Ik heb Otocinclus babies!


F

Fromzzz

Guest
Ik had laatst een topic geopend over mijn blije Otocinclusjes, heb ze nu een maand, en zojuist de eerste Oto baby's gespot! :D
Erg gaaf omdat het niet zo vaak voorkomt. Heb verder buiten de guppen (x2) geen visjes in de bak nog, dus dat laat ik maar even zo. Heb stofvoer en ga panty om filter doen, verder nog dingen die ik moet doen?
 
Ik zit in Dordrecht. Ik zal de waterwaardes even meten ook. Ja, mocht ik ze groot krijgen dan zal ik ze zeker gaan aanbieden.
 
Ik heb er 8. in 60cm. Wel groot stuk hout met spleten. Dit had ik speciaal gekocht omdat ik het idee had dat ze dit leuk zouden vinden. Ik las op dit forum van iemand anders die een Oto baby in zijn bak gespot had, en hoopte dat stiekem ook. Nooit verwacht echter. Zeker niet zo snel na aanschaf.
 
Gaan die 2 gupjes een serieuze bedreiging vormen denken jullie? Anders vraag ik of die voorlopig bij een vriend van me in de bak kunnen.
 
De meeste vissen eten alles wat er in hun bek past. Dus ook ik zou de guppen verwijderen. Otto babies zijn vrij uniek. Bij de vorige persoon op dit forum zijn ze volgens mij ook allemaal opgegeten.
 
Ja, ik ga de gupjes morgen verhuizen dan, wel met pijn in mijn hart. Wilde ze helemaal niet maar waren 2 verstekelingen van een ander 2de hands bakje, en ze zijn nu al zo groot en gezond. Maar ja, Oto babies is nog leuker natuurlijk. :)
 
Hier dan een eerste filmpje. Het is extreem moeilijk ze te filmen met een telefoon, maar duidelijk ze zien als hij/zij even om het blaadje heen draait (Je ziet eerder steeds een silhouet van de baby) Ze zijn al op kleur, alleen zie geen streepje, maar ze zijn gestipt. Ze hebben duidelijk zwarte vlekjes.
Ter duidelijkheid, het blaadje waar hij/zij aan het eten is, is 1cm.
 
Ja, de gupjes zijn verhuisd. Nu in de bak alleen nog de Otocinclussen en een overload aan slakken. Ben erg benieuwd of ik de babies groot krijg.
Oja, de waarden:

Temp: 23 Graden
NO3: 10
NO2: 0
GH: minder dan 3d
KH: 6d
PH: 6.8

Ik heb geen testkit.

Voeding: Plecotablets van Tetra

Ook nog een foto. De bak is vrij donker. Het water is ook vrij gekleurd.
20170822_220101.jpg
 
Gaaf! Ik zou inderdaad de guppen eruit halen. Ik ben bang dat die van mij gesnapt zijn door mijn kubotai. En inderdaad je filter goed afsluiten (met panty of iets dergelijks). Hoop voor je dat ze het halen.
 
De gupjes zijn al weg. Een panty moet ik even verzinnen hoe. Ik heb zo'n filterbak die vastgelijmd zit, ik snap niet hoe ik daar helemaal een panty overheen ga krijgen. Moet even uitzoeken hoe anderen dat doen.
 
De gupjes zijn al weg. Een panty moet ik even verzinnen hoe. Ik heb zo'n filterbak die vastgelijmd zit, ik snap niet hoe ik daar helemaal een panty overheen ga krijgen. Moet even uitzoeken hoe anderen dat doen.
Das zeker een Juwel bak wat je hebt daar zijn de filters altijd vast gelijmd in de bakken.
 
Net weer nieuwe dikke buikjes en paringen gezien, dus ben erg benieuwd!
 
Temp: 23 Graden
NO3: 10
NO2: 0
GH: minder dan 3d
KH: 6d
PH: 6.8

Voeding: Plecotablets van Tetra
 
Ik krijg met geen mogelijkheid een (afsluitende) panty om die grote bak. Nu zat ik te denken die filterbak maar gewoon te laten, en er een losse filter in te hangen en daar dan panty om te doen. Is dat een idee?
Zoiets bedoel ik:
image.jpg.png
 
Ik krijg met geen mogelijkheid een (afsluitende) panty om die grote bak. Nu zat ik te denken die filterbak maar gewoon te laten, en er een losse filter in te hangen en daar dan panty om te doen. Is dat een idee?
Lijkt me wel, maar denk je dan aan een intern filter of een extern filter? Dan zou ik toch voor een externe gaan. En uiteraard moet je beide filters een paar weken samen laten draaien.
 
Ik heb alleen interne filters tot mijn beschikking. Uiteraard zou ik het filter materiaal dan ook gewoon in de filterbak laten zitten. Of moet die ook echt tegelijk ook blijven filteren in dat geval?
 
Ik denk dat door te weinig stroming en te weinig zuurstof de bacteriën in het Juwel filter dan toch af gaan sterven.
 
Dat is ook wel weer logisch ja. En het gewoon laten zoals het is, en het filter iedere dag een uurtje uitzetten? Zodat eventuele in de bak gezogen jongen er weer uit kunnen zwemmen?
 

Terug
Bovenaan