Ik stel drie vragen aan.....(deel2)

Discussie in 'Wedstrijden en quizzen' gestart door Ace/Diesel, 10 jan 2008.

View Users: View Users
  1. M.M.aqua.40

M.M.aqua.40

Lid geworden:
    20 mei 2016
    Leuk om mee te doen ik zal vanavond of morgen even antwoorden.

Mandykuh, legoloco en Ruben01 vinden dit leuk.
  2. M.M.aqua.40

M.M.aqua.40

Lid geworden:
    20 mei 2016
    bedankt voor het wachten. hier dan de antwoorden.
    1) Wat zou je graag nog willen doen/bereiken met de hobby
    Ik ben op dit moment met het voorbereiden op een tweede aquarium. dat houd in dat ik dan 2 nano cubes heb van 30L. Wat ik hiermee wil bereiken is het gericht kweken van taiwan bee garnalen, pinto garnalen en daarnaast wil ik een crystal red en black groep kweken met een hoge gradatie. ik ben tot de conclusie gekomen dat dit veel makkelijker is met twee bakken omdat ik dan beter kan uitselecteren.

2) Wat vind je het leukste/interessantste aan de hobby en waarom?
    Om dit uit te leggen moet ik even uitleggen hoe ik ben begonnen met de hobby. Toen ik op de middelbare school zat(ik ben nu 22) wilde ik heel graag een aquarium en heb mij een beetje ingelezen. ik heb een aqua 40 gekocht en daar heb ik, ik durf het bijna niet te zeggen, guppen in gehouden. omdat ik ging studeren heb ik destijds mijn hobby opgegeven.

Ik ging op mijzelf wonen en wilde heel graag weer een aquarium want het jeukte heel erg om weer een project te starten. Ik kwam er achter dat ondanks dat ik een groter aquarium kon kopen ik mij toch vertrouwder/aangetrokken voelde tot de kleine/nano aquariums. En zo ben ik in de garnalen hobby gekomen en ik vind dit heeeeeel leuk. Alles nano trekt mij aan en al helemaal als het met garnalen te maken heeft. Ik heb nu twee jaar garnalen gehad met ups en downs maar ik denk dat ik dit mijn hele leven leuk ga vinden. Ik doe langzaam steeds meer kennis op en ga steeds een stapje verder, in het scapen van de bakken en in het houden van garnalen.

3) Wat zou je in de toekomst nog graag willen?
    In de toekomst wil ik genoeg kennis bezitten over de hobby dat ik weet wat ik doe en bewust bezig ben met het houden van garnalen, meer groepen op kan zetten en mij wat meer in de kweek kan verdiepen, zoals op het gebied van soorten maar ook kleurdekkingen binnen de soorten zelf. Ik wil dit wel bereiken zonder dat ik een hele kweekstelling heb omdat ik weet dat ik dit niet vol kan houden qua werk, studie en vrije tijd.

Ik hoop dat jullie een beetje tevreden zijn over de antwoorden.

Ik zal morgen of zaterdag even opzoek gaan naar een nieuwe geschikte kandidaat, als het te lang duurt val me er gerust mee lastig want ik heb het druk en ik wil het nog wel is vergeten.

Ruben01 en Mandykuh vinden dit leuk.
  3. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Mooie antwoorden en respect over het deeltje zelfkennis op vraag drie , maar ooit komt die tijd mss nog wel.

M.M.aqua.40 vindt dit leuk.
  4. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Mooie reacties Mike.

M.M.aqua.40 vindt dit leuk.
  5. M.M.aqua.40

M.M.aqua.40

Lid geworden:
    20 mei 2016
    Het duurde even! Mijn schuld!:oops:

Maar ik heb iemand gevonden die mijn vragen wil beantwoorden.
    @Alexander hier zijn je vragen dan!

1. Wie/wat heeft je geinspireert om te beginnen met de hobby?

2. Wat vind je op het moment het leukste aan de hobby?

3. Wat wil je nog bereiken in de hobby?

Alexander en Ruben01 vinden dit leuk.
  6. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011

Schandalig voor een Grunneger Mike:D;)

7. M.M.aqua.40

M.M.aqua.40

Lid geworden:
    20 mei 2016
    Sorry sorry sorry:br:

8. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Toch is Mike sneller, dan jij met je foto’s:p

bderooij, Mandykuh en Dirk Bazuin vinden dit leuk.
  9. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011

Spuit elf komt om de hoek kijken:p:p:zwaai::zwaai:

Mandykuh en biljoenblik vinden dit leuk.
  10. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Riep je mij John ?

