Ik krijg veel te veel vissen!


D

doejfa

Guest
Ik dacht de mannen van de vrouwen te hebben gescheiden, maar nu zijn er toch weer jonkies. De scheiding is dus mislukt. In de bak zitten beckfordi's, bijltjes en caca's, maar deze vissen planten zich niet voort. De mollies wel en het worden er een beetje veel. Ik wil ze niet naar de LFS brengen omdat er dan te veel kans is op een rotleven.
Dus dan maar een vis erbij die wel de jonkies eet, maar niet de potloodvisjes. Welke vis kan ik hier het beste voor nemen?
 
Volgens mij kunnen mollies ook zaad opslaan en dus later zonder mannetjes nog voor nakweek zorgen.
Wat is het formaat van je aquarium en hoeveel vissen heb je in totaal? krijg je misschien weer andere problemen als je de bak overbevolkt met een nieuwe soort...
 
mollies kan je ook verkopen/weggeven als voer voor axolotl, die mafketels eten alles wat in dat bekkie past
 
Ja een rot leven zeg je maar je wil ze wel laten opeten? Wat beter is is dan de vraag voor mij en ik zou ze naar de lfs brengen of op MP zetten.
 
Ja een rot leven zeg je maar je wil ze wel laten opeten? Wat beter is is dan de vraag voor mij en ik zou ze naar de lfs brengen of op MP zetten.
De natuur is hard , maar niet zo hard als wat mensen dieren kunnen aandoen (in al hun onschuld).Opeten van babyvisjes is een natuurlijke manier van tegengaan van overbevolking, maar je leven moeten doorbrengen in kleine bakkies, als nitriet en ammoniumvergiftiging of witte stip je niet sloopt, is nmm heel veel erger. Ik heb geprobeerd iedereen te sparen, maar dat gaat zo niet lukken.
Volgens mij kunnen mollies ook zaad opslaan en dus later zonder mannetjes nog voor nakweek zorgen.
Wat is het formaat van je aquarium en hoeveel vissen heb je in totaal? krijg je misschien weer andere problemen als je de bak overbevolkt met een nieuwe soort...
Er zwemmen mannen in de bak,zag ik, dus ik neem aan dat het nieuwe maaksels zijn. De bak in 450 liter, met veel beplanting, dus het is een hels karwij om de mannetjes weg te vangen. Er zwemmen nu zo'n 25 mollies in, met een aantal kleintjes, 4 grote caca's, 4 bijltjes, 9 beckfordi's en een overgebleven ramirezivrouwtje.
Zouden rouwtetra's kunnen helpen?
 
Rouwtetra s zijn inderdaad effectief als je teveel kleintjes hebt.
Dank voor je antwoord.
Ik ga nog een poging wagen om de mannen weg te vangen. Maar als dat niet lukt, zal ik rouwtetra's moeten nemen.
 

Terug
Bovenaan