ietsiepietsje groter visbestand


T

thijs v

Guest
hallo mensen ik ga een ietsjes groter aquarium opstarten en ik zou graag wat tips willen horen over een mogelijk visbestand.

mijn huidige aquarium is l60/h50/b40cm en het nieuwe aquarium is l120/h50/b45 cm.

in mijn aquarium heb ik nu:
3x roze tetra
1x appelslak
1x pleco

nu wil ik graag in het grotere aquarium wat garnaaltjes ik zat zelf aan vuurgarnaaltjes te denken want ik ben student en heb niet veel geld te besteden.

mijn vriendin is gek op gekleurde visjes en haar opa had altijd neon tetra's dus die moeten er zeker in :)

om het aquarium veel kleur te geven en lekker actief te hebben zou ik graag nog wat meer gekleurde visjes erin willen hebben en ik denk ook nog een paar roze tetra's en appelslakken.

mijn aquarium krijgt een zwarte grindbodem, ik heb de achterwand zelf gemaakt het is een bruine achterwand met groenzwarte stenen de achterwant steekt 3 tot 12 cm uit, ik heb redelijk wat hout in het aquarium en 3 kokosnoten en ik zat aan naaldgras voorin de linker hoek te denken, CRYPTOCORYNE CRISPATULA over de gehele rechterkant (of een gelijkwijze plant), en in het midden een paar middelgrote planten.

nu weet ik dus alleen niet in welke hoeveelheid ik de vissen moet halen en ik zou graag een paar tips willen krijgen over kleurrijke actieve vissen als het mogelijk is.

nu word het nieuwe aquarium nog niet gebruikt want ik moet de achterwand nog vastzetten en ik moet nog een lichtkap maken (ik vind het geweldig alles zelf te doen :p ) dus heb ik nog even om er over na te denken welke planten en vissen erin komen.
 
Wat ik zelf leuke kleurrijke vissen vind en die zie je ook niet zo massaal als de standaardcorydora, is de corydoras adolfoi, wel zal je dan op zijn minst afgerond grind moeten hebben (sommige mensen zeggen dat zand wenselijk is maar mijn ervaring is dat afgerond grind ook heel goed kan zolang het niet scherp is) die kun je dan best in een groepje van 10 stuks kunnen nemen.