Mandykuh en jessicapilon vinden dit leuk.
  11. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    24 okt 2017

Wie/wat heeft je geïnspireerd om te beginnen met de hobby?
    Niemand eigenlijk. Ik moest op een gegeven moment denken aan de goudvissen die we vroeger hadden als kind, in een té klein bakje natuurlijk, maar destijds wisten mijn ouders totaal niks van vissen. Maar ik was wel degene die steeds het bakje schoonmaakte en de vissen voerde, dit vond ik leuk om te doen.

Nu had ik nog niet echt een hobby en het leek me erg leuk om hier weer wat mee te doen. Mijn zus en haar vriend (die een klein beetje van vissen afwist) praatte een beetje mee en samen zijn we op een dag naar een aquariumwinkel gegaan. Ik heb me niet goed ingelezen maar ik dacht dat ik die informatie wel van de aquariumwinkel zou krijgen, want ja, daar zijn ze toch voor? In deze winkel ben ik totaal verkeerd geïnformeerd over het houden van vissen, en met een té klein bakje, een heleboel flesjes en wat neon tetra's naar huis gegaan. Het was op dat moment wel even slikken want ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn, juist omdat ik nog niet wist of ik het leuk ging vinden.
    Ik begon het eigenlijk steeds leuker te vinden en ik wilde meer kennis opdoen. Ik heb me toen op dit forum aangesloten en meer informatie opgezocht van internet en facebookgroepen. Destijds heb ik het bakje volledig omgegooid en de vissen terug gebracht naar de winkel om er een garnalenbakje van te maken.
    Op dit moment heb ik al een pak meer kennis in huis. Ik heb me aangesloten bij een aquariumvereniging en over een paar weken mag ik een certificaat van een cursus 'aquarium houden' in ontvangst nemen.
    Eigenlijk heeft niemand me geïnspireerd, en ben ik er dus met een slordige start ingerold.

Wat vind je op het moment het leukste aan de hobby?
    - Het onderhouden van een stukje natuur, midden in de woonkamer.
    - Het genieten van de mooie planten en het gedrag van de vissen.
    - Ik kijk eigenlijk geen TV meer tegenwoordig. Wanneer ik ontspanning zoek in de woonkamer, dan is het óf de laptop, óf het aquarium. Een betere TV kan je niet hebben!

Wat wil je nog bereiken in de hobby?
    Als ik een mooie bak heb staan met planten die het goed doen en vissen die zich prettig voelen, dan ben ik blij.
    Wat betreft mijn aquaria ben ik op dit moment een Rio 240 aan het opstarten en wil ik langzaam gaan kijken naar een geschikt vissenbestand. Morgen komt de Helialux verlichting binnen en wellicht gaat er nog een CO2 set komen.

Wat betreft de hobby in het algemeen, los van nog meer kennis op willen doen over de hobby, heb ik nog niet echt plannen voor de toekomst. Ik woon nog bij mijn ouders dus ik moet een beetje opletten met wat ik aanschaf, omdat ik misschien niet alles kan meenemen als ik over een paar jaar op mezelf ga wonen.

Ik zit nu dus bij een aquariumvereniging en daar wil ik andere mensen helpen met de hobby en helpen bij verschillende activiteiten. Wellicht ooit een keer meedoen aan een keuring, dat zien we dan wel weer.

robru, Ruben01, Mandykuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuke antwoorden Alexander en veel succes met de opstart.

Alexander vindt dit leuk.
  13. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Leuke antwoorden Alexander

14. M.M.aqua.40

M.M.aqua.40

Lid geworden:
    20 mei 2016
    Hele leuke antwoorden!

15. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Van een slechte start naar een goede door start, succes verder, we gaan het volgen.

16. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    24 okt 2017
    Hoi Anneke, welkom terug nogmaals! Bij deze jouw vragen @@nneke ;) Kan je helaas niet taggen door de "@" in je naam, maar dat heb ik je al laten weten via PB.

1. Hoe ben je met de hobby in aanraking gekomen?
    2. Wat is de grootste blunder die je gemaakt hebt in de hobby?
    3. Wat vind jij de mooiste vis en waarom?

