1. De sponsors worden SOMS bezocht, dit levert inkomsten op om de server in de lucht te houden. Blijf dit doen!
  2. Bent u nog niet geregistreerd? Doe dat dan! U heeft dan toegang tot het hele forum! Bezoek de sponsors!

Ik stel drie vragen aan.....(deel2)

Discussie in 'Wedstrijden en quizzen' gestart door Ace/Diesel, 10 jan 2008.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. blackmoor

blackmoor

Lid geworden:
    14 mei 2016
    Leuke vragen en antwoorden Noa en Storm!!:D

2. blackmoor

blackmoor

Lid geworden:
    14 mei 2016
    De meesten stellen over het algemeen alleen maar vragen m.b.t. de hobby, en zijn niet vaak actief

3. TonHageraats

TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    @Rikkert.

Ik vind dat je bak een mooie uitstraling heeft naar een Zuid Amerikaans biotoop, heb je nog veranderingen in de planning naar volledig of bijna biotoop? (Ik zie nu nog Aziatische planten.)

Eerder in je album gaf je aan om misschien toch een grotere bak te gaan aanschaffen, (met toestemming van je vrouw) is dit bij een los plan gebleven of begint dit al een vastere vorm aan te nemen, zo ja, hoeveel groter?

Zijn er qua vissen nog bepaalde of een hele grote favoriet die je eens zou willen houden i.v.m. gedrag of uiterlijk?

Veel plezier met de antwoorden.

4. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Het is maar een idee maar misschien is het voor een volgend lid leuk om na zijn of haar antwoorden een nieuw lid te vragen voor dit topic:)

5. TonHageraats

TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Klopt John, dat is ook helemaal de bedoeling, maar soms komen leden hier niet aan toe door allerlei omstandigheden en neem ik na contact met hen deze beurt over.

6. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    1. Voorlopig blijft mn bakje hoe hij nu is. Ik zelf vind dat er te veel planten in staan, maar omdat ik hier niet alleen woon heb ik een compromis moeten sluiten met de vrouw. Tzt zal nog wat extra attributen willen toevoegen zoals elzenproppen en dergelijke om de uitstraling van de bak nog natuurlijker te krijgen.

2. Het plan van de grotere bak heeft zeker al vastere vorm aangenomen. Ik heb ondertussen al een paar offertes binnen. Het plan is, kijkend naar de beschikbare ruimte, om een bak van 140 x 70 x 50 cm(lxhxd) te laten maken. De bak zal ook meer Zuid-Amerikaans georiënteerd worden, hopelijk wat meer dan mijn huidige bakje.
    Momenteel hebben een aantal andere dingen een wat hogere prioriteit dus het zal op zijn vroegst eind dit jaar worden.

3. Dit is een lastige.
    Ik vind veel Epalzeorhynchos-soorten ook heel mooi. Maar zo hebben heel veel vissen wel iets wat ze heel mooi maakt, dat kan in uiterlijk maar ook in gedrag zijn. Ik word doorgaans meer enthousiast van een mooi samengesteld visbestand dan van een specifieke soort.

Ik zal nu eens gaan nadenken wie ik welke vragen ga stellen.

7. TonHageraats

TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuke antwoorden Rikkert, dank je wel.
    En succes met het zoeken naar de volgende kandidaat, ik je vast een lijstje sturen met kandidaten welke al zijn geweest.

8. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Vaak merk ik wel dat men de wat oudere en bekende leden vragen stelt en vandaar mijn opmerking:thumbs:. Je hebt het in elk geval goed in de hand Ton;)

9. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Ik heb ondertussen iemand benaderd.

10. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Mijn 3 vragen zijn voor Victor Rieval:

1. Zoals je al weet ben ik groot liefhebber van je beide bakken en van je aanpak wat betreft je bakken. Ik kan me voorstellen dat het tijdens je hobby niet allemaal van een leien dakje is gegaan. Wat zijn de grootste tegenslagen die je hebt ervaren tijdens je hobby?

2. Je hebt nu in je beide bakken een naar mijn mening mooi en evenwichtig bestand zwemmen. Ik ben alleen benieuwd wat je verschillende visbestanden zijn geweest(ongeveer) vanaf het begin van je hobby.

3. Mijn laatste vraag is wel een cliché-vraag: Als je een bak van 600x100x100cm zou hebben en geld speelt geen rol, wat zou dan de invulling van de bak worden? Kijkend naar inrichting en bewoners.

11. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Mss eens over een andere boeg? Een lijst maken van mensen die graag willen maar niet gevraagd worden? Of eventueel mensen die al geweest zijn nog eens de kans geven? Ik weet eerlijk waar niet of ik hier ooit vragen gesteld heb! En als het zo is dan is het van jaren geleden!

Edit: ik ben blijkbaar al geweest! In de eerste ronde nog lang voor 2008! :-p

12. Victor Rieval

Victor Rieval

Lid geworden:
    27 aug 2009
    @Rikkert

1. De allergrootste tegenslag was toch wel mijn oude aquarium dat lek ging. In 2008 woonde ik nog bij mijn ouders en had ik op mijn slaapkamer een meterbak staan op een soort pilaar van rotan. Ik pakte het in die tijd flink amateuristisch aan en had nog niet de ervaring die ik nu heb opgedaan. Veiligheid was ik niet zo mee bezig en ik had nooit gedacht aan een rubberen mat tussen het aquarium en meubel wat eigenlijk een standaard regel is. Door de jaren heen is het aquariumruit door het heen en weer lopen in de slaapkamer en de trillingen die dit met zich meebracht verzwakt en is er een barst in het voorruit van het aquarium ontstaan en werd ik op een ochtend gewekt doordat ik het geluid van water kletterend water hoorde. Toen ik het licht van de slaapkamer aandeed zag ik toen mijn verbijstering dat er een barst midden in het aquarium zat en er in rap tempo liters water op mijn vloer verdwenen. Tot overmaat van ramp was het ook nog eens zondagochtend en waren mijn ouders op vakantie en stond het aquarium op de eerste verdieping. Ook had ik geen reservebakje. Mijn vriendin heeft toen 2 vrienden weten op te trommelen en ik heb mijn broertje uit zijn bed getrokken om te helpen.
    We hebben uiteindelijk een groot deel van het water kunnen opvangen in emmers en ik heb een vriend van me te pakken weten te krijgen die een kleine leenbak voor me had, dus alle vissen hadden het overleefd. Wel veel stress, ellende gehad voor zowel mij als de vissen. De vissen hebben toen een hele tijd in dat kleine bakje moeten rondzwemmen en uiteindelijk heb ik toen in 2009 mijn eerste luxe bak gekocht, namelijk de Aquatlantis 120 cm. die ik nu nog steeds heb. In 2012 toen ik een eigen huis kocht ben ik daarbij begonnen met de 200 cm. bak.

Buiten dit verhaal om vroeger veel vissen bij elkaar gezet die niet bij elkaar konden wat veel ellende opleverde en ik vind groen water oftewel waterbloei nog altijd verschrikkelijk.

2. Ik ben in 1996 als klein jochie door mijn vader begonnen met de hobby en heb dus heel wat vissoorten gehouden. Clownbotia's, Maanvissen, Haaivinbarbelen, Plecostomus, Argusvissen, Zilverbladvissen, Cichliden, Torpedobarbelen, Sumatranen, Kardinaaltetra's, allerlei soorten algeneters, klauwkikkers en zelfs krabben heb ik gehouden. Vroeger wisselde ik veel vaker van vis en heb zelfs een brakwater aquarium gehad. In de loop der jaren ben ik gaan leren dat vissen erg oud kunnen worden als je ze goed verzorgt en wil ik niet zomaar meer verwisselen van vissen. Je hebt inderdaad gelijk dat ik nu een goed evenwicht in beide bakken heb en hier ben ik dan ook erg tevreden mee en geniet er dan ook elke dag van.

3. Een bak van 600 x 100 x 100 zou voor mijn betekenen een Azatische bak met een grote school van 15 Haaivinbarbelen (Balantiocheilus melanopterus), 20 Clownbotia's ( Chromobotia macracanthus), 30 Torpedobarbelen (Puntius Denisonii) en een stuk of 15 Siamese algeneters (Crossocheilus siamensis). Ik zou een enorme stromingspomp in dit aquarium installeren en flinke stukken kienhout en grote keien. Het zijn allemaal vissen die van flink wat waterbeweging houden. Qua planten zou ik misschien een paar enorme moederplanten van de Javavaren op de stukken hout binden.

13. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    @Victor Rieval , leuk om je antwoorden te lezen!
    Ik ben benieuwd wie jij kiest om je 3 vragen aan te stellen.

Aangepast zoeken