat het een mannetje is.
Wat denken jullie?
 
De heros zijn opgehaald.
Dit is nu de samenstelling :
1x kwastvinaal
1x Afrikaanse mesvis
1x plecostomus hypostomus
1x channa Andrao
 

Terug
Bovenaan