Succes!

edit; oh volgens mij is het toch wel gelukt om te taggen :p

17. @nneke

@nneke

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Leuk deze vragen en ik ga van start

Hoe ben ik in aanraking gekomen met mijn hobby?

Mijn dochter kreeg de relatie met haar huidige man in 2003 en hij had een bak met cycliden. Prachtig om te zien en zat eigenlijk altijd met mijn neus voor de bak. En nam het besluit om zelf een rio 180 te kopen.
    Daar een Hollandse plantenbak van te maken met tropische vissen.
    Daar is mijn liefde voor de goerami geboren.

Mijn grootste blunder?

Na de rio 180 ben ik een paar jaar later naar de vision 260 gegaan.
    Prachtige bak alleen erg onhandig in onderhoud omdat je niet goed bij de zijkant kan.
    Mijn grootste fout is dat ik 4 discussen in de bak heb gedaan. Ze waren klein maar vanaf dat moment begon de ellende. De vervuiling de alg en te kleine bak. Ook jullie op dit forum hebben me dat goed laten weten.
    Best lastig maar heel goed. Ik was in de mooie praatjes van de winkel getrapt.
    Dus na lang wikken en wegen merendeel van de vissen weg gedaan en over gegaan op discussen met wat bij vissen.
    Toen kwam er een nieuwe bak een 450 liter echt schitterend.
    Ik heb die twee jaar of zo gehad maar mijn gezondheid is niet zo best en die bak was veel te veel werk om schoon te houden.
    Dus toch besloten alles weg te doen bak verkocht en de vissen naar vrienden. Einde aquarium verhaal.
    Ik ga er niet meer aan beginnen.

Dat is niet helemaal uit gekomen hihi.
    Vorig jaar maart of zo ben ik weer begonnen , heel klein.
    Een garnalenbakje. Deed het prima maar vond er werkelijk niets aan super saai.
    Toch maar weer kijken baar iets groters werd een nu een 110 liter weer met kleine tropische visjes erg leuk maar toch eigenlijk te klein.
    Sinds een maand heb ik weer de rio 180 prachtig en zo blijft het erg tevreden.

Wat vind ik de mooiste vis en waarom?

Ik schreef het al de goerami.
    Ik heb de honing goerami, de marmer goerami, kleine gouden goerami, maar ook de grote, knorgoerami en de diamant goerami
    Ik vind het zulke prachtige vredelievende vissen. Ze zijn goed zichtbaar mooie kleuren prachtig met die sprieten.

Daarnaast heb ik nog wat kleine visjes

Ik hoop dat ik zo de vragen goed beantwoord heb...

robru, Nickey, legoloco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Tsja, als het aquariumvirus je eenmaal te pakken heeft laat het niet meer los :D

19. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    24 okt 2017
    Leuke antwoorden Anneke! Die Gourami's zijn inderdaad prachtig ;)

20. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Leuke antwoorden

21. Paddy.K.1966

Paddy.K.1966

Lid geworden:
    6 okt 2007
    Enne ..... who's next?

22. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Er word aan gewerkt;)

23. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Het volgende “slachtoffer” is XfiXit

1) Je bent al met je 12e in aanraking gekomen met de aquariahobby, wat was het begin?

2) Je bent afgestapt van Iwagumi style, wat was de reden daarvan?

3) Heb je nog plannen voor de toekomst een andere bak erbij of zo?

Veel plezier met de antwoorden.

Mandykuh en stefanC vinden dit leuk.
  24. XfiXit

XfiXit

Lid geworden:
    1 jun 2017
    Hey Ton, altijd leuk!

Ik heb ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden, maar het is weer ff teruggraven af en toe.

1: Je bent al met je 12e in aanraking gekomen met de aquariahobby, wat was het begin?

Mijn ouders hebben altijd een aquarium gehad, tot voor mijn geboorte. Rond de tijd dat ik kwam zijn ze verhuist en in dit huis is nooit meer een aquarium teruggeplaatst.

Vanaf mijn jeugd wilde ik al iets gaan doen met het groen en de natuur, dus ging ik ongeacht mijn studieadvies naar het VMBO tuin, park en Landschap. De oude Lagere Agrarische School. Hier hadden we onder andere lessen op het gebied van dieren. Het klaslokaal stond vol met aquaria, terraria en paludaria en buiten stonden schapen/geiten/kippen/ganzen en weet ik veel wat allemaal. Die aquaria vond ik wel wat, en hier was ik dan ook geregeld te vinden buiten lesuren om de aquarium en terrarium bakken te onderhouden en wat bij te leren.

