Ik wil zelf een aqua gaan maken....


Okee dan, dat is een wild plan! :D
Ik volg dit project bij deze. Ik heb hier geen enkel verstand van. Behalve dat ook bij mij de nodige vragen boven komen.
 
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat worden, maar kan je ook niet helpen. Wat voor een plastic container wil je gebruiken? En je wilt het piepschuim als materiaal voor de achterwand denk ik?
 
Google anders even op ''achterwand maken voor aquarium''



Voor het eventueel verlijmen van die platen heb je speciale lijm omdat de meeste lijmen te agressief zijn en invreten.
 
Ik wil zelf een aqua gaan maken van een plastic container en daar zelf achter, voor en zijwanden in maken (ook de buitenkant wil ik bewerken zodat het geheel er ongeveer uit komt te zien als een boomstronk of stuk rots), is dit geschikt als material ? https://www.hornbach.nl/shop/Polyst...h5EKCI0D4mxpM54hDtcLqe1pb5ygfwQRoCUJAQAvD_BwE
Wat heb ik nodig om te lijmen en af te werken?

Ik heb er niet echt verstand van maar lees in de Wikipedia het volgende:


Opvallend is dat men bij vocht juist geëxtrudeerd polystyleen aan beveelt:

"Vocht en waterdamp tasten EPS aan, het komt in de openingen van de cellen. Het is slecht tegen grondwater bestand; daarvoor wordt bij voorkeur XPS (geëxtrudeerd polystyreen) gebruikt. Dankzij de specifieke celstructuur kan het grote mechanische drukbelastingen opnemen. EPS bestaat uit één materiaalsoort, waardoor het bij uitstek voor recycling in aanmerking komt."
 

Terug
Bovenaan