Ik ben Peter, men noemt mij ELPeter


ELPeter

Active member
Lid geworden
25 december 2018
Berichten
34
Leeftijd
57
Locatie
Parkstad Limburg
Sinds mijn jeugd ben ik bekend met aquaria. Mijn vader had er en toen ik zelf een gezin werd heb ik er ook eentje geplaatst.
Ik begon met een "gewone" gezelschapsbak maar al snel werd ik verliefd op de discusvis.

Uiteindelijk heb ik een 2-meter bak zelf gemaakt en met veel plezier onderhouden. Het maken was niet zo'n probleem. Dat deed ik on-site. Alleen het verhuizen was nogal wat. Het was voor mij toen de beste optie om de bak uit elkaar te snijden en opnieuw te bouwen. Dit werd dan een hoek aquarium met zijde van 90 cm. Ik heb geëxperimenteerd met allerlei filters en filtermaterialen en ben denk ik zo wel aan een aardige kennis gekomen.

Toen kwam er ongewild een zeer ruime pauze in mijn aquarium-beleving.

Sinds 2016 heb ik dan toch weer een bak van 150x50x50 cm.

Uiteraard met discusvissen.
Ik heb er nu:
  • 2x Rood-Turquoise
  • 1x Brilliant Turqouse
  • 1x Alenquer
  • 3x Heckel
Bijvissen:
  • Kardinaaltetra
  • Coridoras Julii
  • borstelmeervallen
  • 3 gupjes voor moeders

Elke week water verversen en een dag de bodem zuigen. Zo houd ik m'n bak in redelijk goede conditie.


kGDt90MDAZAyx4Vq-BAsv5oV_6Kt8bkJnQbBcjDZSTpnzPtKl5R9JldHpiK0uQ0mwZ7bf36FzNtEXJYmqQ-SvI3dJ5Y41J8iTJNiYgY_Hq23Gr7TssAhaHfvcDGjHAyUiQhEmYk6-HF8d9u3nQLMdr980SYotnCRf1QOY1vE6kvnlJJZKLUCdO6fm4RzeJrGlCqB3I9oeGt9ehSbamZqZFOCGzg7gaFK6o_j-H3hd4S0I-62Hu3mCmkxeVX9ocQ9tSePzctBfQg8ZiixUsX8t5FNQyMxd_RmpniFx3weSR2nKzcJsjSC-cktsiYVdXNGizSB0bzvbPuN1nYiqqAmh4DvpWCDVIFw1TyJR1ZkW3DJNIhrca6oMY9m55176e4UD1H6V45c419kImDtzuLtXlnmpj2_gpDb01zUwQUE9N6_9JBq4S4dLBDx1IUbG80dMFMNAGaA0SW8LPqAPORib5Xgf8dxMH4eTB6DnQDTv4wPUxSdAGDWSBYAZyhc91RsSirfWL-dCC31dYrAwQ2IKAO2pZEwHgixat3vruzikuW7zCQAY1A8gnNvPZz748ltxyBgu8iKYT5E_mPNvv9rvjkhxjI2FK8-AwyiYaHTGqdtYTMRlC_saoMGp3_6CUOnaKvy-XJFKRplGVmjs9e1xhWH=w1590-h893-no
 
Welkom Peter mooi bak en dito vissen
Misschien als je tijd en zin hebt een foto album een idee met daar in ook de gebruikte techniek beschreven
 
Dank jullie voor het complement. Ik vind het geweldig dat ik de bak zo goed bij kan houden ondanks mijn handicap. (DOOR en kale rug veel in een rolstoel)
Maar ondanks dat heel veel plezier eraan.
 
wow, :Sgeen idee waar het fout ging. ik kan de vorige niet veranderen, maar ik heb dus geen kale rug maar een kapotte rug :oops:
 
Fijn dat je ondanks je rug toch zo'n geweldig aquarium kunt hebben en onderhouden :)k

Je kunt je eigen posts nog 10 minuten (als ik het goed heb) na plaatsing aanpassen. Mocht het zelf niet meer lukken kun je altijd aan beheer vragen dit te doen dmv de meld-knop onder de betreffende post.
 

Terug
Bovenaan