Een van mijn vele stages heb ik vanwege deze gevonden interesse (het was op dat moment nog geen passie) volbracht bij de lokale faunaland dierenwinkel. Na hier een leuke stage te hebben gehad waar ik vooral veel interesse toonde in de zeer beperkte vissenafdeling, kwam het ter sprake dat er een oude hamsterbak (100x50x50) de deur uit ging. Die mocht ik dan wel hebben als het van mijn ouders mocht.

Je raad het al. Die hadden weer een aquarium in de woonkamer! (Deze is overigens vorige week toevallig lek geraakt na een ruime 14 jaar gebruik)

Enkele jaren fast forward, mijn vader had de hobby weer hervonden, we hadden een prachtige dirt bodem "hamsterbak" met een hele bodem vol anubias met her en der wat cryptocorynes. In het aquarium lag een houten schaalmodel van een spaans galjoen dat nog op zolder lag(onbehandeld, enkel houten plankjes) lag prominent in de bak en zag je door de jaren heen aftakelen, plantjes groeiden door en in het holle scheepsruim. Het hout werd steeds dunner en fragieler. De bak leefde, terwijl de planten tergend langzaam groeiden. De oude methoden werden hierin toegepast. Met roestige spijkers, turfbodems en al.

Ik zat inmiddels op de volgende school, werd opgeleid tot vakbekwaam zelfstandig hovenier. Het voordeel daarvan is dat je af en toe nog eens gevraagd wordt voor wat hand-en-span diensten bij oude omaatjes en in de vakanties en weekenden gewoon bij een lokale hovenier uren maken. Dan kan je lekker sparen voor je hobby dus. En al snel kwam er een eigen aquarium op de slaapkamer.

Die ene bak (100x40x40 met iets serieuzere techniek als mijn ouders) werden er al snel 3 (2 medium tech garnalenbakjes). Ik had al aardig wat kennis opgezogen via fora over de verzorging van garnalen en planten en binnen no time verkocht ik geregeld vuurgarnalen, crystal reds en belachelijk veel planten via fora en in de dierenwinkels waar ik ooit stage gelopen had en regelmatig kwam.(toen kreeg je er nog eens wat tegoedbonnen voor)

Die kweek hobby groeide nog wat verder tot het punt dat er naast 4 aquaria door het huis heen ook een kweekstelling kwam met diverse bakken varierend van 100 tot 40cm. Uiteindelijk waren het ruim 16 bakken die allerlei mooie soorten huisvestten. Tot ik naar de volgende school ging, die was aan de andere kant van het land. Tot zover mijn hobby op dat moment.

Ik heb het nog een krap half jaar op een laag pitje kunnen volhouden door wekelijks naar huis te reizen, maar ik realiseerde me al snel dat de kweekstelling en de aquaria weg moesten. Op mijn studentenkamer heeft nog 1,5 jaar een leeg 80x40x40 aquarium gestaan, met een akadama bodem en lichtkap. Emerse plantjes kwekend omdat de huisbaas geen vol aquarium wilde in zijn woning.

Nou, iets meer dan alleen het begin, maar goed, je vraagt wat he, wanneer is nu het "begin" van een hobby, ik heb stiekem al aardig wat aspecten opgepakt voor ik mezelf hobbyist voelde met mijn eigen aquarium.

2) Je bent afgestapt van Iwagumi style, wat was de reden daarvan?

De twee garnalenbakken die ik had naast de kweekstelling waren in eerste instantie vooral testbakken om planten in te groeien. Met een hoog lichtgehalte en bio co2 groeide de hemianthus en glossostigma de bak uit. Dus dit moest gewoon iets moois worden, ik had al redelijk wat gelezen over takashi amano en de diverse stijlen, waarvan de iwagumi me erg aansprak. Met een basis inrichting van lavasteen heb ik destijds schijnbaar best een mooi resultaat geboekt, want het iwagumi bakje stond op een gegeven moment zelfs op het vivarium bij de foto top 10 van ingezonden inrichtingen tentoon gesteld.

