Ik weet eventjes niet meer hoe ik mijn bemesting moet berekenen.


B

bono

Guest
Hallo allemaal.

Ik zit met een probleempje. Ik weet nu niet meer hoe ik mijn bemesting moet berekenen. Ik heb een bak van 200x45x50 cm dit zou dan toch 450 liter inhoud moeten zijn. hier gaat nog veel stenen en zand vanaf dus zit rond de 400 liter dan.

Ik gebruik kleibollen bij de planten en ik gebruik JBL Ferropol
md fe mo co zn b zit erin. volgens hun moet ik 10 ml per 40 liter water toevoegen. Klopt dit? Dan zou dit 100 ml per week moeten zijn. Dus dan per dag. 14.28 ml ? Wie kan me hier mee helpen want ik ben er niet zo zeker van. :stars:
 
Jbl raad zelf ook aan te sturen volgens de Fe.
Dus zou ik ook 2-3x per week doseren. Bv: 3x 30ml per week.
Is de Fe 0ppm, meer doseren. Is de Fe hoger dan bv 0,2ppm, minder doseren.

Fe meet je 1x per week voor het bemesten.

Hou in het achterhoofd dat er goedkopere methoden zijn...
 
Hoi JorgenD

Dank je wel. Goedkoper? oke ik was nogal van de makkelijke toen der tijd maar je kan het dus zelf maken begrijp ik hieruit? Want indd dit is dan vrij prijzig. om 2-3x per week 30ml aan te houden van JBL Ferropol. Ik heb er nu net even die 30 ml in gedaan en dan wil ik dit maar even aan houden tot ik een goedkopere oplossing heb. Dus zondag 30 ml dinsdag 30 ml en dan donderdag 30ml tot de voorraad dan op is he. hahaha. Kun je me misschien helpen JurgenD met die goedkopere oplossing?
 
Gewoon easy life profito.
Standaard 10ml/100 liter.
Kan je ook doseren volgens Fe.
 
Via zooplus nog geen 40� voor 5 liter.
 
Ok� dank je wel
 
Ok� dank je wel
 
Je kunt ook kijken naar een andere plantenvoeding.

5 liter profito, a 40 euro, gaat 125 keer mee... 5000 ml / 40 ml (voorschrift) = 125 keer.

Als je naar sporenmix kijkt zit je voor 125 keer op de helft aan kosten. zelf ervaar ik daar geen nadelige effecten van. Zo nu en dan koop ik eens een flesje profito, voor de afwisseling, maar merk er geen andere effecten van.


Tis maar een tip ;)
 
Super dank je Gozer. Zal er zeker eens naar info kijken voor sporen mix.
 

Terug
Bovenaan