ik ben iets vergeten...


J

Jurgend71

Guest
Tijdens het rijpen(indraaien) van men aqua... :oops:
Op de eerste dag heb ik "denitrol" in men water gedaan maar heb niet gezien dat dit ook moest toegevoegd worden de volgende 9 dagen (kleinere hoeveelheid elke dag)
Wat nu? kan dit kwaad en mag ik dit nog toevoegen?
Vandaag is hij 10 dagen aan het indraaien.....

Thx voor de hulp
Jurgen
 
Heb je eigenlijk helemaal niet nodig.
 
inderdaad dat heb je helemaal niet van doen

kruimel er een klein beetje voer in zodat de bacterieen al aan het werk kunnen
 
Precies. No worries na een week of drie kun je straks gewoon aan de slag.
 
dat wel maar het is geen enkel probleem als je het niet meer gebruikt
 
Thx voor de hulp...heb er vandaag een dosis ingedaan...:)
 
Al die middeltjes.... tja m.i. zonde van je geld!!

Gr. Rob.
 
Mocht er nog iemand twijfels hebben over het al dan niet werken van opstartbacterien, lees dan DIT even.
Hopelijk krijgen we dan geen tegenstrijdige eigen meningen meer, maar degelijke wetenschappelijk onderbouwde feiten. ;)
 
Mijn wetenschappelijk Engels is er niet goed genoeg voor ;)
Kun je misschien even heel kort samenvatten wat de conclusie is?
 
Kan helaas door een beveiliging op deze pc de link niet openen maar ben ook wel heel nieuwsgierig.
Zou je een tipje van de sluier kunnen oplichten Backplay? ;)
 
Heb eigenlijk geen conclusie erbij geschreven om de mensen aan te moedigen om het zelf te lezen.
Zo weet je tenminste waarom het wel of niet werkt.
Als iemand het dan vraagt kan je het onderbouwen, handiger dan wat napraten vind ik zelf.

Werkt het dan? Ja!

Tank 4 zonder, tank 16 met.
Bolletje met bacteri�n
Vierkantje zonder bacteri�n.
fIMkzk0cQLOs_SHCAW_Rtrl249_LV_ZB.gif


@Seabait
HIER een linkje.
 
De laatste link kan ik wel openen,bedankt.
 
Wel even bij vermelden dat de samenstelling per fabrikant verschild, dus het ene middeltje kan een beter/slechter effect hebben als het ander.
Er zitten ook niet altijd bacteri�n in, soms gewoon voedsel voor de bacteri�n.
 
Ja dat is een feit en is gewoon een punt dat het zonder middeltjes ook goedkomt dus de kans dat je opstartdingen koopt die misschien niks doen is aanwezig en dus overbodig lijkt mij dan een goede conclusie...
 
Wat nog steeds het beste werkt is een handje keramiek (beste), een plak filterwatten of anders een spons uitknijpen in je filter vanuit een filter uit een goed draaiend aquarium. Werking gegarandeerd. Gratiz en voor nix.
 
@seabait
Tot die conclusie zou ik zelf niet komen.
In vele gevallen heeft dit zijn nut al bewezen.
Denk dat die flesjes al veel visjes van de dood hebben gered.

Een groot voordeel is dat je nitriet een minder hoge piek heeft, waardoor dat de bacteri�n die nitriet naar nitraat omzetten niet geremd worden in de groei.
Zelfs op lange termijn zie je dat er het dubbel aantal bacteri�n aanwezig zijn.

Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op de groei van bacteri�n dat je het best geval per geval bekijkt

Opstarten zonder is natuurlijk geen enkel probleem.
 
Begrijp me niet verkeerd want is niet om je persoonlijk aan te vallen natuurlijk maar gaat mij even om dit,

backplay zei:
Hopelijk krijgen we dan geen tegenstrijdige eigen meningen meer, maar degelijke wetenschappelijk onderbouwde feiten. ;)

Er zijn natuurlijk ontzettend veel verschillende merken opstartbacteri�n op de markt met zo elk hun eigen beschrijving en ingredi�nten dus kan je na onderzoek van 1 middel geen conclussie trekken over al die andere neem ik aan of zie ik dat verkeerd?
 
Neem het niet persoonlijk, heb dit artikel ook niet geschreven. ;)

Dit toont alleen aan dat die specifieke bacteri�n zulk een resultaat geven.
Zegt idd niets over wat fabrikanten erin steken.
Maar dat heb je eenmaal in onze hobby, er zijn veel fabrikanten die weinig of niets bekent maken ivm samenstelling van producten.
Hier heb je als consument dus zelf de keuze.
Ofwel gooi je er iets in waarvan je niet precies weet wat er in zit, ofwel neem je iets vanwaar de samenstelling wel weet.
Heb gemerkt dat bepaalde fabrikanten veel opener zijn als je zelf contact opneemt als je een vraag hebt over de samenstelling.
 

Terug
Bovenaan