Al met al is dat leuk en aardig die bio co2, maar het is niet constant genoeg om een groeiende populatie garnalen te voorzien van goede waterwaarden. Het resulteerde na enkele maanden in een massasterfte en het uiteindelijk verbannen van alle bio co2 in mijn aquaria.

De Iwagumi stijl vind ik nogsteeds een van de mooiere scape stijlen die er zijn, maar vooral bij een ander. Ik wil verandering zien, af en toe moeten snoeien en mijn handen vuil maken. De reden dat er nu geen iwagumi meer is, is voornamelijk dat ik meer variatie wil. Ik ben gek op plantensoorten, structuren en gewoonweg de wat wildere uitstraling die plantengroepen met zich meebrengen. En het grasmaaien van je veldje hemianthus is leuk, maar als na enkele weken de scape is dichtgegroeid wordt het zo verschrikkelijk eentonig, er veranderd niks meer!

3) Heb je nog plannen voor de toekomst een andere bak erbij of zo?

Volgend jaar is mijn nieuwbouwwoning klaar, dan gaat deze bak nog wel mee, maar als het aan mij ligt komt er dan relatief snel een iets groter aquarium met een mooie ombouwkast. Als ik het nu moet zeggen is het streven 1,20m of 1,50m met een paar mooie led balken erboven zodat de lichtintensiteit beter gestuurd kan worden.

Of de huidige bak dan ook nog blijft, geen idee. wellicht ga ik hier dan een mooi garnalenbakje van maken voor mijn 2e grote liefde, de Crystal red garnaal. Maar of er nog een tweede bak mag blijven is maar de vraag, de vriendin moet ik ook nog meekrijgen namelijk. :D

Ruben01, legoloco, Alexander en 4 anderen vinden dit leuk.
  25. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuke antwoorden en ik heb ooit ook de Lagere Landbouwschool nog gedaan.

26. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Mooie antwoorden Ronald .

27. TonHageraats

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Zeer uitgebreide en leuke antwoorden.

28. XfiXit

XfiXit

Lid geworden:
    1 jun 2017
    En op naar de volgende! Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en me even ingelezen op het volgende persoon.

@Nigel jouw beurt!

Maart 2017 ben je begonnen met je eerste aquarium, en ik weet niet hoe je dat flikt, maar zelfs dat aquarium was al super gaaf! Menig lid hier kwijlt weg bij de scapes die je wegzet en alg komt niet in jouw woordenboek voor, dus dan vraagt man bijt hond zich af:

1): Hoe lang en vooral met welke informatie heb jij jezelf ingelezen alvorens je het eerste aquarium opstartte?

2): Op het moment heb je 2 forest scapes en binnenkort komt er weer een nieuwe forest scape, Ben je niet bang dat je straks te veel hetzelfde beeld gaat krijgen als je nu hebt?

3): Je wilt in de nabije toekomst in een relatief klein bakje van 45x27x30 een Brazilian style aquascape maken, kun je hier wat meer over vertellen? Als ik het zie is het een heel ander type scape dan we momenteel zien in de hobby. Bijna een kruising tussen de tactische hardscape van een nature aquarium en de diversiteit aan planten van een dutch style. Is dat niet verdomd lastig in een dergelijk nano aquarium?

29. Nigel

Nigel

Lid geworden:
    4 jun 2017
    Leuk dat je me via deze manier een paar vragen stelt. :)

En bedankt voor de complimenten!

1): Hoe lang en vooral met welke informatie heb jij jezelf ingelezen alvorens je het eerste aquarium opstartte?

Hoe lang precies durf ik niet te zeggen, maar ik heb zeker mijn onderzoek gedaan voordat ik met de hobby begon. De blog van Gilles (aquascaping blog) heeft mij enorm geholpen om een "goede" start te maken. Ik werd er in eerste instantie wel overspoeld met alle informatie. Mijn ouders zeiden nog: weet je wel waar je aan begint? Maar ik ging de uitdaging aan en ben er vol voor gegaan (en dat doe ik nog steeds haha). Al snel toen ik mijn eerste bak ging opzetten kwam ik op het idee om dit te gaan delen via een forum. Het eerste forum waar ik een account aan heb gemaakt was the planted tank. Al snel ging ik ook op andere forums. Ik kon daar veel vragen stellen als beginner. Ondanks mijn onderzoek dacht ik om zonder co2 systeem te beginnen in mijn iwagumi. Ik vond een co2 systeem namelijk best een dure aanschaf toen ik begon. Ik heb een dry start gedaan en tijdens deze periode heb ik nog wat verder gespaard en heb ik op advies toch een co2 systeem gekocht. Sindsdien heb ik eigenlijk geen enkele bak zonder co2 gedaan. Dit maakt de strijd tegen algen een stuk makkelijker. Algen krijgen gewoon minder kans omdat de planten veel beter ingroeien. Ik kan me eigenlijk geen scape meer voorstellen zonder het toevoegen van co2.

