Iets moois voor op takken


J

JoKi

Guest
Hoi allen,

Ik zou graag aangeduide takken willen bekleden met iets moois groen.
Wel iets dat je makkelijk in toom kan houden. Wat zijn jullie suggesties?

Inked20180901123332_IMG_6994~2_LI.jpg
 
Ik zou kiezen voor mos. Bijvoorbeeld Javamos of Christmas mos. Is gemakkelijk te bevestigen en ook makkelijk bij te knippen mocht het te groot worden.
 
Daar dacht ik ook al aan, totdat mijn LFS zei dat dat best kan gaan woekeren. Klopt dit?
 
Ik zou kiezen voor mos. Bijvoorbeeld Javamos of Christmas mos. Is gemakkelijk te bevestigen en ook makkelijk bij te knippen mocht het te groot worden.
Dat Christmas mos ziet er wel heel mooi uit.
 
Mos kan heel erg groot worden. Je kunt het echter ook super makkelijk snoeien.
 
Dat Christmas mos ziet er wel heel mooi uit.

Ik vind Christmas Mos persoonlijk ook mooier dan Java mos. Christmas Mos groeit alleen wel veel langzamer dan Java mos.
 
Dat plantje rechts van het midden,volgens mij een Bucephalandra soortje hoe heb je dat geplant?
 
Dat plantje rechts van het midden,volgens mij een Bucephalandra soortje hoe heb je dat geplant?
Die heb ik tussen de takken kunnen vast zetten, niet in het grind. Is dat correct gedaan?
 
Die heb ik tussen de takken kunnen vast zetten, niet in het grind. Is dat correct gedaan?


Ja goed gedaan! :thumbs:
Ze zijn aardig duur maar daar zou je bv de takken ook mee kunnen beplanten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi
Ik denk dat ik al redelijk verkocht ben door dat christmas mos :daisy:
Tenzij iemand mij nog kan overtuigen van de mogelijke nadelen. Ik leer net dat je deze wel goed moet kort houden zodat ze niet te zwaar worden en loslaten.
 
Ik denk dat ik al redelijk verkocht ben door dat christmas mos :daisy:
Tenzij iemand mij nog kan overtuigen van de mogelijke nadelen. Ik leer net dat je deze wel goed moet kort houden zodat ze niet te zwaar worden en loslaten.

Bij mij is het christmas mos rond de 5-8 cm en er laat tot nu toe niks los. Dus heel kort hoeft het volgens mij niet te zijn.
 
Goh, zoveel mooi mos! Daar ga ik nog enkele nachtjes over moeten slapen. Dat phoenix moss is ook heel mooi. Dilemma's!!! :stom::D
 
Dan nog een extra dilemma erbij: plagiochila sp.cameroon moss is ook een heel erg mooie soort.
Niet lastig te houden alleen wat lastiger te krijgen.
Groeit ook niet heel erg hard, heb het hier ook in de bakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi
Zelf vindt ik Levermos erg mooi en heb dat in de garnalenbakjes hier dan ook op het hout.
 
Of op die tak links, tussen die "v" vorm misschien een Anubias Nana mini, kan ook mooi zijn.
 
Ja dat kan ook inderdaad maar ja je moet nemen wat jij het mooiste vindt natuurlijk;)
 
Of op die tak links, tussen die "v" vorm misschien een Anubias Nana mini, kan ook mooi zijn.
In dit geval moet je eens kijken naar Anbias nana paxing. Net wat fijne blad en iets eleganter. Het blad is wat langer gerekt en iets spitser. Erg mooie Anubias mini als je het mij vraagt
 
Of op die tak links, tussen die "v" vorm misschien een Anubias Nana mini, kan ook mooi zijn.
Mmmm, dat is indd een goed idee ja. Dank je voor het aanreiken
 
Dat phoenix mos heb ik op deze site gevonden. Is deze prijs zowat correct en is de aanbieder goed aangeschreven?
 
Ik heb hier onlangs nog planten en mos gekocht voor mijn nano aquarium. Ik was zelf erg tevreden over de levering. De prijs zal bij andere shops denk ik ongeveer gelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi
Nu vind ik het moeilijk inschatten hoeveel ik moet aankopen om des betreffende takken mooi te kunnen bekleden. Kan iemand daar een inschatting voor maken aub?
 
Echt niet veel,heb zelf een paar sprietjes mos op een steen geplakt en is nu een enorme bos.
Als je in vitro koopt heb je aan een potje meer dan voldoende bv.
 

Terug
Bovenaan