2): Op het moment heb je 2 forest scapes en binnenkort komt er weer een nieuwe forest scape, Ben je niet bang dat je straks te veel hetzelfde beeld gaat krijgen als je nu hebt?

Goed punt al kan ik de forests toch echt niet missen. Mijn nieuwe scape (de 80 cm) wordt wel een diorama achtige scape met veel stenen en hout maar geen forest meer. Ik ben toch van mijn laatste hardscape afgestapt. Alleen houd ik deze geheim dit jaar denk ik en ga ik alles achteraf delen. Het is meer een valley achtige scape. Daarnaast komt dan de braziliaanse bak in de ada 45p. Daarom wil ik misschien nog een 3e mini bakje kopen van 40x30x22 cm om toch nog een forest te maken. Ik vind ze echt cool de forests, maar wil idd niet te veel in dezelfde stijl blijven hangen met mijn grote bak.

3): Je wilt in de nabije toekomst in een relatief klein bakje van 45x27x30 een Brazilian style aquascape maken, kun je hier wat meer over vertellen? Als ik het zie is het een heel ander type scape dan we momenteel zien in de hobby. Bijna een kruising tussen de tactische hardscape van een nature aquarium en de diversiteit aan planten van een dutch style. Is dat niet verdomd lastig in een dergelijk nano aquarium?

Deze stijl wordt al wat jaren toegepast als we kijken naar de internationale wedstrijden. Kijk maar is in de IAPLC video's op Youtube daar zie je ze regelmatig voorbij komen. Echter is het wel een compleet nieuwe stijl voor me en het is heel pittig om dit te realiseren in een nano bakje. Heb met verschillende mensen gesproken en die hebben me eigenlijk afgeraden om deze stijl in een nano bakje te maken. Toch wil ik het graag proberen om alvast te oefenen in deze stijl. En om te kijken of het onderhoud me bevalt. Want het is een stuk meer snoeien dan een forest. Mocht het me bevallen wil ik volgend jaar dit misschien gaan proberen in mijn 80cm. Het is idd een combinatie van hardscape (meestal stenen) en veel kleurrijke stems (dutch style). In deze stijl worden veel driehoeken gecreëerd door stenen te combineren. Er is weinig negative space en de stems worden meestal zo geknipt dat ze een v vormen.
    Een voorbeeld van deze stijl in een 60cm bakje:
    brazil style by thiago elogi.jpg

Groetjes,

Nigel

legoloco, Ruben01, robru en 3 anderen vinden dit leuk.
  30. XfiXit

XfiXit

Lid geworden:
    1 jun 2017
    Cool! Dus je gaat wel. Voor een andere stijl in de grote bak! Spannend.

Wel balen dat we moeten wachten tot de final shot op de Fotoreeks.

Nigel vindt dit leuk.
  31. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Zeer leuke antwoorden Nigel .
    Ook nog respect voor jou geduld .
    De meeste die beginnen willen vooral met hun eerste bakje snel resultaat , maar zo werkt het natuurlijk niet bij een scape .

Nigel vindt dit leuk.
  32. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuke antwoorden Nigel.

Nigel vindt dit leuk.
  33. robru

robru

Lid geworden:
    28 dec 2017
    Waanzinnig Nigel, jij bent ze gedreven bezig!!

Nigel vindt dit leuk.
  34. Nigel

Nigel

Lid geworden:
    4 jun 2017
    En nu is @willem666 aan de beurt :6

Hier komen ze:

1) Hoe ben je in aanraking gekomen met aquascaping?

2) Als je maar één bak mocht houden, welke afmetingen zou je dan kiezen en waarom?

3) Wat is je favoriete plant en waarom?

35. willem666

willem666

Lid geworden:
    18 okt 2015
    LoL

Ik bekijk het snel! ;)